Kyllä on lehtimyynti mennyt kieroksi! :-(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos on on lahja, niin lahjasta ei tartte maksaa, joten miten voi mennä lankaan. Eihän sillon edes tuota 29 pitäisi maksaa, koska se on lahja!!!

Itse sanon aina kaikille myyjille, ett ei se ole lahja josta maksan ja intän niin kauan kunnes myyjltä useinmiten menee hermot. Jos on lahja, niin kylläse pitäisi ilmaiseksi saada ilman mitään jatko- ja kestotilauksia. Vielä en ole moista lahjaa saanut, vaikka oon tivannu, ett mikä lahja tollanen on mistä joutuu maksaan? Koska siinä oppuosasta "tilausta" kyllä kynitään toi "lahjalehtienkin" osuus!! Silkkaa huijausta toi koko lahjahmöpötys on ja ei kukaan voi tohon lankaan oikeesti mennä!

Mulle soitti jokunen aika sitten lehtimyyjä koska yhden lehden tilausjakso oli päättynyt, kun en sitten pitkänkään palopuheen jälkeen halunnut lehtitilausta jatkaa, niin myyjä kysyi että entäs joku muu lehti ja perään ONKO PUUTARHANNE KUNNOSSA??? Mä siihen että mitä vittua??? No yritti kaupata Koti ja puutarha-lehteä....tajusi itsekin mokansa ja hiljeni.... en tilannut....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lisään vielä, että soitin heti puhelun jälkeen asiakaspalveluun ja kerroin jutun. Sanoin että haluan perua tämän "lahjan", kuulemma vielä tilaustani ei näkynyt, mutta kun siitä tulee vahvistus, voin sitten soittaa ja perua.

Kerroin myös että myyntitapa oli mielestäni epäeettinen. Vahvistuksessa näkyy kuulemma myyjän nimi. No, ei se sen myyjän vika ole, vaan hänen työnantajansa, joka todennäköisesti ei liity A-lehtiin mitenkään, on vaan joku puhelinmyyntifirma, jonka pomo on keksinyt tällaisen "hienon" kampanjan.

Heh, oma vikani on että suostuin tilaukseen, mutta olin niin puulla päähän lyöty siinä tilanteessa, kun myyjä oli vielä tosi suulas eikä antanut suunvuoroa, ja koko tilanne meni ohi melkein nopeammin kuin tajusinkaan. Mutta tiesin että voin perua lehden heti kun olen ekan numeron saanut, ja silloin vielä yleensä saa sen nron ilmaisiksi. :-))

Nimenomaan näin. Tai sitten on vaan myyjä lähteny sooloilemaan omiaan saadakseen hyvät provikat.

Lisään vielä, että soitin heti puhelun jälkeen asiakaspalveluun ja kerroin jutun. Sanoin että haluan perua tämän "lahjan", kuulemma vielä tilaustani ei näkynyt, mutta kun siitä tulee vahvistus, voin sitten soittaa ja perua.

Kerroin myös että myyntitapa oli mielestäni epäeettinen. Vahvistuksessa näkyy kuulemma myyjän nimi. No, ei se sen myyjän vika ole, vaan hänen työnantajansa, joka todennäköisesti ei liity A-lehtiin mitenkään, on vaan joku puhelinmyyntifirma, jonka pomo on keksinyt tällaisen "hienon" kampanjan.

Heh, oma vikani on että suostuin tilaukseen, mutta olin niin puulla päähän lyöty siinä tilanteessa, kun myyjä oli vielä tosi suulas eikä antanut suunvuoroa, ja koko tilanne meni ohi melkein nopeammin kuin tajusinkaan. Mutta tiesin että voin perua lehden heti kun olen ekan numeron saanut, ja silloin vielä yleensä saa sen nron ilmaisiksi. :-))

Ainoa tapa saada nämä paskaa suoltavat myyjät kiinni on tehdä tilaus. Silloin saadaan myyjän nimi selville. Puhelinmyyjältä tehdyn tilauksen voi aina peruuttaa, joten kehotan kaikkia, joille vastaavalla tavalla lehtiä tarjotaan, tekemään tilauksen. Ja parin päivän päästä perumaan sen ja samalla kertomaan myyjän epärehellisestä menettelystä.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin neuvoi kustantaja minulle:

Ainoa tapa saada nämä paskaa suoltavat myyjät kiinni on tehdä tilaus. Silloin saadaan myyjän nimi selville. Puhelinmyyjältä tehdyn tilauksen voi aina peruuttaa, joten kehotan kaikkia, joille vastaavalla tavalla lehtiä tarjotaan, tekemään tilauksen. Ja parin päivän päästä perumaan sen ja samalla kertomaan myyjän epärehellisestä menettelystä.

