kyllä kunta-asunoilla on kallista vettä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rollolainen

Vieras
Meillekin tuli melkein 500e lisälaskua ja kutienkin joka kuukausi maksetaan sentään vedestä 100e ennakkoa.

Erikoisinta on se ett naapurin mummo oli sanut melkein 70 lisälaksun vaikka maksaa kahdesta eli 40/kk vedestä ja kuitankin on ykisn asunnossa. ( miehensä on on ollut jo 3 vuotta sairaalassa potilaana kun sillä on altshaimer) eikoista että YKSIn asuva mummo muka noi paljo vetttä käyttää
toiset naapurit jossa asuu mummo kja papapa kaksin saivat hekin melkein 400e lisälaskua . Yksin asuva pappa sai kans melkein 200e lisälaksua.
Taitaa tällä vähän mittarit heittää jos tuommoisia laskuja tulee.

Ei ole normaalia että pöntön vetämisen tai veden laskemisen jälkeen vielä mittari pyörii jonkun aikaa yksiskeen näin se tekee täällä kaikilla.

kallista vettä on , erikoisinta on se että AINA on tllut lisälaksua, myös silloin kun asuttiin isommassa asunnossa ja maksetiin kuudesta vesimaksu aj meillä eiollut omaa pyykkikonetta vaan pestiin pyykit pyykkituvalla. silloinki tuli monille naapureille älytämät laskut, jopa yksinasuville.

Kyllähän vesimittari pyörii hetken aikaa sen jälkeen kun pöntön vetää. Eikö teillä ole vesimittaria näkysällä, voisitte itse katsella miten rulla pyörii, siihen on lisätty ilmeisesti jätevesikin, entä lämmin vesi, kaukolämpö?

Joko kulutus on huiman suurta tai sitten vikaa mittareissa. Pöntön vetämisen jälkeenhän mittari pyörii koska sinne pöntön säiliöön tulee uusi vesi valmiiksi.

sit on kyllä YKSIN asuvillakin aika suuret kulutukset, minusta heitä huijataan.

vesimaksuun kuuluu kylmävesi 5e/kuutio ja kuuma vesi 15e/kuutio
laskussa on vain mittarilukemat mitä on vettä käytetty viime vuonna ja tänä vuonna. Kummallisinta on se että YKSINASUVALLA mummollakin vedenkulutus on muka nousut.

Rovaniemi Kylmävesi hinta4.72 Lämminvesi hinta8.21
Tietenkin on merkitystä paljonko konetta käyttää, se kuluttaa vettä, astianpesukonekin käyttää vettä. :)

juu tiedän kylä että astianpesukone ja pyykinpeukone käytää vettä. Kunta, asunnot perii meiltä 5e/kylmä vesi kuuma vesi 15e/kuutio kyllä mä nyt meidänkin kulutuksen vielä tajuan, mutta että YKSIn asuva mummo joka maksaa jo ennakkoakin sen 40e saa lisälakun. Sitä en tajuaa. ei hän niin kova siivoamaan ole ja saa tuohon hintaan muutaman kerran vessankin vetää

Kuutiosta vettä pesee aika monta koneellista. Mein pyykkikone vie n.70 litraa per tietty ohjelma, ja kuutiossa on tuhat litraa. Eli sillä vitosen kylmävesikuutiolla pesis 14 koneellista. Jätevesi toki saman määrän mukaan taidetaan laskuttaa lisäksi.

[QUOTE="ville";29378460]Onneksi ei ole kuitenkaan velkaa. Se on tärkeintä.[/QUOTE]

maksaa se vesi sillekin joka asuu omassa osakkeessa, ei se sillekään ilmaista ole

juu tiedän kylä että astianpesukone ja pyykinpeukone käytää vettä. Kunta, asunnot perii meiltä 5e/kylmä vesi kuuma vesi 15e/kuutio kyllä mä nyt meidänkin kulutuksen vielä tajuan, mutta että YKSIn asuva mummo joka maksaa jo ennakkoakin sen 40e saa lisälakun. Sitä en tajuaa. ei hän niin kova siivoamaan ole ja saa tuohon hintaan muutaman kerran vessankin vetää

Veden hinta?

Kuutiosta vettä pesee aika monta koneellista. Mein pyykkikone vie n.70 litraa per tietty ohjelma, ja kuutiossa on tuhat litraa. Eli sillä vitosen kylmävesikuutiolla pesis 14 koneellista. Jätevesi toki saman määrän mukaan taidetaan laskuttaa lisäksi.

ei laksuteta jätevettä sitä ei ainkaan eritellä koska mittarilukemat vain näkyvät ja sen mukaan vesimksu tulee me ollaan kirjattu aian luikemat ittekin ylös, joten siinä eivät huijaa

[QUOTE="ert";29378528]Jossakinhan se vika on jos ei vesimittari pyöri kun laskee kylmää vettä. Tai sitten on oma kaivo.[/QUOTE]
tottakai se pyörii, ei kai siitä muuten tulisi kuin se 5e/kk/hlö laskua . pöntökin otta kylmä vettä .

Kunta-asunnot onki ihan paska. En kyllä muuta toista kertaa niitten kämäsiin kämppiin. Katoppa vaan ku muutat joskus pois, nii johan napsahtaa osa takuuvuokrasta pois vaikka hyvin oot siivonnu ja kaikki muutki on ok...

Alkuperäinen kirjoittaja Myös rollosta;29378536:
Kunta-asunnot onki ihan paska. En kyllä muuta toista kertaa niitten kämäsiin kämppiin. Katoppa vaan ku muutat joskus pois, nii johan napsahtaa osa takuuvuokrasta pois vaikka hyvin oot siivonnu ja kaikki muutki on ok...
kyllä mä oon aina saanut takuuvuokrat takaisin, olen siten varmaan hoitanut asiani hyvin =)
Ei ole meidän jälkeen tarvinnut siivota eikä paikkoja korjailla, olen nimittäin asunut useammasakin kunta-asuntojen asunnossa

Yhteistyössä