Kyllä ihmiset on avuliaita bussissa!!

Alkuperäinen kirjoittaja LucyVanPelt:
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Sentaan saa vaunulliset bussilla kulkea,, oli se sitten ilmaista tai ei,,, Englannissa asuessamme meidan kaupungissa rattaat saivat tulla bussiin vain niin etta ne oli kaannetty kokoon. Ekan kerran kun koitin bussiin menna vauva rattaissa ja vieressa kaveleva 2v,, bussi kuski siina etta ne vaunut pitaa laittaa kokoon. Mina ihan holmona etta mites mina niin teen? Minne ma sen vauvan laitan siksi aikaa kun kasaan vaunuja kokoon ja sita 2v'takin pitaa pidella kadesta siina kadun vieressa. Bussikuski vaan etta , niin enpa tieda,,, Eihan siina muu auttanut kun jaada pysakille vaan ja kavella takas kotiin.. Etta olis pitanyt nielasta vauva, vaunut ja taapero jonnekin etta olis bussiin paassyt.

Ohhoh, missa pain maata ja koska tallaista tapahtui? Manchesterissa ainakin viela heinakuussa oli matalalattiabussit ja erilliset paikat vaunuille ja rattaille bussien etuosassa. =) Ja ovessa tarra "buggy friendly".

Norwichissa oli 2001. Olin ihan puulla paahan lyoty. Ei siella sillon ollut edes mitaan matalia busseja,,, pakko oli aina autolla menna kaupunkiin vaikka bussi kulki ihan nokan edesta. Kylla otti paahan!!

Alkuperäinen kirjoittaja pummilla siis:
Alkuperäinen kirjoittaja Kahden tytön äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja juurikin niin:
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Sillon harvoin kun mä kuljen bussilla,olen siellä vain sen takia että haluan siirtyä paikasta A paikkaan B,en auttaakseni muita ihmisiä...
Kuskihan se siellä on se asiakaspalvelija,ei ne muut matkustajat.

ja toisaalta tiedän että vaunujen/rattaiden kanssa matkustetaan huoletta ilmaiseksi (ja muut maksavat ihan mukavan hinnan), joten siksikään ei ihan heti tee mieli olla auttamassa..

no se ei ole isien eikä äitien vika että tällanen mahtava etu heillä on!
uskomatonta että tuollasestakin vaivaa nähdään ja ollaan kadeja :o

kurkkasin profiiliin ja kappas: sullahan on isot neidit noi lapset. kuljetatko rattaita siks mukana et saat kulkee ilmatteeks? eihän ton ikäiset ainakaan meillä enää mtn rattaita ole tarvinnu tai jos kävelette käupungilla kilometritolkulla niin korkeintaan tolle nuoremmalle 4veelle helposti koottavat satikkarattaat mukaan. mut siis toio kuopushan menee ens syksynä eskariin, vietkö sä sen sinnekki vaunuissa??????

Kyllä neljä vee kaupungilla tarvii viä rattaat!

Kyllä minä tunnustan että joskus kun matkustin bussilla niin olin niin omissa ajatuksissani, että en katsonut ketä otetaan kyytiin vaikka satuin istumaan siinä oven vieressä. Jos seisoin ovien kohdalla niin varmasti silloin autoin.

Norwichissa oli 2001. Olin ihan puulla paahan lyoty. Ei siella sillon ollut edes mitaan matalia busseja,,, pakko oli aina autolla menna kaupunkiin vaikka bussi kulki ihan nokan edesta. Kylla otti paahan!!

Matalalattiabussit taitaa olla briteissa ihan uusi keksinto... :whistle: Ehka Norwichissakin ennen seuraavaa vuosisataa. Niin kuin varmaan huomasit niin asioilla on tapana modernisoitua h-i-t-a-a-s-t-i silla saarella.

