Kyllä noilla hoitajilla riittää töitä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ammattivalittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä. Valmistun pian hoitoalalle ja olen tehnyt töitä jo opintojen ohessa kun jopa opiskelijat kelpaa sijaisuuksia tekemään. Ainoa ongelma töiden suhteen on mihin menen kun on pyydetty moneen paikkaan. Yhdessä hoivalaitoksessa johtaja suunnilleen rukoili että ole kiltti ja tule meille. Miksi et siis hae koulutukseen. Tilanne vain paranee vuosien päästä kun eläkkeelle jää ennätysmäärä hoitajia. Itsekkin olen selkä vaivainen ja istumatyö on sula mahdottomuus. Liikkuva työ on hyväksi huonolle selälle! Hoitotyö ei ole joka paikassa nykyisin kauheen raskasta, kun on niin paljon hyviä apuvälineitä. Nostureita jne. Raskaalle asiakkaille.

Ei se joka paikas oo noin. Täällä paikkoja suljetaan ja vakinaasia hoitajia siirretään muualle töihin joten siinä pahimmas tapaukses sijaaset joutuu työttömäksi. Välillä on sijaaskieltoja lyhyille sijaasuuksille vaikka tarvetta olis sairaslomien takia.

Kyllä. Valmistuin itse -94, jolloin hoitajille ei ollut mitään töitä. Hoidin lapsiani (5kpl) ja kun palasin töihin, tuntuu, että saa valita minne haluaa.

[QUOTE="jep";29646291]Hoitajapulasta huolimatta on näköjään varaa lomauttaa hoitajia...[/QUOTE]

Jossain on... siellä ei osata hoitaa kunnan raha-asioita!

Hyvä, että riittää :) Ja toivottavasti niihin paikkoihinkin riittää hoitajia, jotka tekevät työtään sydämellä :heart: Potilaan näkökulmasta potilaan hyvinvointia ajatteleva hoitaja on kultaakin kalliimpi. Muistelen vieläkin lämmöllä yhtä lähihoitajaa, jokma yön hiljaisina tunteina leikkasi mulle jostain pehmeästä materiaalista "lepakonkorvia", jotta happiviiksien letkut eivät hiertäneet ihoani. Pieni asia, todella suuri hyöty <3

• Tykkää
Reactions: KyöpelinVuori
[QUOTE="jep";29646291]Hoitajapulasta huolimatta on näköjään varaa lomauttaa hoitajia...[/QUOTE]

Tai sitten hoitajapulasta huolimatta ei ole varaa maksaa palkaa... hoitotyötä varmasti olisi tarjolla.

Meilläpäin on töitä hyvin, tosin työssäkäyntialuekin on laaja :)

Omat keväällä valmistuvat opiskelijani, tulevat lähihoitajat, suorastaan viedään käsistä. Asiaan liittymättä, inhoan syvästi "hoitsu"- sanaa. Mielestäni se on alentava...

Yhteistyössä