Kyllä joskus tulee huonon äidin ajatuksia tuon 3-vuotiaan kanssa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

3v

Vieras
Päivähoidosta kun haen, niin sulloo aina jalkansa oven väliin, kun yritän auton oven laittaa kiinni.
Toisinaan lähtee istuimestaan pois, kun on tuo turvavyöistuin niin siitähän pääsee rimpuilemalla pois ja mitä minä ajaessa pystyn tekemään?+
Auton ovia aukoi, mutta nyt on lapsilukot päällä.
Isompaa kun käytän harrastuksissa ja tämä 3v on mukana, niin on kyllä niin rankkaa että ei erkkikään usko - sitä temppuilun ja tottelemattomuuden määrää.
Nukahda ei illalla ei hyvällä eikä pahalla ennenkuin mekin mennään nukkumaan.
Rikkoo tavaroita toisinaan.
....tälläisiä juttuja meillä nyt....muistuttaako kenenkään muun 3-vuotiasta vai onko ainut laatuaan??

Njaa, aikamoinen riiviö meidänkin sälli (nyt 4 v) osasi olla jos oli väsynyt tai tylsistynyt. Ei nyt ihan samoja juttuja mitä luettelit, mutta kaikenlaista koiruutta.

Mulle on sanottu että se kuuluu ikään.

No kuulosti juuri mun suusta kuultuna. meillä on samanlaista. melkoinen riiviö. veljensä ei ollu samanikäisenä tuollainen mutta hänellä on kyllä nyt uhmaikä(ikä 6v) mutta jos nuorimmainen ei sitten 6v harrasta sitten toista uhmaa. sopii vaan toivoa. zemppiä vaan sulle.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Njaa, aikamoinen riiviö meidänkin sälli (nyt 4 v) osasi olla jos oli väsynyt tai tylsistynyt. Ei nyt ihan samoja juttuja mitä luettelit, mutta kaikenlaista koiruutta.

Toivotaan niin. Onhan paljon positiivistakin ja monesta jutusta selviää huumorilla, mutta se huumori on toisinaan aika kateissa, kun on itselläkin pitkä päivä takana ja kotiin tekisi mieli ja sitten pitää kaikki temput ensin näyttää....

mä stoppaan auton heti jos luikertelee turvavöistä. ja meen jo lasta ottamaan pois kyydistä sanoen että saa sitten kävellä kun ei suostu turvallisesti olemaan autossa.
ei ole koskaan kokeillut ihan loppuun asti pitääkö uhkaus paikkaansa. ;)
mä en suvaitse yhtään turvavöillä pelleilemistä, en sitten yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Toivotaan niin. Onhan paljon positiivistakin ja monesta jutusta selviää huumorilla, mutta se huumori on toisinaan aika kateissa, kun on itselläkin pitkä päivä takana ja kotiin tekisi mieli ja sitten pitää kaikki temput ensin näyttää....

Ajattele, että lapsellakin on takana pitkä päivä, ja temppuilu on osoitus siitä että hänellä on ollut ikävä, varmaan iltapäivästä pientä jo väsyttääkin.

Ajattele, että lapsellakin on takana pitkä päivä, ja temppuilu on osoitus siitä että hänellä on ollut ikävä, varmaan iltapäivästä pientä jo väsyttääkin.
Totta kai tiedostan tuon, mutta itsestä tuntuisi luontevammalta mennä ensin kotiin ja sitten vaikka istua sylikkäin loppuilta kuin jäädä päivähoitopaikan parkkiin temppuja katsomaan.

Alkuperäinen kirjoittaja eeva:
mä stoppaan auton heti jos luikertelee turvavöistä. ja meen jo lasta ottamaan pois kyydistä sanoen että saa sitten kävellä kun ei suostu turvallisesti olemaan autossa.

En minäkään aja, jos lapsi ei ole turvavöissä, mutta jos vaikka kehällä luikertelee niistä irti niin vaarallisempaa on pysähtyä kesken kaiken - ei tuollaista vielä ole sattunut, mutta helposti voisi sattua.

Totta kai tiedostan tuon, mutta itsestä tuntuisi luontevammalta mennä ensin kotiin ja sitten vaikka istua sylikkäin loppuilta kuin jäädä päivähoitopaikan parkkiin temppuja katsomaan.

Tiedän tunteen....jossain vaiheessa suorastaan ketutti mennä hakemaan lapsi hoidosta, kun tiesi että kotiinlähtö ja kotimatka on silkkaa rumbaa. Huutava tenava kävelee perässä, jne. Kotona sitten eteisen lattialla halittiin, istuttiin sohvalla yhdessä, jne.
Se meni kyllä ohi meillä, toivottavasti pian teilläkin :)

Ei, meillä vaan esikko pääsis istuimesta pois :o Mutta juu, kyllä tuo meidän tyttökin välillä saa mut kiipeilemään seinillä :D Mutta ne hyvät hetket onkin sitten niin hyviä että "hyvittävät" kaikki kiukkukohtaukset ja uhmatemput :)

Alkuperäinen kirjoittaja eeva:

Noin yleisesti ottaen ei kannata uhkailla asialla, jota ei kuitenkaan tule toteuttamaan. Tuskin laittaisit 3-vuotiasta kävelemään? Toivottavasti et...

Kyllä nuo temput on niin tuttuja, että oikeasti joskus tekisi mieli olla hakematta pk:sta ollenkaan ;)

Yhteistyössä