Joo näin juurikin meinaan tehdä. Oli sitten kyse sooloilevasta myyjästä, tai tunnollisesta myyjästä joka vain luki pomonsa kirjoittaman myyntipuheen, niin palautetta tulee perästä päin.

Mulle kanssa soitti kerran, että oot osallistunut kyselyyn internetissä jossa kyseltiin jotain (en muistanut sellaiseen edes osallistuneeni) ja sen olin nyt sit voittanut jonkun arvonnan, joka tehtiin kyselyyn vastanneiden kesken. Pitkät pätkät selitti just siitä, että jonkun lehden saisin. Ja ihan lopuksi selvisi, että hinta oli aivan sama kuin aina muissakin tarjouksissa eli en olisi "saanut" mitään.

Meni kyllä hermo!

Mulle tuli myös joku viikko sitten puhelu, johon en ehtinyt vastata. Katsoin, että numero oli vieras, mutta soitin takaisin. Yleensähän noilla lehtimyyjillä numero ei joko vaan vastaa, tai sitten siellä vastaaja kertoo että olet soittanut a-lehdille tms.... No tämä numerohan vastasi, siellä naishenkilö totesi yrittäneensä tavoitella minua, mutta henkilön esittelystä en saanut yhtään mitään selvää. Eli en siis edelleenkään tiedä mistä soitti, tai kuka oli.

Nainen kyseli muistanko osallistuneeni syksyllä kyselyyn, jossa kartoitettiin ihmisten lukutottumuksia ja lehtien lukemista. Sanoin, etten muistanut. No, nainen jatkoi, että olen tähän kyselyyn vastaamisen vuoksi nyt saanut lahjan, joka on jokin lehti. Ja että mikä lehti mahtaisi kiinnostaa. Tässä vaiheessa kuitenkin onneksi alkoi hälytyskellot soittaa, koska "there's no such thing as a free lunch" ja kysyin naiselta, että todellako mun ei tarvitse siis itse maksaa mitään tästä lehdestä. Niin silloin nainen vähän naurahtaen totesi, että no ei nämä nyt aivan mitään ilmaisjakeluja kuitenkaan ole. Että lehdestä riippuen saan 25-30e hyvitystä lehden tilauksesta. Ja tuo kyseinen lehti, josta itse olin ollut kiinnostunut, olisi maksanut minulle tuon hyvityksen jälkeen vielä reilu 50e/vuosi (vai oliko peräti lyhyempi aika).

Ilmoitin sitten, että en taida "lahjaani" ottaa vastaan, kiitos vaan, kun on aika kalliin puoleinen. Nainen vielä harmitteli mulle, että sitten tämä lahja jää ihan käyttämättä, ja että tää on ihan harvoille ja valituille myönnetty lahja.

Mietin vain tuota lehden kokonaishintaa. En nyt oo viimeaikoina tarkistanut ko. lehden vuosihintaa, enkä muutenkaan juuri harrasta kuin satunnaisia (halpoja) pätkätilauksia mistään lehdestä, mutta mun mielestäni yli 80e mistä tahansa lehdestä on aika tosi paljon.

Ja vasta puhelun päätyttyä tajusin, että tää koko keskustelu käytiin ihan mun laskuun, kun tajusin sit vasta puhelun loppumetreillä, että kyse on siis ihan tavallisesta lehtikauppiaasta.

Mulla on käynyt muutaman kerran niin, että kun olen perunut lehtitilauksen, niin kuukauden päästä soittaa lehtimyyjä ja kauppaa samaa lehteä. Kerron, että juuri olen perunut lehden ja kiitos ei, en tilaa sitä uudestaan. Menee 2 kk ja se lehti alkaa tulla mulle taas :kieh: :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja trill:
Mulle tuli myös joku viikko sitten puhelu, johon en ehtinyt vastata. Katsoin, että numero oli vieras, mutta soitin takaisin. Yleensähän noilla lehtimyyjillä numero ei joko vaan vastaa, tai sitten siellä vastaaja kertoo että olet soittanut a-lehdille tms.... No tämä numerohan vastasi, siellä naishenkilö totesi yrittäneensä tavoitella minua, mutta henkilön esittelystä en saanut yhtään mitään selvää. Eli en siis edelleenkään tiedä mistä soitti, tai kuka oli.

