Kyllä ketuttaa kun isovanhemmat eivät pyydä lapsia koskaan yöksi, argh

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vituttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vituttaa

Vieras
Ovat ainoat lapsenlapset miehen vanhemmille. Miehen vanhemmista toinen kotona varhaiseläkkeellä oleva 60v ja toinen käy työssä vielä. Aina kauhea säätäminen kun halutaan kaksi kouluikäistä lasta saada yöksi. milloin mitäkin menoa muka mitä ei tosiaankaan voi siirtää. ja sitten kun menevät sinne ehkä kolme kertaa vuodessa tyyliin illalla ja seuraavana päivänä aikaisin takaisin niin sekin kauhean säätämisen takana. Itse eivät koskaan kysy yöksi, vaikka olin juuri huonossa kunnossa kolme kuukautta keuhkokuumeen takia ja ukon piti käydä tietty töissä. Ei kertaakaan tarjoutunut kukaan että hei voitaisko me ottaa yhdeksi yöksi tai jopa kahdeksi että saa levätä. itse ovat miehen vanhemmat hoidattaneet omat kaksi lastaan hyvin isovanhemmilla. Sitten ihmettelevät miksi muksut eivät halua mennä heille edes käymään nykyään, kai ne nyt vaistoaa että se on niin helvetilisen kauhean rasittavaa kun ovat siellä yön joskus.

No omat vanhemmat sitten, eivät koskaan kuuna valkeana ole ottaneet yöksi tahi hoitaneet. Tosin ovat sen verran epäluotettavia että en veisi edes sinne. pieni tupakansavuinen kämppä, yöks.

Nyt vituttaa sen verran pahasti että meinasin hakea tukiperhettä meille, että lapset voisivat siellä vierailla joskus. miehen kanssa olisi kiva köydä jossain, mutta ei noita vielä voi kauaksi aikaa keskenään jättää. Ugh. Avautuminen tehty ja johan helpotti.

Ikävä tilanne, mutta tukiperheen saaminen noilla "syillä" ei ole koninkaan todennäköistä. Jonossa on liuta lapsia, joiden perheillä on asiakkuus lastensuojelun/sosiaalitoimen kanssa.

No eipä meillä ainakaan hoitoapu tule isovanhemmilta, ihan ystäviltä ja tädeiltä ja sediltä. Kaippa sulla nyt muutama ystävä on joiden kanssa voi vuorotella yökyläilyjen kanssa, periaatteella vuoroin vieraissa?

Ikävä tilanne, ymmärrän vitutuksesi. Itse olen todella kiitollinen lapsen isovanhemmista, vaikka toisaalta pidänkin sitä tietyllä tapaa luonnollisena juttuna, että he haluavat osallistua lapsenlapsensa elämään (ei ole siis ikinä tarvinut pyytää kylään, vaan itse kyselevät, eli tosissaan haluavat).

Olisiko teillä ketään ystäviä, jotka voisivat välillä ottaa lapsia?
Ymmärsin tuosta kohdasta "haluaisimme miehen kanssa välillä tehdä jotain kahdestaan, mutta ei noita vielä voi keskenään kovin pitkäksi aikaa jättää", ettei kovin pienistä lapsista enää ole kyse? Jos siis voi jo vähäksi aikaa jättää keskenään.
Onko lapsilla siis omia kavereita, joiden luona voisivat välillä olla yökylässä, niin kuin sellaiset alakouluikäiset ainakin jo tekevät?
Ja sitten vuoroin lasten kavereita teillä yökylässä?

Hei älkää nyt menkö tähän lankaan, aloitus aivan selvä provo.

Ei kai nyt kouluikäisiä muutenkaan sen takia laiteta hoitoon, että vanhempi sais nukkua ja levätä? :D Pienen vauvan hoitoon viemisen ko. tapauksessa ymmärrän, mutta eihän kouluikäiset enää valvota ja herätä kymmentä kertaa yössä kuten vauvat.

Hei älkää nyt menkö tähän lankaan, aloitus aivan selvä provo.

Ei kai nyt kouluikäisiä muutenkaan sen takia laiteta hoitoon, että vanhempi sais nukkua ja levätä? :D Pienen vauvan hoitoon viemisen ko. tapauksessa ymmärrän, mutta eihän kouluikäiset enää valvota ja herätä kymmentä kertaa yössä kuten vauvat.

Vanhempi halusi siis levätä, kun oli ollut kolme kuukautta sairaana.
Mielestäni ihan ymmärrettävää, vaikka lapset ovatkin "jo" koululaisia, sillä vaativathan koululaisetkin vanhempien tukea ja huomiota arkeensa.
Muutenkin kipeänä on mukavinta nukkua ihan rauhassa ilman, että ketään muita on lähettyvillä.

Muutenkin ymmärrän alaikäisten lasten vanhempien halun olla välillä ihan rauhassa ilman lapsia yön yli, vaikka lapset olisivatkin jo isompia.
Kaikkea täällä epäilläänkin provoksi...

Eikö kouluikäiset lapset nyt voisi jo mennä vaikka kavereilleen yökylään? :O

Meillä on samanlainen ongelma, isovanhemmat eivät hoida, mutta kun kuopus on vielä vauva niin en oletakaan että ottaisivat vielä yökylään. Isommat lapset (kouluikäiset) ovat olleet kavereillaan yökylässä ja tuudittaudun ajatuksella, etä kun tämä kuopuskin kasvaa niin saadaan hänetkin kummeille tai kavereille yökylään. Eikös sen elämän pitäisi helpottua siinä vaiheessa kun nuorinkin on kouluiässä...?

Yhteistyössä