Kyllä on tytön päiväkodin aloitus lähtenyt huonosti, pelkkää valitusta tullut tytöstä...:-(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi hyvä ap. Vika muissa. Ei omassa tavassa toimia ja kasvattaa lasta. IKINÄ ei itsessä vikaa.... Nyt sanon toki rumasti mutta sinulle on monta kantaa otettu mutta et avaudu näkemään ratkaisuja ja mahdollisia inhimillisiä tekijöitä.

[QUOTE="ypph";26912622]Voi hyvä ap. Vika muissa. Ei omassa tavassa toimia ja kasvattaa lasta. IKINÄ ei itsessä vikaa.... Nyt sanon toki rumasti mutta sinulle on monta kantaa otettu mutta et avaudu näkemään ratkaisuja ja mahdollisia inhimillisiä tekijöitä.[/QUOTE]

Täh? Nyt ei ihan avaudu. Mun mielestä ap:n lapsi kuulostaa ihan normaalilta vähän reilulta 2-vuotiaalta. Totta kai lapsi kehittyy ja kasvaa ja niin pitää tehdäkin mutta eihän siitä nyt aleta naputtamaan heti ekalla hoitoviikolla. Jos sellaisesta nyt ylipäätään tarvitsee erikseen naputtaa.

Ymmärrän ypph ihan sun pointin tuossa, että jotkut vanhemmat pitävät lapsiaan liian vauvoina mutta väitän, että suurimmaksi osaksi on niin, että huolimatta vanhempien kannustuksesta jotkut oppivat asioita vähän hitaammalla tahdilla. Ja minusta ei ole mitenkään epänormaalia, että vähän reilu 2 vuotias on vielä vaipoissa eikä osaa juoda läikyttämättä.

[QUOTE="ypph";26912622]Voi hyvä ap. Vika muissa. Ei omassa tavassa toimia ja kasvattaa lasta. IKINÄ ei itsessä vikaa.... Nyt sanon toki rumasti mutta sinulle on monta kantaa otettu mutta et avaudu näkemään ratkaisuja ja mahdollisia inhimillisiä tekijöitä.[/QUOTE]

Inhimillisiä tekijöitä? Siis on sinusta Ok että heti pk:n alussa etsitään lapsesta vain vikoja? Siis MITÄÄN hyvää ei ole sanottu. Kyseessä on kiltti, täysin ikätasonsa mukaan kehittynyt lapsi. Ja onko sinusta asiallista sanoa suupielet alaspäin 2 v. 4 kk ikäisestä että"kyllä tuon ikäisen jo pitäisi osata juoda siististi" jos kerran vähän läikähtää? Minusta ei.

[QUOTE="dae";26912656]Täh? Nyt ei ihan avaudu. Mun mielestä ap:n lapsi kuulostaa ihan normaalilta vähän reilulta 2-vuotiaalta. Totta kai lapsi kehittyy ja kasvaa ja niin pitää tehdäkin mutta eihän siitä nyt aleta naputtamaan heti ekalla hoitoviikolla. Jos sellaisesta nyt ylipäätään tarvitsee erikseen naputtaa.

Ymmärrän ypph ihan sun pointin tuossa, että jotkut vanhemmat pitävät lapsiaan liian vauvoina mutta väitän, että suurimmaksi osaksi on niin, että huolimatta vanhempien kannustuksesta jotkut oppivat asioita vähän hitaammalla tahdilla. Ja minusta ei ole mitenkään epänormaalia, että vähän reilu 2 vuotias on vielä vaipoissa eikä osaa juoda läikyttämättä.[/QUOTE]

Siis päiväkuiva on jo, vaippa vain unilla. Ulkoillessa ei tarvitse. Ja yönkin jäljiltä usein on alkanut jo olla kuiva, että uskoisin että lähiaikoina voimme alkaa jättää yövappaakin pois. :-)

Ja ei meillä kyllä lasta pidetä mitenkään vauvana, päinvastoin, kannustetaan tekemään itse. Osaa jo pukea ja riisua, vain paidan kaula-aukon löytyminen on joskus hankalaa. Lisäksi on syönyt itse lusikalla 1 v. 1 kk ikäisestä. Ei olla mitenkään passattu tyttöä piloille.

Minusta täysin normaalin lapsen ollessa kyseessä ekan 3 päivän aikana naputtaminen ei todellakaan ole asiallista ja normaalia palautetta.

Tämä ei voi olla totta!! Jos on niin ota yhteys johtajaan ja mainitse hoitajien käytöksestä. Tyttösi on todellakin aivan normaali 2-vuotias. Mitään noita yllä mainittuja asioota ei pidä osata tuossa iässä,jokainen kehittyy omaan tahtiinsa.

Meillä lapsi aloitti pph:lla 2 -vuotiaana, sekä päivä- että yövaipat olivat tuossa vaiheessa käytössä ja tutti päiväunille. Maitoa joi nokkamukista. Ihan samanalaisia oilvat kaksi muuta samanikäistä muksua.

Joko ne ap:n tädit eivät ole oikealla alalla tai sitten tämä on täysi provo.

