Kyllä mua kummastuttaa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pia

Vieras
Että eikö nyky-ihmiset osaa englantia enää ollenkaan? Vaikka sitä koulussa opetetaankin niin monta vuotta? Esimerkkinä Liberovaippojen sivuilta kun joku manitsi että hänen yksi suosikkilastenohjelmista on My litneyn (!!!)pony...WHAT? Eikö tiedetä nykyään ihan perussanoja edes???
Ja joka välissä täällä joku kysyy että miten sanotaan ja että miten kirjoitetaan!
ihmeellistä!

Toisilla on vaan huonompi kielipää kuin toisilla. Ainakin mulle peruskoulun kieltenopetus on ollut aivan liian nopeatempoista ja kun kerran jää jälkeen muista, ei niitä enää kiinni saa ja siitä kärsii jo motivaatiokin. Ja lisäopetusta on ollut lähes mahdotonta saada.

Eli kuulun tähän kielitaidottomien sarjaan. Enemmän mä kuitenkin ihmettelen ihan tämän meidän oman kielen kirjallista osaamista, ihan samat kysymykset voisin esittää siitä. Mutta edelleen, toisilla vaan on parempi kielipää kuin toisilla.

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Mä kyllä ymmärrän sen että opetus ei ole ollut parhainta jne mutta kai nyt jokainen tietää että little kirjoitetaan little??? Vai?

Ounou, olen tavannu ihmisen joka luuli että se kirjotettaan lidl. Mietti miksi mikään kauppa ottaa nimekseen pieni. :xmas:

Apua, just tätä mä tarkoitan!!!

Yhteistyössä