Alkuperäinen kirjoittaja LucyVanPelt:

Matalalattiabussit taitaa olla briteissa ihan uusi keksinto... :whistle: Ehka Norwichissakin ennen seuraavaa vuosisataa. Niin kuin varmaan huomasit niin asioilla on tapana modernisoitua h-i-t-a-a-s-t-i silla saarella.

Niinhan se on siella. Minun lempi britti vitsini on: 'How many brits does it take to change a light bulb?'

'Change? Change? Why change?' :D

Mä asun Turussa, ja raskaana ollessani olen aina saanut istumapaikan =)
Jos joskus harvoin tarvitsen apua rattaiden kanssa, niin pyydän apua. Aina on löytynyt vapaaehtoisia auttajia. Yleensä apua ei tarvita, koska täällähän on oikeastaan pelkkiä matalalattiabusseja ja niihinhän pääsee ilman apuakin, viimeisen korkean bussin näin kun kuopus oli ihan pikkuinen vauva ja mentiin tuplarattailla bussiin neuvolamatkalla (sain muuten samantien apua) eli siitä on yli puolitoista vuotta aikaa.
Todella usein käy niin, että kysytään tarvitsenko apua, mutta kieltäydyn kohteliaasti koska tarvetta apuun ei ole.
Ehdotan, että apua tarvitsevat avaisivat suunsa ja sanoisivat "anteeksi, voisiko joku auttaa?". Se toimii.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pummilla siis:
Alkuperäinen kirjoittaja Kahden tytön äiti:
Sillon harvoin kun mä kuljen bussilla,olen siellä vain sen takia että haluan siirtyä paikasta A paikkaan B,en auttaakseni muita ihmisiä...

ja toisaalta tiedän että vaunujen/rattaiden kanssa matkustetaan huoletta ilmaiseksi (ja muut maksavat ihan mukavan hinnan), joten siksikään ei ihan heti tee mieli olla auttamassa..

no se ei ole isien eikä äitien vika että tällanen mahtava etu heillä on!
uskomatonta että tuollasestakin vaivaa nähdään ja ollaan kadeja :o

kurkkasin profiiliin ja kappas: sullahan on isot neidit noi lapset. kuljetatko rattaita siks mukana et saat kulkee ilmatteeks? eihän ton ikäiset ainakaan meillä enää mtn rattaita ole tarvinnu tai jos kävelette käupungilla kilometritolkulla niin korkeintaan tolle nuoremmalle 4veelle helposti koottavat satikkarattaat mukaan. mut siis toio kuopushan menee ens syksynä eskariin, vietkö sä sen sinnekki vaunuissa??????

Kyllä neljä vee kaupungilla tarvii viä rattaat!

Ai tarvitseeko :D ? Meillä on 3½v joka ei ole rattaita kaivannut noin vuoteen enää, vaikka käydään kaupungilla pari kolme kertaa viikossa.

Ihan järkkyä, että pitää olla kateellinen tuostakin?

mä en myöskään kuljeta 4 vuotiasta rattaissa edes kaupungilla, ei ainakaan vuoteen ole tyttö istunut rattaissa.
Silloin kun istui niin ihan mukavasti sain apuja nuorilta miehiltä yleensä. En mäkään kyllä kauheen mielelläni jotain isoa lasta rattaissa äitinsä kanssa rupea auttamaan...saa ihan lapsi itse kävellä ulos bussista. Johan se saa jo itsekin autettua niiden rattaiden kanssa.....

No en mäkään auttaisi jos joku tunkee bussiin 5,5v ja 4v lapset rattaissa!
Nehän painaakin jo kuin synti!
Miten kehtaat kuljettaa noin isoja rattaissa? Parin egen säästön takia tietty.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
En mäkään kyllä kauheen mielelläni jotain isoa lasta rattaissa äitinsä kanssa rupea auttamaan...saa ihan lapsi itse kävellä ulos bussista. Johan se saa jo itsekin autettua niiden rattaiden kanssa.....

JUURI NÄIN!

