Kyllä on elämä helppoa :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Asutaan vanhassa maatalon päärakennuksessa ja vieressä asustavat lasten isovanhemmat. On sitten kenen mielestä vaan ahdistavaa asua vanhempiensa naapurissa niin mun mielestä ainakin helppoa! Nytkin pitää lekurille lähteä niin riittää kun vaan soittaa jonkun tänne lapsia katsomaan :)

Ja esikoinen kun on koulussa niin aina on joku, joka on "kotona", kun koulusta pääsee. Itse oon joskus elänyt samalla lailla, että omat isovanhemmat asusti naapurissa. Olihan se kiva, kun aina oli joku, joka oli kotona :)

Silloin tuo toimii, jos isovanhemmat ovat sopivasti siinä iässä ja kunnossa, että eivät tee täyttäpäivää töitä, mutta jaksavat hoitaa lapsia. Muuten olisivat vain rasite.

Alkuperäinen kirjoittaja Ehkä:
Silloin tuo toimii, jos isovanhemmat ovat sopivasti siinä iässä ja kunnossa, että eivät tee täyttäpäivää töitä, mutta jaksavat hoitaa lapsia. Muuten olisivat vain rasite.

Tämä on tietyllä tavalla totta. Mut sit taas meidän suvussa kuollaan aina sydäriin kesken töiden... Ei ole kenestäkään koskaan tarvinnut huolehtia, kun sydän on sekä, mikä pettää ensimmäiseksi :)

Varmasti. Meillä olisi tarkoituksena rakentaa talo isovanhempien naapuriin, tontti siinä onkin valmiina odottamassa. Onneksi nytkin on vain 10min ajomatka väliä ja tulevaisuudessa kun lapset ovat kouluikäisiä, ainakin pappa on jo jäänyt eläkkeelle joten mummolaan pääsee lapset sitten aikanaan meilläkin koulun jälkeen :)

Ihanalta kuulostaa! =)
Tulee ihan oma lapsuus mieleen, kun äidin isovanhemmat asuivat 200m päässä vanhemmistani (ja asuvat edelleen). Pääsivät eläkkeelle juuri, kun lopetin päiväkodin. Kun koulu alkoi klo 10, vaari tai mummi saattoi minut kouluun ja koulun jälkeen menin aina heille. Mummilla oli aina lämmin ruoka ja jälkiruoka valmiina, kun tulin koulusta. Oli ihanaa, kun ei tarvinnut mennä yksin kotiin, vaan sai olla isovanhemmilla, kunnes äiti ja isä tulivat töistä.

Yhteistyössä