Kts. viesti #36
Selitä tyhmälle mitä tarkoittaa, että kysymykset ovat akatteemisia.
Ovatko kysymykset käyneet y-opiston?
Ovatko kysymykset tarkoitettu vain kirjallisuuteen perehtyneille?
Pystyykö niihin vastaamaan vain akateemisesti koulutettu?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Kts. viesti #36
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30305775:Edistys on rohkeutta - siihen saakka, kunnes lyödään kapuloita rattaisiin joidenkin asioiden kohdalla, koska niihin ei saa kajota, koska ne "ovat hyvin niin kuin ovat"![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30305841:Selitä tyhmälle mitä tarkoittaa, että kysymykset ovat akatteemisia.
Ovatko kysymykset käyneet y-opiston?
Ovatko kysymykset tarkoitettu vain kirjallisuuteen perehtyneille?
Pystyykö niihin vastaamaan vain akateemisesti koulutettu?
Non akateemikko.
(En tiedä missä maassa kysymykset pystyisivät käymään yliopistoa.)
Ps. akatemia ei tarkoita pelkästään yliopistoa.
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30305872:Haluat saivarrella?
o.k, myös korkeakoulut lasketaan mukaan.
Et vastannut kysymykseeni: miten kysymys on akateeminen?
En halua. Oikaisin, käytät usein termejä väärin. Keskustelu kanssasi on osin vaikeaa siksi, että kirjoitat epäselvästi ja tulkinnanvaraisesti.
En ottanut kantaa tuohon kysymykseesi alunperinkään. Mutta jos haluat tietää, niin kysymys voi olla akateeminen esim. siten, että se kuuluu akateemisille henkilöille/piireille tai kuvainnolisena: kysymys on teoreettinen (vrt. "asialla on lähinnä akateemista mielenkiintoa")
Ps. Akatemia on muutakin kuin korkeakoulu+yliopisto.
Minusta sinulla, ap, on negatiivinen asenne kaikkeen. Kaikki aloitukset mitä mä oon sulta nähnyt, ovat olleet valittamista, kuten tämäkin aloitus. Ehkä voisit aloittaa asennemuutoksen itsestäsi ja vasta sitten yrittää muuttaa muita - jos se sitten enää on tarpeellistakaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30306237:Väitän, että ollakseen "hyvällä tavalla" vaatimaton, tarvitsee arvovaltaa. Kun on menestynyt ja omaa tietynlaisen imagon, on helppoa olla vaatimaton.
Mutta ymmärrän kyllä kantasi. Haluan vaan pohtia vaatimattomuutta...
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30306248:Soinilla ei mielestäni ole yhtä vahvaa imagoa, ainakaan minun silmissäni.
Esimerkiksi Äiti Teresan imago oli niin valtava, hahmona vertaansa vailla, että hänellä oli mahdollista olla täysin "eleetön".
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30306272:Minä en allekirjoita tätä. Mielestäni helppoa olla vaatimaton, jos on oikeasti hyvä siinä, mitä tekee.
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30306288:Joo, on totta.
Ja kun tietää mitä tekee, se tuo menestystä?
Menestys siinä hommassa arvostusta ja arvovaltaa?
Arvovaltaa voi nauttia monessä eri "piirissä".
Mutta kyllä tuo on lähtökohta.
Ainakin minusta.
Itse näen suurimmassa osassa jotain ituakin.Ei noita nyt varmaan ole tarkoitus ole lukea kuin "piru raamattua" ja tuohan on tyypillistä osalle ihmisiä. Itsekin muuten sorrun tuohon olemattomien rivien välistä lukemiseen toisinaan.. *viheltelee*
Esimerkkinä osa, kuinka itse koen nuo..
" Se kellä on onni on, se onnen kätkeköön."
Selväähän se, että vähemmän kuraa saat niskaan ja vihamiehiä, kun et liikoja retostele onnenpotkuilla tai hyvällä parisuhteella. Nykypäivään ajateltuna. - Jännä miettiä kuinka muutamat tuttavat suhtautuisi jos hihkuisin mieheni veikkausvoitosta, joka helpotti elämää kovasti jokin aika sitten. Naapuri jo kävi kertoilemassa yks päivä kuinka v*tuttaisi jos olisimme voittaneet jotain..Tai ettei arki ole tullut huonolla tapaa meille vuosien jälkeenkään.
2. Vaatimattomuus kaunistaa.
Kyllä se toisinaan näyttää kaunistavan monia. Tässä ei käsketä ryysyissä kulkemaan ja hissuttelemaan? Joku tyyppi vetää överiksi olemuksensa ja tiedossa on lähipiirillä, että heikkoa itsetuntoa sillä korjaillaan. Tässä voidaan myös ajatella ettei aina ole viisasta hehkutella ja liioitella ansioitaan, seuraus taaskin ilkeät pääsee jauhamaan..
3. Ei pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa.
Aivan selvää jotta kannattaa olla realistinen tavoitteissaan jne ettei tule liian kova kolaus jos jokin epäonnistuu. Yrittämistä ei kielletä tai neuvota välttämään silti. On näinkin käynyt itselle.. Tai joku toivoo pahaa toiselle ja ehtii lällättelemään "hähähää, erohan niille tuli" ja kappas, eipäs tullutkaan lopulta.
4.Joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa
Viisaampaa on asettaa välitavoitteita kuin liian suuria tavoitteita, päämääriä kerralla. Isompi itku tulee jos epäonnistuu täysin epärealistisissa suunnitelmissa. Tätäkin voidaan ajatella vaikka kuinka eri tavoin..
Ja tietysti olen harmaa hiirulainen, tottahan toki. Ihan tarkoituksella tietyssä seurassa..Itsetunnossani kuulemma on parantamisen varaa sinne huonompaan suuntaan tosin joidenkin mukaan. Itsestään nyt mielestäni pitää tykätä ja rakastaa ensin itseään ennenkuin muita.
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30306320:No ehkä joo. Jos arvovaltaa ja menestystä ajatellaan noin laajasti, niin onhan Soinikin siinä tapauksessa arvovaltainen omissa piireissään, eikös.
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30306372:On. Äh, tää menee mutkaiseksi![]()
Ja sitten jos ajatellaan että piireissä x olet arvovaltainen, et ole sitä piirissä y.
Mikä ominaisuus pitää saavuttaa että on arvovaltainen piireissä x ja y...
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30306386:Niin. Sinä itse otit tuon arvovallan vaatimattomuuden "vaatimukseksi". Millä mittakaavalla sinä sitä nyt tarkoitat? Itse en vetäisi arvovaltaa tähän, vaan minusta se osaaminen riittää. Voit sanoa sitä halutessasi arvovallaksi, mutta tuohon Soini/Niinistö-asetelmaan se ei enää sovikaan.
Sun ajattelussa muutos näyttäytyy itseisarvona. Näkemys ei ole filosofisesti kovin tasokas.