Kyllä nyt on paska fiilis :(( Kivittäkää vaan!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
4-vuotias kuristi vauvaa (9kk) kaulasta ja MINÄ otin 4-vuotiaan syliis ja läpsäsin pyllylle (aika kovaa). Pyysin anteeksi ja sanoin, että toimin väärin.
Ihan kamala olo :(((

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
4-vuotias kuristi vauvaa (9kk) kaulasta ja MINÄ otin 4-vuotiaan syliis ja läpsäsin pyllylle (aika kovaa). Pyysin anteeksi ja sanoin, että toimin väärin.

mie en kivitä, koska varmasti itse olisin tukistanut tai muuta... tilanne kuitenkin on se että 4 vuotias voi pienelle tehdä pahaa vaikka ei olisi tarkoitus, ja nyt ainakin pelon kautta ehkä jättää tekemättä.. valitsit siis pienemmän pahan...
*halaus* noi on ikäviä tilanteita

Ymmärrän, että sinulla huono omatunto, mutta reaktiosi on ihan ymmärrettävä, säikähdit ja suutuit. Ensi kerralla vastaavanlaisessa tilanteessa osaat varmasti hillitä itsesi!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Toivottavasti kerroit myös, miksi toimit väärin.
Pelästyit, että vauvalle kävisi pahasti, kun 4v. kuristi sitä. JA kerroit lisäksi, että ikinä ei niin saa tehdä.
Ettei lapselle jää päällimmäiseksi muistikuvaksi vain se, että vauvaa saa kuristaa, mutta äiti ei saa läpsätä.
Mun mielestä et tehnyt väärin, vaikka laki kieltääkin ruumillisen kurittamisen. Vanhempien vastuulla on kuitenkin taata lasten turvallisuus ja nelivuotias saa kyllä jo kuristamalla 9kk:n hengiltä.

Meni varmasti viesti perille, sillä ymmärrän huolestasi, ettei läpsäisy kuulu tavalliseen keinovalikoimaasi. Kyllähän vanhemman on syytäkin näyttää, missä rajat kulkevat. Siitä tulee lapselle turvallisuuden tunnetta.
Lasten pahoinpitely on jotain aivan muuta. Tämä tilanne oli hyvin ymmärrettävä, eikä siitä kannata itseään soimata.

Ymmärrettävää että maltti menee jos säikähtää pahasti. Hyvä että selvitit tilanteen lapsen kanssa heti sen jälkeen, ettei jää lapselle kuvaa et on ok tehdä toiselle noin. Siis ettei kenelläkään ole oikeutta käydä toiseen käsiksi, aikuisella tai lapsella.
Saattaa muuten jäädä lapselle ristiriitanen fiilis, et miksi äiti saa tehdä niin ja minulta se on väärin.

Täh, mitäs tossa nyt oli ihmeellistä?

Mä en tajua näitä juttuja... siis ei saisi lasta kasvattaa, komentaa. Jos lapsi esim. olisi putoamassa jostain korkealta alas, ja ainoa keino olis saada hänet turvaan olisi repiä vaikka tukasta, eikö sitä palstalaiset sallisi vaiko Suomen löysä laki?

Minä olisin luultavasti riuhtaissut kipeästi käsivarresta ja huutanut urku auki. Mulla on joku hullu suojeluvaisto vauvaa kohtaan ja kilahdin siitäkin kun 5-vuotias nauroi vaan kun loukkasi eräällä toisella tavalla vauvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hohhoijaa:
Täh, mitäs tossa nyt oli ihmeellistä?

Mä en tajua näitä juttuja... siis ei saisi lasta kasvattaa, komentaa. Jos lapsi esim. olisi putoamassa jostain korkealta alas, ja ainoa keino olis saada hänet turvaan olisi repiä vaikka tukasta, eikö sitä palstalaiset sallisi vaiko Suomen löysä laki?

Toi nyt olis pikkasen eriasia kun kyseessä olis pelastaminen. Niin ja en kivitä minäkään, varmasti ap pelästyit!

Yhteistyössä