kyllä on rasittavaa täyttää terkkarin lomakkeita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hohhoijaa.....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hohhoijaa.....

Vieras
Kouluunmeno tarkastukseen pitää täyttää kaavake missä kysellään kaikkea. Mistä tollasiinkin osaa vastata. Mitkä ovat perheenne vahvuudet, miten teillä riidellään ym. kivoja kysymyksiä. Olen yksin lasten kanssa niin mitä tuohon riita kysymykseenkin vastaa. Että ei riidellä koska olen yh vai tarkotetaanko siinä tuleeko lapsen kanssa riitaa.. Joo jostain ulkohousujen pukemisesta joskus saa vääntää... Miten tarkkaan tuo lappu setvitään siellä ja mahtaako terkka kysyä miksei toinen huoltaja tullut. On yhteishuoltajuus vaikka käytännössä olen yh. Vastaanko että enpä sitä isukkia edes pyytäny kun en kestä sen kans samassa huoneessa olla. Muita joita rassaa nuo kyselyt tai muita yksinhuoltajia?

En vastaile noihin. Meidän elo ei kuulu muille, eikä kenekään tarvitse meitä kyttäillä. Minusta tulee lähtökohtaisesti ajatella, että kaikki on hyvin, eikä toisin päin.

Ei toi koululaisen kouluunmeno-lappu niin vaikea ollut.

Riitakohtaan laitoin sen, miten meidän perheessä riidellään. Että välillä huudetaan kovaa mutta riidat sovitaan ja anteeksi pyydetään ja käydään läpi ne asiat, jotka siihen riitatilanteeseen johti.

Enemmän mä silmiäni pyörittelin kun piti 2-vuotiaan hammastarkastusta varten lappua täyttää. Se vasta idioottimainen olikin.
Jos kysellään että kuinka usein syödään lihaa, perunaa, riisiä, pastaa jne...

Onko kellään tietoa kyseleekö terkka miksei toinen vanhempi tullut. Ja kysymykseen perheen tupakoinnista rastitin ei. Isänsä polttaa mutta eipä asu meillä.. Tarkotetaan kai perheellä niitä jotka samassa taloudessa asuu. Myös alkoholinkäyttöön vastasin kieltävästi, isänsä on aivan juoppo mutta itse en juo ollenkaan. Ei kai minun tarvi tämän exän elämää lappusiin täytellä? Vaikka on olevinaan toinen huoltaja niin ei paljon ole mukana lapsen elämässä.

Onko kellään tietoa kyseleekö terkka miksei toinen vanhempi tullut. Ja kysymykseen perheen tupymmärtäväinen stitin ei. Isänsä polttaa mutta eipä asu meillä.. Tarkotetaan kai perheellä niitä jotka samassa taloudessa asuu. Myös alkoholinkäyttöön vastasin kieltävästi, isänsä on aivan juoppo mutta itse en juo ollenkaan. Ei kai minun tarvi tämän exän elämää lappusiin täytellä? Vaikka on olevinaan toinen huoltaja niin ei paljon ole mukana lapsen elämässä.

Mä kerroin kyllä että lasten isä on alkoholisti. Se kuitenkin lasten elämään vaikuttaa.. ja meillä ainakin terkkari oli tosi ymmärtäväinen. Ekaluokka loppui juuri ja tän ekaluokan aikana terkka on lasta pari kertaa pyytänyt luokseen juttelemaan, että miten isän kanssa menee ja miten lapsi kokee tilanteen. Mä olen tähän luvan antanut, koska lasten hyvinvointi on mulle tärkeää ja kaikesta lapsi ei välttämättä mulle puhu.

ihmeellinen asenne
Miten niin? Mun mielestä on täysin tarpeetonta udella ihmisten asioita, ei noita kaavakkeita ennenkään ollut, kysyin äidiltäni. Enkä välitä ventovieraan ihmisen kanssa alkaa käydä läpi jotain ihmeen lappuja, johon on ilmeisesti pakko vastata vaikka siinä lukee että vapaaehtoista. Tulee olo että kaikkia vaan kytätään, neuvolassakin kyseltiin seksielämää myöten, voi tsiisus...

Miten niin? Mun mielestä on täysin tarpeetonta udella ihmisten asioita, ei noita kaavakkeita ennenkään ollut, kysyin äidiltäni. Enkä välitä ventovieraan ihmisen kanssa alkaa käydä läpi jotain ihmeen lappuja, johon on ilmeisesti pakko vastata vaikka siinä lukee että vapaaehtoista. Tulee olo että kaikkia vaan kytätään, neuvolassakin kyseltiin seksielämää myöten, voi tsiisus...
Mä taas ajattelen, että näitä kysellään ihan lasten takia. Ei sen takia että vanhempia haluttaisiin kiusata.

Mä taas ajattelen, että näitä kysellään ihan lasten takia. Ei sen takia että vanhempia haluttaisiin kiusata.
Kysymykset ovat yksityiselämää tungettelevia. Ihmiset, joilla on homma hanskassa, eivät ole kiinnostuneet vastailemaan tuollaisiin kysymyksiin. Tuollaiset kysymykset tuottavat monelle holhottavan olon. Pidän noita suoraan sanottuna törkeinä. Kuka voisi lapsestani enemmän välittää kuin minä? Minä valvon, että lapsellani on kaikki hyvin, ei se neuvolantäti. Ne, jotka tarvitsevat erityisohjausta vanhemmuuteen pyytäköön sitä itse itselleen.

Yhteistyössä