Kyllä ne yhden lapset äidit on niin viisaita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kuulin taas yhden lapsen äidiltä miten lapset saadaan nukkumaan hyvin, syömään hyvin, olemaan onnellisia ja rauhallisia jne. Odotan innolla että se toinen lapsi sieltä tulee niin laajenee vähän se mustavalkoinen näkymys, kun kaikki lapset ei olekaan samanlaisia. Älkää ihmeessä puhuko kuin tietäisitte kaiken jos kokemus perustuu yhteen yksilöön!!!! Kun niitä lapsia sitten on useampi niin jokainen tajuaa että se mikä toimii yhdellä ei välttämättä toimi kaikilla.

Mun mielestä nuo ohjeet ei kyllä ole liitoksissa siihen monta lasta on.
Oli sitten vaikka 100 lasta niin voi olla mustavalkoinen kasvatus....
"kyllä meillä kaikilla 5 lapsella toiminut nämä konstit,niin enhän voi olla väärässä"

Sellasenki perheen aikuiset jossa on vain se yksi oma saattavat kuitenkin tietää mitä elämä on useammanki erilaisen lapsen kans.

Ei se elämä oo musta/valkosta myöskään siltä osin et yksilapsiset ei tietäis mitä on elää useammanki lapsen kans.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuulin taas yhden lapsen äidiltä miten lapset saadaan nukkumaan hyvin, syömään hyvin, olemaan onnellisia ja rauhallisia jne. Odotan innolla että se toinen lapsi sieltä tulee niin laajenee vähän se mustavalkoinen näkymys, kun kaikki lapset ei olekaan samanlaisia. Älkää ihmeessä puhuko kuin tietäisitte kaiken jos kokemus perustuu yhteen yksilöön!!!! Kun niitä lapsia sitten on useampi niin jokainen tajuaa että se mikä toimii yhdellä ei välttämättä toimi kaikilla.

Mulla on kaksi lasta, ja oon saanu nuo hommat toimimaan. Miksi aina pitää mahdollisimman paljon vastamäkeä toivoa?

mä ainakin tiedän miten lapsia kasvatetaan ja miten ne saadaan nukkumaan ja syömään. koskaan ei mitään ongelmia ole ollut eikä tule. ja mulla on 1 lapsi. että revi siitä.

Mä olen kahden lapsen tietämätön äiti. Mun molemmat lapset kun on alusta asti nukkunut hyvin ja syönyt hyvin eikä kitissyt turhasta.
Kuinka monta lasta siis mulla tarvii olla, että olen uskottava äiti?

Nii ja se toinen kun tulee niin se toinenkin tekee kaikki erillailla kun toinen ja se toinenkin tarttee huomioo ja sit se toinen on janoissaan sen jälkeen toisella on pissahätä

No musta on ihan yks hailee onko ipanoita yks vai sata, mutta yleistykset on typeriä.
OItseä alkanut korpeamaan kun meillä on ollu aikamoista taistoa pojan nukkumaan menemiset, että "tee sitä tai tee tätä ja kyllä se sitten parin yön jälkeen jo sujuu ihan kun vettä vaan" ja ei kyllä todellakaan ole ihan pari yötä piisannut, ei oo piisannut pari viikkoa tai kuukauttakaan :kieh:

Mä taas en tajua, miksi yhden lapsen äidin ideoita / ehdotuksia ei voi edes kuunnella - voihan olla, että jossakin asiassa tämä on tullut kokeilleeksi jotakin sellaista kikkaa, mitä useamman lapsen äiti ei ole vielä keksinyt ja mikä saattaa hyvinkin toimia.

Itse yhden lapsen äitinä oon törmännyt tällaiseen vähättelyyn melko usein, ja se loukkaa. En missään nimessä väitä tietäväni lasten hoidosta tai kasvatuksesta kaikkea, onhan minulla kokemusta vain yhdestä omasta lapsesta, mutta silti koen olevani oikeutettu jakamaan näihin asioihin liittyviä kokemuksia ja näkemyksiä.

No sanotaanko että milenkiintoisia aikoja on kun vauva ottaa tissuttelua pitkän kaavan mukaan ja 1.5v haluaa ruokaa/juomaa/syliin/kirjan lukua/kakka vaipassa ja sitte vielä kaataa kukkaruukut kun ei kerkeä mitään noista edellisistä :D riittämättömyyden tunteita roppakaupalla :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mä olen kahden lapsen tietämätön äiti. Mun molemmat lapset kun on alusta asti nukkunut hyvin ja syönyt hyvin eikä kitissyt turhasta.
Kuinka monta lasta siis mulla tarvii olla, että olen uskottava äiti?

Niin monta että et luule että jos kaikki lapset olisivat sinun hoidossa niin he olisivat yhtä helppoja.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
No musta on ihan yks hailee onko ipanoita yks vai sata, mutta yleistykset on typeriä.
OItseä alkanut korpeamaan kun meillä on ollu aikamoista taistoa pojan nukkumaan menemiset, että "tee sitä tai tee tätä ja kyllä se sitten parin yön jälkeen jo sujuu ihan kun vettä vaan" ja ei kyllä todellakaan ole ihan pari yötä piisannut, ei oo piisannut pari viikkoa tai kuukauttakaan :kieh:
Otsikkoon yhtään liittymättä meillä oli samanlaista vuoden verran. Eipä paljon auttanut ohjeet laitat vaan sänkyyn ja sanot hyvää yötä. Sulle toivon pitkää pinnaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Otsikkoon yhtään liittymättä meillä oli samanlaista vuoden verran. Eipä paljon auttanut ohjeet laitat vaan sänkyyn ja sanot hyvää yötä. Sulle toivon pitkää pinnaa.

:wave: täällä saman asian kanssa painiva :D

Yhteistyössä