Kyllä kannatti unikoulu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja millipilli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

millipilli

Vieras
... vähän vaan tuli nyt sellanen olo, että miks ei tehty tätä aikaisemmin kun kävi näin kivuttomasti :D

Eli siis vihdoinkin kaks viikkoo sitten jätettiin tolta meidän 1v4kk poitsulta yösyöminen ja samantien koko tuttipullo pois kun yöt alkoi olla sellaisia että heräs 1-2h välein. Noh, ekana unikouluyönä huusi kertaalleen tunnin jakson siten, että olin koko ajan pojan vieressä pötköttelemässä ja sen jälkeen sitten muutaman kerran n. 5min. Toisena yönä kerran 10min ja sen jälkeen muutama n. 5min -pätkä. Sitten muutaman yön jatkui siten, että heräili muutamaan otteeseen alle viideksi minuutiksi ja hip hei viikko unikoulun alkamisen jälkeen poitsu tempoikin sitten koko yön yhtä soittoa unta!!! Ja näin on sitten jatkunut senkin jälkeen. Max. kerran herää ja heti rauhoittuu kun käy tutin antamassa jos ei itse löydä, mutta viime yönäkin nukkui 10,5h yhtä soittoa!!! :o Uskomaton tunne kun herää aamulla levänneenä :D

Huoh, millonkahan meillä tuo poika tajuaa että yösyönnit on historiaa?
Viikko sitten jätettiin tissittelyt yö-ohjelmasta pois ja vielä vaan sitkeästi herää tarkistamaan josko maitohanat aukeaisi ja kun ei, niin huutohan siitä seuraa yleensä.

No, mutta kun teillä toimi niin eiköhän se meilläkin joskus =) (toivossa on hyvä elää..)

HYVÄHYVÄHYVÄ!!

Meillä oli samanlaista, tyttö oli 1 v 6 kk kun otin pois kerralla tutin ja pullon, tuttirallia oli joka tunti öisin ja pullon vaati aamuviiden aikaan. Kun otin pois nuo lärpäkkeet, nukkui ekaa kertaa yönsä. Ainoa ongelma on se, että mielellään herää tooooosi aikaisin nyt, mutta eiköhän se tasapainoitu ajan mittaan. :)

Hienoa! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Viikko sitten jätettiin tissittelyt yö-ohjelmasta pois ja vielä vaan sitkeästi herää tarkistamaan josko maitohanat aukeaisi ja kun ei, niin huutohan siitä seuraa yleensä.

No, mutta kun teillä toimi niin eiköhän se meilläkin joskus =) (toivossa on hyvä elää..)

Mä yritin ekan kerran joskus 8kk-iässä suunnilleen... ei tullu mitään. Nyt sain vihdoin päätettyä, että nyt loppuu ja loppuihan se :D Ja hitsi että oli muuten kätevä nyt unikoulun aikaan kun poitsu on vähän aikaa sitten siirtynyt lastensänkyyn nukkumaan ja vaikka se nyt onkin vielä lyhimmilleen säädettynä niin hyvin mahtui äiti viereen kun leveyttä sängyllä on 80cm

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:

Mä olen yrittänyt muka tuota neitiä rauhoitella muutoin kun aina sillä tissillä saa vaan hiljaisekse mutta ei auta mikään muu kun kaivaa eväät esiin!
Kauanko poitsu huutaa jos et anna tissiä?

No meillä on yisin kans ollut tapana että tissi suuhun kun alkaa kitinä.
Mutta eiköhän se tästä, viime yönä heräs enää kahdesti ennen kun tuli vastaan aamun tunnit ja tissittely sai alkaa =)

Päättäväisyyttähän se kysyy. Mutta kyllä tulee vaan parempi olo kun saa lukea että joku muu on onnistunut jo tuossa :D

Kiva, että joku saa vähän uskoa tästäkin... :D mä olin ihan varma, että poitsu huutaa ainakin kaks viikkoo kaikki yöt läpeensä, mutta päättikin yllättää :heart:

Meillä pidettiin unikoulua 6-8 kuukauden iässä, kun poika heräili syömään n. 2 tunnin välein.. (vauvasta asti..)
Vajaan vuoden iästä lähtien on nyt nukkunut n. 12 tuntia yössä

Unikoulu kannattaa
:D

Yhteistyössä