kyllä ne poliisit aika hyvin ehti eilen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Qaz:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
tässä palstamamman ylpeyden aihe.Kuka tunnustaa omakseen?

"Teinityttö kävi poliisin kimppuun
Pikku-veskun puistossa 15-vuotias vahvasti päihtynyt tyttö yritti lyödä ja potkia kiinniottoa suorittanutta poliisipartiota. Tyttöä epäillään virkamiehen väkivaltaisesta vastustamisesta.

Muutama nuori jouduttiin laittamaan säilöön ja joitakin kuljetettiin poliisin toimesta kotiin. Osan vanhemmat hakivat poliisilaitokselta."

IL

Toivottavasti ei mene oikeudessa läpi. Aika paska poliisi, jos teinitytön kiukusta tekee tälläisen.

:o

Kaksi isoa, aseistettua, liiveillä suojautunutta äijää syyttää teinityttöä väkivaltaisuudesta. Jotain rajaa.

Tosta syytteestä ei voi selvitä ilman vankeusrangaistusta. Jos olisin oikeudessa kuuntelemassa, miten 15-v tyttö on paiskonut kuuppaan poliisipartota, niin sanoisin näille pelleille, että menkää baariin itkemään kohtaloanne.

Laki on laki... voisi piltin vanhemmat hieman miettiä miten ovat lapsensa kasvattaneet.

sähkölamautinta ja pamppua ja sitten putkaan. Selvä vankilatapaus.

Alkuperäinen kirjoittaja edistystä poliisi!!!!:
Itse olen erittäin iloinen siitä, jos poliisi puuttuu JOKAISEN alaikäisen juopotteluun. Olen todella ihmeissäni että aikaisemmin ei ole sakotettu ja ilmoitettu lastensuojeluun ja vanhemmille ym.

Tämä muuten toimii! Eräässä kunnassa otettiin tää linja käyttöön ja sieltä on humalaiset lapset kadonnu katukuvasta muutaman tehovalvotun viikonlopun jälkeen. Parhaiten toimiva osio tässä taitaa olla se ilmoitus kotiin. Vanhemmatkaan ei voi mennä piiloon sen ajatuksen taakse, että ne muut mutta ei meidän kulta, kun poliisi soittaa että se teidän kulta on nyt täällä kaljat repussa, tulkaapa hakemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Eräässä kunnassa otettiin tää linja käyttöön ja sieltä on humalaiset lapset kadonnu katukuvasta muutaman tehovalvotun viikonlopun jälkeen.

Tässä on ristiriita poliisin ja hoitavan tahon välillä. Toinen haluaa teinit piiloon ja toinen haluaa löytää ne.

Eräässä kunnassa otettiin tää linja käyttöön ja sieltä on humalaiset lapset kadonnu katukuvasta muutaman tehovalvotun viikonlopun jälkeen.

Parempi toki, että sammuvat paikkaan, josta niitä ei löydetä.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh...:

Kysymysmerkki jäi pois...

Miten olen aistivinani aloituksen otsikoinnissa pientä arvostelua poliisien toimintaa kohtaan?

Itse olen erittäin iloinen siitä, jos poliisi puuttuu JOKAISEN alaikäisen juopotteluun. Olen todella ihmeissäni että aikaisemmin ei ole sakotettu ja ilmoitettu lastensuojeluun ja vanhemmille ym.

aistit väärin :D

tehovalvonnan tarkoitus kai olikin mahdollisimman paljon puuttua asioihin, ja ilmeisesti siinä onnistuttiin.
ja olen ihan samaa mieltä, et samanlainen tehovalvonta sais olla jatkuvasti käytössä

Pikku-veskun puistossa 15-vuotias vahvasti päihtynyt tyttö yritti lyödä ja potkia kiinniottoa suorittanutta poliisipartiota. Tyttöä epäillään virkamiehen väkivaltaisesta vastustamisesta.

Muutama nuori jouduttiin laittamaan säilöön ja joitakin kuljetettiin poliisin toimesta kotiin. Osan vanhemmat hakivat poliisilaitokselta."

IL

Toivottavasti ei mene oikeudessa läpi. Aika paska poliisi, jos teinitytön kiukusta tekee tälläisen.

Kaksi isoa, aseistettua, liiveillä suojautunutta äijää syyttää teinityttöä väkivaltaisuudesta. Jotain rajaa.

Tosta syytteestä ei voi selvitä ilman vankeusrangaistusta. Jos olisin oikeudessa kuuntelemassa, miten 15-v tyttö on paiskonut kuuppaan poliisipartota, niin sanoisin näille pelleille, että menkää baariin itkemään kohtaloanne.