Ei muuten kannata soittaa takaisin numeroon, jota ei tunnista, voivat olla killerisoittoja vaikkapa jostain etelä-Afrikan maasta. Voi tulla kallis ulkomaanpuhelu jo pelkästään siitä, että siellä toisessa päässä ehditään vastaamaan. Jos jollain on tärkeää asiaa, niin varmasti soittaa kyllä uudestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja trill:

Ei muuten kannata soittaa takaisin numeroon, jota ei tunnista, voivat olla killerisoittoja vaikkapa jostain etelä-Afrikan maasta. Voi tulla kallis ulkomaanpuhelu jo pelkästään siitä, että siellä toisessa päässä ehditään vastaamaan. Jos jollain on tärkeää asiaa, niin varmasti soittaa kyllä uudestaan.

Joo, tarkistan aina nuo maakoodit ym. Ite oon joskus saanut noitakin soittoja, muistaakseni maakoodi oli Nigerian... En onneks soittanut takaisin...

Joo, mullekin soitti viime vuonna joku joka onnitteli "voitosta". Sanoin etten ole osallistunut mihinkään, mutta sai puhuttua jotenkin että olin laittanut numeroni johonkin jossa oli mahdollisuus myös voittaa jne. No, olin iloinen ja kysyin mitä voitin; "saat valita neljästä lehdestä kivoimman ja se maksaa sulle VAIN x euroa/vuosi!". :o

Huhhuh, Eikö teillä ihmisillä ole muuta murheita kuin miettiä saamianne markkinointisoittoja. Muistakaa että se ei ole sen myyjän vika, hän tekee ainoastaan työtehtäväänsä. Ja vaikka teitä on yritetty kusettaa niin kaikki firmat eivät toimi samoilla periaatteilla vaan rehellistäkin lehtimyyntiä eli ASIAKASPALVELUA on vielä olemassa!!

Toi puhelinmyynti on niiiin rasittavaa, mutta toisaalta suoranaista hupia.

Mulle on viime aikoina tullu lähinnä niitä "koska olet ollut hyvä pitkäaikainen asiakas (vaikka en olis ollutkaan..) niin saat jonku näistä lehdistä 6 kuukaudeksi talon puolesta maksettuna, mikä näistä ois mieluisin (ja luettelee lehdet..)" ja tässä välissä toki kyselen mihin se velvoittais minut, tai sanon että eihän kukaan ilmaiseksi anna, niin ne vaan sanoo samaa ja tivaa sitä mieluisinta lehteä. Vasta sitte suvaitsevat sanoa että "sen verran pyydetään tulemaan vastaan että maksat x summan seuraavista 6 kuukaudesta..", joo-o, niinpä niin, ihan talon puolesta maksettuna :laugh:

Usein sanon heti esittelyjen ja "oisko hetki aikaa" kysymyksen jälkeen tiukasti että en tilaa mitään, tajuavat kyllä useimmiten lopettaa puhelun sit. Joskus pitää puhua päälle "ei kiitos, hei". Joskus sit annan höpistä...

Mulle tuli vasta mediapexilta tekstiviesti, jossa kiittivät apu-lehden tulauksesta hintaan 29,95. Enkä tod. ole mitään apua tilannut yhtään mistään... Soitin mediapexin asiakaspalveluun ja kysyin miten tällainen viesti voi tulla kun ei ole mitään tilannutkaan. Hyvin lyhytsanaisesti mutisi jotain väärinkäsityksestä ja lopetti puhelun nopeasti. Pahoitteli kuiten virhettä.

Onko muille käynyt näin? Onko tääkin joku uusi kikka saada lehtitilauksia myytyä!? Vai puhdas vahinko?

