Kyllä ne vaan jotkut uskaltavat alkaa yrittäjiksi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ammattivalittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jokin aika sitten oli tehty tutkimus, jossa todettiin, että suomalaisnuorten suhtautuminen yrittäjyyttä kohtaan on positiivisempi kuin vuosikymmeniin. Musta se on ihan ymmärrettävääkin. Mun sukupolveni kuuluu vielä niihin, jotka kuvitteli opiskelevansa ammatin, menevänsä töihin ja saavansa eläkkeelle jäädessään siitä samasta työpaikasta pinssin rintaansa ja kädenpuristuksen kiitokseksi 40 vuoden työurasta. Toisin kuitenkin kävi ja meidän lapset, nämä nuoret aikuiset, ovat kasvaneet siihen, ettei työ toisen palveluksessa ole yhtään sen pysyvämpää kuin työ yrittäjänäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;29612502:
Jokin aika sitten oli tehty tutkimus, jossa todettiin, että suomalaisnuorten suhtautuminen yrittäjyyttä kohtaan on positiivisempi kuin vuosikymmeniin. Musta se on ihan ymmärrettävääkin. Mun sukupolveni kuuluu vielä niihin, jotka kuvitteli opiskelevansa ammatin, menevänsä töihin ja saavansa eläkkeelle jäädessään siitä samasta työpaikasta pinssin rintaansa ja kädenpuristuksen kiitokseksi 40 vuoden työurasta. Toisin kuitenkin kävi ja meidän lapset, nämä nuoret aikuiset, ovat kasvaneet siihen, ettei työ toisen palveluksessa ole yhtään sen pysyvämpää kuin työ yrittäjänäkään.

Näin. Lisäksi nykyään osataan ja uskalletaan vaatia työhyvinvointia ja kehittymismahdollisuuksia vähän eri tavalla, kun ei sitä eläkevirkaa ole kuitenkaan mistään tarjolla. Nykyajan nuoret (aikuiset) on parempia sietämään epävarmuutta.

[QUOTE="Jenis";29612509]Näin. Lisäksi nykyään osataan ja uskalletaan vaatia työhyvinvointia ja kehittymismahdollisuuksia vähän eri tavalla, kun ei sitä eläkevirkaa ole kuitenkaan mistään tarjolla. Nykyajan nuoret (aikuiset) on parempia sietämään epävarmuutta.[/QUOTE]
Tämä on aivan totta. Ja sen vuoksi ovat parempia ottamaan myös riskejä. Oma sukupolveni kaipasi vakautta ja turvallisuutta, nuorempi sukupolvi kaipaa mahdollisuuksia ja mielekkyyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;29612523:
Tämä on aivan totta. Ja sen vuoksi ovat parempia ottamaan myös riskejä. Oma sukupolveni kaipasi vakautta ja turvallisuutta, nuorempi sukupolvi kaipaa mahdollisuuksia ja mielekkyyttä.

Olet kyllä oikeassa, etteivät ikäisemme (?) ihmiset välttämättä halua ottaa riskejä. Minä kuitenkin otin niin kuin moni muukin keski-ikäinen, joihin olen törmännyt koulutuksissa, yhdistyksissä jne. Yrittäminen on melkeinpä ainoa keino työllistää itsensä ja osalla lähtee ihan mukavasti liikkeellekin. Joten rohkenen väittää, että aika on muuttanut asenteita ja yrittäjyys on yksi ulospääsy kotona nököttömisen sijaan- kaikille työikäisille.

Yhteiskunta tarjoaa hyvät pohjat yrityksen aloittamiseksi; arinkin haaveilija saa uskoa itseensä ja jos vain viitsii tehdä työtä haaveensa eteen.

Yhteistyössä