Siis jos poliisi ei saa laittaa näitä kiukkupissisteinejä kuriin niin kuka sitten?!? Jos on noin hakusessa auktoriteettien kunnioittaminen niin tämä teini on ansainnut opetuksensa!!! Hemmetti mitä menoa!!!!!! Pistää kiukuksi.

Onko sinulla huonoja kokemuksia asioista, kun olet niin skeptinen. Minä olen nähnyt että tehovalvonnalla ja varhaisen puuttumisella on myönteisiä vaikutuksia.

IL

huoh, sen syytteen saa aina kun käyttäytyy poliiisa kohtaan väkivaltaisesti..
tuomio riippuukin sitten aina vähän tapauksesta..
se että kyseessä oli 15v tyttö ei tee siitä poliisin vastustamisesta ja potkimissta yhtään sen hyväksyytävämpää ja toki siitä pitää olla seuraus..

ihan yhtähyvin voitais kysyä että miksi 150cm pitkä hento narkkityttö ei sais riehua ja potkia poliisia vaikak ikää olis 38 kun edelleenkin ne poliisit on isompia ja vahvempia jne :snotty: ja tästä päästäänkin sitten siihene ttä onko ok et kaikki poliisia pienemmät voikin sitten potkia ja hakata poliisia?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Nuorelle tulee helposti eturistiriita; jos hän soittaa kaverin kotiin, hän pettää kaverin. Toi on vaikea paikka nuorelle, varsinkin jos kyse on sellaisesta kaverista, että tietää varmasti tulevan haukkuja joka suunnasta; ensin kaverin vanhemmat syyttää että nuori on ollu huonoa seuraa ja tarjonnu heidän viattomalle enkeleille viinaa, sitten kaveri syyttää että nuori on pettäny ystävänsä kun on kannellu :| Lopuksi vielä omat vanhemmat voi moittia että missä piiureissä sitä oikein liikuitaan, kun sellaisessa seurassa on, että joutuu toisten kännäämistä vahtimaan ja pahimmassa tapoauksessa vanhemmat molemmissa suunnissa yrittää kieltää yhteyden pidon tulevaisuudesa niin huonon seuran kanssa.
Se vaan on silti parempi vaihtoehto kuin jättää kaveri raiskattavaksi/pahoinpideltäväksi/kuolemaan.

Se ei nyt ihan mene niin että vaihtoehdot on vanhemmille soittaminen tai yksin jättäminen.. Kyllä sitä kavereita vahditaan ihan ilman niitä vanhempiakin. .Nuoren edun mukaista vaan on että vahditaan ite se kaveri kuntoon ja sitten saatetaan se kotiin...

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Nuorelle tulee helposti eturistiriita; jos hän soittaa kaverin kotiin, hän pettää kaverin. Toi on vaikea paikka nuorelle, varsinkin jos kyse on sellaisesta kaverista, että tietää varmasti tulevan haukkuja joka suunnasta; ensin kaverin vanhemmat syyttää että nuori on ollu huonoa seuraa ja tarjonnu heidän viattomalle enkeleille viinaa, sitten kaveri syyttää että nuori on pettäny ystävänsä kun on kannellu :| Lopuksi vielä omat vanhemmat voi moittia että missä piiureissä sitä oikein liikuitaan, kun sellaisessa seurassa on, että joutuu toisten kännäämistä vahtimaan ja pahimmassa tapoauksessa vanhemmat molemmissa suunnissa yrittää kieltää yhteyden pidon tulevaisuudesa niin huonon seuran kanssa.
Se vaan on silti parempi vaihtoehto kuin jättää kaveri raiskattavaksi/pahoinpideltäväksi/kuolemaan.

Se ei nyt ihan mene niin että vaihtoehdot on vanhemmille soittaminen tai yksin jättäminen.. Kyllä sitä kavereita vahditaan ihan ilman niitä vanhempiakin. .Nuoren edun mukaista vaan on että vahditaan ite se kaveri kuntoon ja sitten saatetaan se kotiin...

joo, kun mä muistelen sitä kun olin itse 13-17 niin kyllä se vitutti joka kerta niitä samoja kavereita vahtia.. kun yleensä ne on ne samat kaverit jotka juovat itsensä ällipois kuntoon.. sitä sai sitten itse joko taluttaa likipitäen sammunutta kotio useampia kilometrejä, tai sitten viedä omaan kotiin yöksi.. kyllä sen 3 kerran jälkeen oli aikalailla sama että suuttuuko sen kaverin vanhemmat tai kaveri itse kun soittelee poliiisa, saapas autoa tai vastaavaa paikalle.. kun itse missasi aina kaiken kivan heidän takiaan..