Meidän nelivuotias ei olisi edes suostunut istumaan rattaissa.EN ihmettele vaikka eivät ihmiset sinua auttaneetkaan jos noin isoja lapsia jo....mihin olisit apua tarvinut?

Alkuperäinen kirjoittaja Jestas:

:laugh: joo, tosi kateellinen. itse en viitsisi 4-vuotiaalle edes raahata rattaita mukana muutaman euron takia..

Alkuperäinen kirjoittaja ei hele:

:laugh: joo, tosi kateellinen. itse en viitsisi 4-vuotiaalle edes raahata rattaita mukana muutaman euron takia..

Mä kuolisin häpeästä jos työntäisin ton kokosta muksua rattaissa :laugh: eikä mun 4v edes menisi enää rattaisiin vaikka pakottaisin :kieh:

Sinä taidat olla hiukka hankala ihminen..

Nyt ei puhuttu siitä miksi hän raahaa rattaita vaan sinun käytöksestäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja toispual:
Alkuperäinen kirjoittaja Lari:
Nyt kun aloin miettimään tuota bussilla kulkemista, niin Turku on kyllä ihan mahdoton paikka liikkua bussilla. :o Mikäköhän siinä on että se näyttää olevan niin vaikeeta?

Ai millä tavalla vaikeeta?
Täällä olen asunut n.5 vuotta enkä muista kertaakaan että olisin bussilla kulkenut... Yleensä liikutaan fillareilla tai kävellen,joskus harvoin pidempiä matkoja omalla autolla.

Mitäs sarkasmia tää on? Ilmaiset vaunumatkat ja kertalipulla kahden tunnin ilmainen vaihto-oikeus.

Yleensä matalalattiabusseihin pääsee hyvin, ja rattailla melkein mistä vaan. Mutta vaunujen kanssa on joskus vaikeempaa, jos kuski vaikka pysäyttää bussin takaosan liian kauas katukivetyksen reunasta.

Kolme vuotta olen kulkenut busseissa rattailla ja vaunuilla. Ehkä kerran on joku vapaaehtoisesti tarjonnut apua. Pari kertaa olen joutunut apua pyytämään, ja toisella kertaa kuski rupesi mulle mäkättämään että menen ovesta väärin päin sisään!

menee vähän asian viereen, mutta pakko nurista : meillä täällä lahessa tuo aikuinen plus rattaat maksaa 2,70? plus 1,40 . eli vaikka kulkisit pari kilometriä vaunujen kanssa bussilla, se maksaa 4,10? - minusta ihan törkeää rahastusta. etenkin kun sitä apua tulee vaunujen nostoihin kuskeilta todella nihkeästi..
onneksi itselläni jo poika on ratasiän ohittanut ( !! ) 4vuotias. tosin 4vuotiaasta täällä meneekin jo lastenlipun hinta :whistle:
tervetuloa lahteen lapsiperheet :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja :

Mä kuolisin häpeästä jos työntäisin ton kokosta muksua rattaissa :laugh: eikä mun 4v edes menisi enää rattaisiin vaikka pakottaisin :kieh:

Mä en kyllä ole vielä ainakaan kuollut häpeästä vaikka välillä joudun työntämään mun 4,5-vuotiasta lasta rattaissa. Hän on kyllä lievästi liikuntavammainen mutta sitähän ei ulkopuoliset viisastelijat näe ellei lapsi ole joutunut kävelemään pitkää matkaa...
Että joskus,edes joskus voisitte ajatella asiaa muultakin kantilta kuin omaltanne ennenkuin tänne sen suuressa viisaudessanne kirjoitatte!!!

Minä olen saanut viie aikoina helsingissä ja muualla pääkaupunkiseudulla tosi hyvää palvelua lasten kanssa. Ovet on avattu ja nosteltu vaunuja. Aikaisemmin asiat oli huonommin. Nyt ihmiset ovat heränneet.

Yhteistyössä