Kyllä minä niin mieleni pahoitin!

Älä nyt viitti! |O

Viittin :D Koska oikeesti, ei se tasa-arvoisuus muualla ole samanlaista tai yhtä iso juttu kuin täällä, muualla on erilainen tapa ajatella. Tähän kun yhdistyy kaurismäkeläinen sielunmaisema, niin ei siinä paljon iloa ja valoa jää elämään. Varjoja, kovaa realismia, pettymyksiä, taistelua. Suomea sanotaan sarvikuonojen maaksi, koska nämä elementit ovat meille ainutlaatuisia muihin maihin nähden. Muualla ollaan ehkä positiivisempia asioista lyhyesti sanoen. Tietenkin tässä meiningissä on hyvätkin puolensa - minulle vain henkilökohtaisesti nainen, jossa yhdistyy molemmat perisuomalaiset piirteet eli synkeys ja taasa-arvotoitotus, ei ole kiinnostava.

Japani on toinen synkeä maa, mutta siellä on vastapainona estetiikassa paljon enemmän värejä ja tunteen/rakkauden tärkeys (buddhalaisuuden kautta) sekä vielä yhteisön apu.

• Tykkää
Reactions: Pinki
Mikäs siinä jos kyttää, se on se aie sen takana mikä ratkaisee, jos on tarkoitus vaan ulista toisten ostoksista tyyliin "sädekehäni on niin kirkas".

Mulla kyttäyksen motiivi on arvioiminen siitä, miten kauan aikaa jonossa pitää vielä seistä. :D

[QUOTE="mies";27863193]Viittin :D Koska oikeesti, ei se tasa-arvoisuus muualla ole samanlaista tai yhtä iso juttu kuin täällä, muualla on erilainen tapa ajatella. Tähän kun yhdistyy kaurismäkeläinen sielunmaisema, niin ei siinä paljon iloa ja valoa jää elämään. Varjoja, kovaa realismia, pettymyksiä, taistelua. Suomea sanotaan sarvikuonojen maaksi, koska nämä elementit ovat meille ainutlaatuisia muihin maihin nähden. Muualla ollaan ehkä positiivisempia asioista lyhyesti sanoen. Tietenkin tässä meiningissä on hyvätkin puolensa - minulle vain henkilökohtaisesti nainen, jossa yhdistyy molemmat perisuomalaiset piirteet eli synkeys ja taasa-arvotoitotus, ei ole kiinnostava.

Japani on toinen synkeä maa, mutta siellä on vastapainona estetiikassa paljon enemmän värejä ja tunteen/rakkauden tärkeys (buddhalaisuuden kautta) sekä vielä yhteisön apu.[/QUOTE]

Millaisissa piireissä oikein kuljet? Itse ainakin näen ympärilläni paljo perus positiivisia ja iloisia ihmisiä. :O

Millaisissa piireissä oikein kuljet? Itse ainakin näen ympärilläni paljo perus positiivisia ja iloisia ihmisiä. :O

Eipä niitä hirveästi näe kun verrataan ulkomaille. En esim. näe hymyjä kaduilla juuri koskaan, vähän tunteidenosoituksia, värejä... Meininki ei ole niin rentoa kuin monessa muussa maassa. Ollaan hieman ilottomia ja varautuneita. Lontoolainen pubi on voimakkaasti erilainen kuin helsinkiläinen, pariisilainen ravintola on erilainen kuin seinäjokelainen, jne.

Kulttuurit ovat erilaisia ja ihmiset niiden mukana. Alkaen minusta jo olemuksesta ja kävely- ja puhetyylistä.

dolandude.png

[QUOTE="mies";27863249]Eipä niitä hirveästi näe kun verrataan ulkomaille. En esim. näe hymyjä kaduilla juuri koskaan, vähän tunteidenosoituksia, värejä... Meininki ei ole niin rentoa kuin monessa muussa maassa. Ollaan hieman ilottomia ja varautuneita. Lontoolainen pubi on voimakkaasti erilainen kuin helsinkiläinen, pariisilainen ravintola on erilainen kuin seinäjokelainen, jne.

Kulttuurit ovat erilaisia ja ihmiset niiden mukana. Alkaen minusta jo olemuksesta ja kävely- ja puhetyylistä.[/QUOTE]

Tämäkin totta. Suomalaiset miehet kävelevät hartiat lysyssä, katse varpaisiin suunnattuna. Naamalla on päivästä riippuen joko vihainen tai masentunut ilme. Ilotonta kansaa.

• Tykkää
Reactions: Pinki
Alkuperäinen kirjoittaja Vännk;27866773:
Tämäkin totta. Suomalaiset miehet kävelevät hartiat lysyssä, katse varpaisiin suunnattuna. Naamalla on päivästä riippuen joko vihainen tai masentunut ilme. Ilotonta kansaa.

Niinpä. Suomi - euroopan takajunttila. Yks per***nreikä koko pohjolassa.

Mikäs siinä jos kyttää, se on se aie sen takana mikä ratkaisee, jos on tarkoitus vaan ulista toisten ostoksista tyyliin "sädekehäni on niin kirkas".

Ei mun ostossädekehäni oo kirkas, mutta ihan ilman aikeita katselen muiden ostoksia kassalla ja pähkäilen että mitähän ruokaa kukakin aikoo tehdä. Isommista ostoksista saatan ajatella että on vaikka vieraita tulossa ja aikoo tehdä niille ruokaa.

Eikä siinä kassajonossa yleensä oo niin kova kiire ettei vähän ehtis toisten ostoksia vilkuilla :D

Yhteistyössä