Kyllä on päiväkodeissa ankeat ajat edessä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Just tänään puhuttiin hoitajien kanssa, kun mitään ei saa hankkia, vaan pitää pärjätä sillä mitä on tai jos jostain saa lahjoituksia niin sitten niin. Paperia ei saa ostaa, mutta onneksi olivat saaneet lahjoituksena piirustuspaperia, mutta esim. värityskirjoista ei voi ottaa kopioita, kun se on kiellettyä tällä hetkellä. Rahat on niin finaalissa kaupungilla. Viime vuonna eivät edes saaneet ostaa piparkakkutaikinaa, että lasten kanssa olisivat leiponeet pipareita ja siis ei edes yhtä pakettia saanut ostaa.

Ei uskois että palstalaisetkin kannattaa tuota, kaikki mihin kokoomus on koskenut on hävinnyt, tappiota tulee ja lisää maksuja. Miksihän pasltamammatkin kannattaa sitä vaikka itse ovat suurimmaksi osaksi vailla töitä ja vähävaraisia.

[QUOTE="vieras";29023793]Ei uskois että palstalaisetkin kannattaa tuota, kaikki mihin kokoomus on koskenut on hävinnyt, tappiota tulee ja lisää maksuja. Miksihän pasltamammatkin kannattaa sitä vaikka itse ovat suurimmaksi osaksi vailla töitä ja vähävaraisia.[/QUOTE]

onneksi sinulla on työaikana täällä varaa hillua ja arvostella.

Jokainen voi osallaan hieman osallistua ja alkaa välittää! Kyse ei kuitenkaan ole suurista summista eikä aikaa vievistä asioista. Minä annan lasten käyttökelpoiset ja ehjät lelut neuvolaan,siellä on huutava pula leluista,uusia ei kaupunki kustanna. Lehdet kulkeutuu terveyskeskukseen ja vanhainkotiin. Seurakunta ja sosiaalitoimi järjestää jouluisin keräyksen jonne viedään lahja tietyn ikäiselle tytölle tai pojalle. Joka vuosi olen 2 lahjaa vienyt eikä se ole talouttani kaatanut.
Itse olen pienituloinen mutta mielelläni vähistäni annan koska se auttaa yhteisöäni,tätä kaupunkia ja tuo edes pientä iloa.
Jos päiväkodissa ei voida leipoa pipareita koska kaupunki ei kustanna taikinaa,niin vie sinä se taikina! Ensi kerralla joku toinen voi haluta "lahjoittaa" lapsille taikinan ja mahdollisuuden tehdä itse pipareita

Nyt vanhempainyhdistys pystyyn ja pientä varainkeruuta päiväkodin hyväksi! Käsittääkseni ainakaan meidän päiväkodissa eivät voi pyytää suoraan rahaa lasten vanhemmilta mihinkään toimintaan, mutta ehkä vanhemapainyhdistyksen kautta asia onnistuu.

Minä viime viikolla vein päiväkotiin pahvia työpaikaltani, että voivat sitä käyttää askarteluun ja tänään tuli tuo piparkakkutaikinajuttu esille, että siis viime vuonna ei saanut hankkia. Monikaan lapsen vanhempi tuskin noita asioita edes tietää, että sitä ja tätä eivät saa tehdä tai hankkia, itse vaan usein juttelen niiden hoitajien kanssa kaikenlaisista asioista ja nämä asiat tulevat sitä kautta ilmi.

Toi vaan, että kyllä ne kaupungin virkamiehet kestitsee milloin ketäkin ja päiväkodeilla ei ole edes lupaa ostaa piparkakkutaikinapakettia, niin kyllähän se jossain mättää tää homma.
Muutenkin tässä kaupungissa suurimmat säästöt tulevat luultavasti kohdistumaan lapsiin ja nuoriin, se on ihan myönnetty ylemmältä taholta.

[QUOTE="vieras";29023781]Just tänään puhuttiin hoitajien kanssa, kun mitään ei saa hankkia, vaan pitää pärjätä sillä mitä on tai jos jostain saa lahjoituksia niin sitten niin. Paperia ei saa ostaa, mutta onneksi olivat saaneet lahjoituksena piirustuspaperia, mutta esim. värityskirjoista ei voi ottaa kopioita, kun se on kiellettyä tällä hetkellä. Rahat on niin finaalissa kaupungilla. Viime vuonna eivät edes saaneet ostaa piparkakkutaikinaa, että lasten kanssa olisivat leiponeet pipareita ja siis ei edes yhtä pakettia saanut ostaa.[/QUOTE]
Eli toisin sanoen lapset eivät kärsi millään tavalla. Ainoastaan hoitajien pitää rasittaa enemmän mielikuvitustaan.

