Kyllä kannatti unikoulu! :)) *turhis*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iipunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

iipunen

Jäsen
23.04.2011
858
0
16
Kohta 7kk poika on 4kk ikäisestä asti häslännyt, pyörinyt, kitissyt, äheltänyt, ryöminyt, itkenyt ja nukkunut tissi suussa meidän vieressä, sai siis yössä laittaa semmoset 10-20 kertaa tissin suuhun kun ei muuhun rauhoittunut...

Toissa yönä mun mitta tuli täyteen, kun tuntui etten ole aikoihin nukkunut kunnolla ja päivät alkoi olemaan uuvuttavia.

Eilen iltana jätin pojan sänkyynsä maidon syönnin jälkeen, itku alkoi melkein saman tien, käytiin lohduttelemassa poikaa 5-6minuutin välein ja otettiin syliinkin että rahoittuu ja laskettiin takaisin sänkyyn. Kesti 30minuuttia ja poika vaipui uneen! Ja heräsi vasta neljän aikaan yöllä syömään! Otin viereen vain syötön ajaksi ja silittelin päätä... Nostin heti syönnin jälkeen omaan sänkyynsä, itki ehkä 5sekunttia ja nukahti itse!! Seuraavan kerran heräsi kuudelta ja annoin silloinkin tissiä (vaikkei varmaan oikeasti saisi antaa mitään koko yönä, mutta teki mieli palkita poika hienosta suorituksesta :D ), nostin omaan sänkyyn, vähän ynähti ja nukahti!

Ennen ei suostunut millään nukahtamaan mihinkään, jos ei tissi ollut suussa ja nukuttaja vieressä. Nyt ei poika edes herännyt ähisemään tai ollut levoton, hyvin rauhallisena nukkui koko yön... Ja aamulla kahdeksalta poika heräsi iloisena ja tyytyväisen näkösenä :)

Päiväunia jatkettiin vähän samalla teemalla :D Vein pojan nukkuu ulos, lykkäilin vaunuja vähän aikaa että rauhoittuu. Jätin kumminkin hänet hereille hakemaan itse unta. Ja arvatkaas, poika meni klo 10.30 nukkumaan ja nukkuu vieläkin, eli nyt jo nukkunut 4tuntia päiväunia!! Ennen ehkä 2tuntia ja nekin niin että sai kääydä lykkäämässä vähän väliä!

Ja kyllä tuolloin illalla tuli ihan kauhea olo, kun joutui vähän itkettämään vauvaa, mutta mielestäni on parempi kuunnella pari iltaa itkuja. Mitä nukkua levottomasti koko yön ja olla päivällä kuin robotti ja apaattinen, kun ei jaksaisi tehdä mitään tai olla energinen...

Ihanaa, kyllä on helpottunut olo :)

Meillä oli keskimmäisen kanssa samanlaista, se oli 9kk sillon. Heräs puolen tunnin välein ja halus tissin suuhun. Tein kuten sinäkin paitsi että vauva nukkui kuitenkin mun vieressä. Mutta siis 2 yössä oppi nukkumaan koko yön heräämättä!

Toivottavasti teillä tilanne on pysyvä, meillä se oli, lapsi on nyt 4v eikä oo sen koommin heräilly kun tuo "unikoulu" pidettiin.

• Tykkää
Reactions: iipunen
Meillä oli keskimmäisen kanssa samanlaista, se oli 9kk sillon. Heräs puolen tunnin välein ja halus tissin suuhun. Tein kuten sinäkin paitsi että vauva nukkui kuitenkin mun vieressä. Mutta siis 2 yössä oppi nukkumaan koko yön heräämättä!

Toivottavasti teillä tilanne on pysyvä, meillä se oli, lapsi on nyt 4v eikä oo sen koommin heräilly kun tuo "unikoulu" pidettiin.

toivotaan! :) Nyt pidän kyllä pääni ja ajattelen vähän itseänikin, mieskin alkoi nukkumaan huonosti kun poika raapi ja rapsutteli sitä selkään, naamaan ja milloin minnekin unissaan :D Tärkein olisi mun mielestä, että kaikki saisivat nukkua hyvin yönsä :)

Mun mielestä unikoulu on ihan ok jos ei jätä vauvaa yksin itkemään itseään uneen. Mutta henk koht en voi ymmärtää sitä lajia jossa vauva jätetään sänkyyn eikä sen itkuja noteerata mitenkään. se on mun mielestä epäinhimillistä. Ilman itkua unikoulua saa harvoin pidettyä, mutta on aika paljon eroa itkeekö vauva yksin vai onko siinä aikuinen läsnä.

• Tykkää
Reactions: iipunen