IL

Mielestäsi on ok että 15 v. kiukuttelee potkimalla poliisia, tuon ikäinen ei ole enää 2 v. rajaton uhmis...

Mielestäni poliisin kuuluisi viedä tälläinen hoitoon ja jättää heidän huolekseen. Ei tässä tarvita vankilaa, vaan sosiaali- ja terveysalan ammattilaisia.

vitun pässi sakkoja siitä vaan saa.

Alkuperäinen kirjoittaja edistystä poliisi:

Onko sinulla huonoja kokemuksia asioista, kun olet niin skeptinen. Minä olen nähnyt että tehovalvonnalla ja varhaisen puuttumisella on myönteisiä vaikutuksia.

Se, että siitä on mielestäsi hyötyä johtuu siitä, että saat ongelman pois silmistäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja ccc:

IL

Mielestäsi on ok että 15 v. kiukuttelee potkimalla poliisia, tuon ikäinen ei ole enää 2 v. rajaton uhmis...

Mielestäni poliisin kuuluisi viedä tälläinen hoitoon ja jättää heidän huolekseen. Ei tässä tarvita vankilaa, vaan sosiaali- ja terveysalan ammattilaisia.

vitun pässi sakkoja siitä vaan saa.

Vitun idiootti peelo. Oletko vähän pässi sinä saatanan idiootti. Lue lakia. Jos tuomitaan virkavallan väkivaltaisesta vastustamisesta, niin minimi on 4 kuukautta. Mistä näitä ääliöitä sikiää?

Isossa kaupungissa, jossa on noin 10 000 humalaista teiniä saadaan kiinni 30. Kiinnijäänyt kokee joutuneensa lähinnä huonon tuurin uhriksi.

Jos repression todennäköisyys kasvaa, niin massa vaihtaa maisemaa. Parempi olisi, että teinit olisivat näkyvillä paikassa, jossa on valvontaa. Keskustassa yleensä on myös aikuisia mm. valvontakameroita. Olen nähnyt, mitä seuraa siitä, että teinit pakkautuvat valvonnan ulkopuolelle. Siellä "valvonnan" ja lain ottaa käsiin sellainen osa teineistä, joille sitä ei soisi. Parempi se on, että aikuiset ovat läsnä.

Voit ajatella vaikka sitä, miten vähäinen huumeongelma suomessa on. Täällä huumeidenkäyttöä ja käyttäjää ei juuri koskaan näe. Silti täällä on käyttäjiä 35% enemmän kuin hollannissa ja huumekuolleisuus on emcddan mukaan yksi euroopan korkeimmista.

Alkuperäinen kirjoittaja heli:
Jep mies oli eilen töissä turun illassa poliisina ja oli kuulemma kamalan näköistä menoa nuorten osalta :(

Onhan se poliisienkin toiminta aivan idioottimaista. Nuori juhlii raskaan kouluvuoden päättymistä, poliisi antaa sakot ja kaataa juomat maahan. Ei mitään järkeä!

Tämä muuten toimii! Eräässä kunnassa otettiin tää linja käyttöön ja sieltä on humalaiset lapset kadonnu katukuvasta muutaman tehovalvotun viikonlopun jälkeen. Parhaiten toimiva osio tässä taitaa olla se ilmoitus kotiin. Vanhemmatkaan ei voi mennä piiloon sen ajatuksen taakse, että ne muut mutta ei meidän kulta, kun poliisi soittaa että se teidän kulta on nyt täällä kaljat repussa, tulkaapa hakemaan.

nää nuoret mene sit jokun koiitn huutamaan ja örveltämään, eivätka anna sitten muisen ihmisten nukkua,. ei sekään hyvä juttu.

Jep mies oli eilen töissä turun illassa poliisina ja oli kuulemma kamalan näköistä menoa nuorten osalta :(

Onhan se poliisienkin toiminta aivan idioottimaista. Nuori juhlii raskaan kouluvuoden päättymistä, poliisi antaa sakot ja kaataa juomat maahan. Ei mitään järkeä!

Mihin sitä viinaa tarvitaan?

juhlia voi ilman viinaakin. Alkoholi tuhoaa aivosoluja, mitä myöhemmin aloittaa sen parempi

Yhteistyössä