Minä mietin, että oikeastiko eivät saa piparitaikinaa ostaa vai onko ongelma se, että se pitäisi ostaa ruokapalveluntuottajalta ja sitä ei saakaan "enää" ilmaiseksi. Ilmaistahan se ei ole ollut koskaan, mutta jos on siirrytty tilaaja-tuottaja malliin siitä tulee lasku ( ennen se näkyi raaka-aineostona).

[QUOTE="vieras";29023820]Niin joo, maksaahan yksityiset ihmiset julkisen uuden lastensairaalankin osaksi. Ihme hommaa, julkinen palvelu ja siihen kertäään rahaa keräyksillä.[/QUOTE]

Joo, toi on mun mielestä niin väärin että kreikalle ja mamuille kyllä löytyy rahaa. Mutta sitten meidän vaikeasti sairaille vauvoille/lapsille ei löydy rahaa, nehän on sentään tulevia veronmaksajia. Kyllä tekisi mieli kysyä joltain ylemmältä taholta että mihin perustuu tämä logiikka.

No jos ne ei saa sitä valmistaikinaa ostaa, niin eihän ne saa ostaa niitä tarvikkeitakaan, kun rahaa ei saa mihinkään käyttää. Paperin ostaminenkin on kielletty tai siis lapset eivät saa värittää väristyskuvia, kun paperia ei saa siihen käyttää ja piirustuspaperiakin on saatu lahjoituksena, että lapset saavat vielä piirtää.

[QUOTE="vieras";29023793]Ei uskois että palstalaisetkin kannattaa tuota, kaikki mihin kokoomus on koskenut on hävinnyt, tappiota tulee ja lisää maksuja. Miksihän pasltamammatkin kannattaa sitä vaikka itse ovat suurimmaksi osaksi vailla töitä ja vähävaraisia.[/QUOTE]

Pakko kysyä, että persujako olisi sitten pitänyt kannattaa? Annetaan köyhille vaan enemmän ja enemmän tukia ja nostetaan yritysveroja??? Kun ne yritykset lähtee näinä päivinä vähemmästäkin Suomen rajojen ulkopuolelle.

Huoh.

[QUOTE="joku";29024123]Joo, toi on mun mielestä niin väärin että kreikalle ja mamuille kyllä löytyy rahaa. Mutta sitten meidän vaikeasti sairaille vauvoille/lapsille ei löydy rahaa, nehän on sentään tulevia veronmaksajia. Kyllä tekisi mieli kysyä joltain ylemmältä taholta että mihin perustuu tämä logiikka.[/QUOTE]

Asiat menee ihan nurin kurin ja tuntuu olevan suurelle osalle ihan ok. En tajua, tämmöstä systeemiä. Taidan kallistua samaan kuin isäni, että kohta parempi muuttaa Ruotsiin.

[QUOTE="vieras";29025117]Pakko kysyä, että persujako olisi sitten pitänyt kannattaa? Annetaan köyhille vaan enemmän ja enemmän tukia ja nostetaan yritysveroja??? Kun ne yritykset lähtee näinä päivinä vähemmästäkin Suomen rajojen ulkopuolelle.

Huoh.[/QUOTE]

Työntekijöistä aiheutuvia kuluja laskea, mikä siinä on ongelma. Niin tekee muutkin maat jotka tavoittelee tasapainoa taloutensa kanssa, suomessa nostetaan pakollisia maksuja ja oletetaan että talous kasvaa kun hintaa nostetaan, aina kun veroja on nostettu on valtion kassassa käynyt kato.
Ei se sinullakaan ole kun ihan pintapuolisesti asiayhteyksistä irrotettu joku yksittäinen lause kun moisia ihmettelet.

Miksi ette vaikka järkkäisi vapaaehtoista kassaa sille, että lapset saavat askartelutarvikkeita ja taikinaa? Olisiko ihan kauheeta jos vanhemmat muutaman euron laittaisi kun muutenkin pääsevät todella halvalla päivähoitokuluissa?
Joku possu päiväkodin pöydälle niin että halukkaat voisi kolikon tiputtaa sinne ja koska ei olisi mikään kiertävä keräys, kenenkään tosi köyhän ei tarvitsisi nolostellakaan jos ei ole rahaa laittaa. Mä laittaisin ainakin todella mieluusti rahaa sellaiseen. Aika pienelläkin rahalla voi ostaa taikinat ja askartelutarvikkeista suurin osa on ilmaisia. (maitotölkit, sanomalehdet jne)

• Tykkää
Reactions: Zarppa
Näinpä. Kumma juttu, ettei hallituksella ole rahaa lapsille, sairaille ja vanhuksille. Kuitenkin sitä riittää miljardeja euroja tukemaan Saksan ja Ranskan rikkaita pankkeja. Mamutukseenkin riittää valtavat summat rahaa.

Yhteistyössä