Kyllä mä tekisin tuosta ilmoituksen harhaanjohtavasta markkinoinnista. Ilmoittaisin myös kyseiseen lehtee, että tietävät millaisin keinoin heidän lehteään myydään. Voihan olla joku lehtienvälitystoimisto myös kyseessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Myyjä:
Huhhuh, Eikö teillä ihmisillä ole muuta murheita kuin miettiä saamianne markkinointisoittoja. Muistakaa että se ei ole sen myyjän vika, hän tekee ainoastaan työtehtäväänsä. Ja vaikka teitä on yritetty kusettaa niin kaikki firmat eivät toimi samoilla periaatteilla vaan rehellistäkin lehtimyyntiä eli ASIAKASPALVELUA on vielä olemassa!!

No joku sen harhaanjohtavan markkinointikikan on keksinyt, eikä se ole laillista. Eli ei sitä nyt vaan voi olankohauksella ohittaakaan. Toimenpiteitä!

Alkuperäinen kirjoittaja Myyjä:

Normaali henkilö suuttuu kun häntä huijataan.
Nykyään en osta mitään puhelinmyynnin kautta.

Mulla on työnantajan puhelinliittymä ja siinä kaikki mahdolliset suoramyyntiestot. Monta vuotta on ollut hiljaista, mutta eilen soitteli joku nainen puutarhalehdestä.

Totesin heti puhelun alkuun, että soititte minun työpuhelimeeni ja tähän liittymään on suoramyyntikielto.

Myyntihenkilö suuttui kamalasti ja tiuski, etteivät he voi tietää, onko estoja vai ei ja onko liittymä työ- vai siviilikäytössä. Tuskin tarkistelevat liittymien omistajuussuhteita, mutta estot ovat kyllä tiedossa.

Mä olen saanut myös huomata, että tuo esto ei toimi kun mulla on yks ainoa numero sekä yrityksen käytössä että omassani.

Lisäksi kuulemma jos vaikka netissä osallistuu joihinkin arvontoihin ym, niin sitä kautta voivat soitella vaikka esto olisikin......

|O

Mä en enää periaatteestakaan osta mitään jos sitä kaupataan mulle puhelimitse ja tämän sanon joka ikiselle soittajallekin.

Meille on tullut kanssa näitä olet voittanut / saat lahjaksi soittoja...
Ja sitten hinta on tosiaan 30 euron luokkaa siinä lahjassa. Mutta ihan antavat ensin ymmärtää, että olis voittanut ja jossain sivulauseessa mainitaan "pienestä" kulusta... Kieroa.

Tosin asiallisia lehtimyyjiäkin on soitellut... Mä en tilaa kuin näitä asiallisilta jos ylipäätään tilaan.. Nuo lahjajutut ottaa niin päähän, että sanon heti ettei kiinnosta!

Alkuperäinen kirjoittaja dhx:
mulle tehty samoin.. mutta sanottiin, että ainoastaan VÄHÄN tarvii tulla vastaan ja maksaa 40 jotain :O joopa, on siinä lahja.. turhaan menee heillä vain aikaa tuohon, normaalisti sanon EI KIITOS suoraan kun kertovat mistä soittavat.

Kaikkein ärsyttävin oli mies, joka kauppasi palvelua, ettei lehtimyyjät voi soittaa, siitä oli hankalempi päästä eroon mitä yhdestäkään lehtimyyjästä :D aika koomista

Ja pian joku alkaa kauppaamaan sellaista palvelua, joka järjstää niin, että tuo palvelumyyjä soi
ta enää...

Mulle on lehtimyyjä väittänyt että olen osallistunut johonkin tutkimukseen/kyselyyn netissä jonka johdosta kustantaja haluaa minut palkita. No en ole osallistunut!

Mokkula kaupattiin (juu, haksahdin..) valheellisesti, olikin 24kk sopimus ja mä en sellasia ota. Määräaikaisia sopimuksia siis. Luvattiin vielä, että saan viikon kokeilla yhteyttä ja lähettää sen sitten takaisin, mutta itse sopimupapereissa kyllä oli, ettei sopimusta voi enää purkaa. No, sai onneksi kuitenkin kun en avannut pakettia ja asiakaspalvelu sai tästä myyjästä kuulla kunniansa. Myönsivät ettei tosiaan kuulu asiaan kaupata tuotetta kertomatta sen ehtoja.

Mullekin on kaupattu ties mitä "lahjoja", mutta ihan helposti niistä on eroon päässyt, kun oon sanonut, että oon lopettanut kaikki muutkin lehdet kun on rahat loppu. Ihan ystävällisessä hengessä, ei oo tarvinnu inttää mitään tai lyödä luuria korvaan.

Yhteistyössä