[QUOTE="vieras";26912722]Meillä lapsi aloitti pph:lla 2 -vuotiaana, sekä päivä- että yövaipat olivat tuossa vaiheessa käytössä ja tutti päiväunille. Maitoa joi nokkamukista. Ihan samanalaisia oilvat kaksi muuta samanikäistä muksua.

Joko ne ap:n tädit eivät ole oikealla alalla tai sitten tämä on täysi provo.[/QUOTE]

Olen jo sanonut täällä monta kertaa että juttu on totta. Epäilen ensimmäistä vaihtoehtoa.

Tosin kolmas "täti" on ihan fiksun oloinen.

[QUOTE="tiiu";26912712]Tämä ei voi olla totta!! Jos on niin ota yhteys johtajaan ja mainitse hoitajien käytöksestä. Tyttösi on todellakin aivan normaali 2-vuotias. Mitään noita yllä mainittuja asioota ei pidä osata tuossa iässä,jokainen kehittyy omaan tahtiinsa.[/QUOTE]

Juttelen aamulla asiasta hoitajien kanssa, jos jompikumpi näistä kahdesta on aamulla paikalla.Mietin soittaisinko jo päivällä johtajalle.

Ja tiedän että lapseni on aivan normaali 2-vuotias. Ja tiedän paljon lapsia jotka ovat jossain asiassa todella hitaita, ja silti heidän päiväkodissaan ei ole huomauteltu että tuon ikäisen pitäisi jo osata.

[QUOTE="a p";26912753]Juttelen aamulla asiasta hoitajien kanssa, jos jompikumpi näistä kahdesta on aamulla paikalla.Mietin soittaisinko jo päivällä johtajalle.

Ja tiedän että lapseni on aivan normaali 2-vuotias. Ja tiedän paljon lapsia jotka ovat jossain asiassa todella hitaita, ja silti heidän päiväkodissaan ei ole huomauteltu että tuon ikäisen pitäisi jo osata.[/QUOTE]

No mulla on tismalleen saman ikäinen eikä puhu kuin useita sanoja. Ei lauseita, on vasta yrittänyt muodostaa niitä.
Okei hän on kaksikielinen, mutta silti vähän jäljessä puheessa eikä siinäkään ole mitään ihmeellistä, yksilöllistähän tuo on ja asiaan kannattaa tarttua jos ei ota ikätovereitaan kiinni 3v hujakoilla tai ei sanoisi mitään. Kehitys pysähtyisi tms.
Sun lapsesi kuulostaa kyllä ERITTÄIN normaalilta.

Vai yökuivakin jo pitäisi olla. :laugh: En taida tietää ketään joka olisi ollut 2vuotiaana täysin kuiva.

Tänään sanoivat tarhassa että pitää pikkarit tuoda kun ei tarvitse koko aikaa vaippaa. =)

Mä olen sitten melkonen vihannes kun läikytin tänään omaakin juomaani. ;) :D

[QUOTE="a p";26912753]Juttelen aamulla asiasta hoitajien kanssa, jos jompikumpi näistä kahdesta on aamulla paikalla.Mietin soittaisinko jo päivällä johtajalle.

Ja tiedän että lapseni on aivan normaali 2-vuotias. Ja tiedän paljon lapsia jotka ovat jossain asiassa todella hitaita, ja silti heidän päiväkodissaann tod ei ole huomauteltu että tuon ikäisen pitäisi jo osata.[/QUOTE]

Hyvä :) On todellakin epäammattimaista alkaa huomauttelemaan asioista heti ensimmäisellä hoitoviikolla,eihän tuossa ajassa edes ehdi tutustua lapseen.

Tuo vaihe on todella tärkeä vanhempien ja hoitajien luottamuksellisen yhteistyön pohjan luomiselle,tässä tapauksessa on menty aivan päin honkia. Vaikka heillä olisi hoidossa lapsi jolla selvästi olisi jotain (oikeita) ongelmia ei niitä tule ottaa puheeksi ensimmäisten hoitopäivien aikana elleivät vanhemmat itse kysy heidän mielipidettään.

Tsemppiä,toivotaan että löydätte vielä yhteisen sävelen!

No mulla on tismalleen saman ikäinen eikä puhu kuin useita sanoja. Ei lauseita, on vasta yrittänyt muodostaa niitä.
Okei hän on kaksikielinen, mutta silti vähän jäljessä puheessa eikä siinäkään ole mitään ihmeellistä, yksilöllistähän tuo on ja asiaan kannattaa tarttua jos ei ota ikätovereitaan kiinni 3v hujakoilla tai ei sanoisi mitään. Kehitys pysähtyisi tms.
Sun lapsesi kuulostaa kyllä ERITTÄIN normaalilta.

Vai yökuivakin jo pitäisi olla. :laugh: En taida tietää ketään joka olisi ollut 2vuotiaana täysin kuiva.

Tänään sanoivat tarhassa että pitää pikkarit tuoda kun ei tarvitse koko aikaa vaippaa. =)

Mä olen sitten melkonen vihannes kun läikytin tänään omaakin juomaani. ;) :D

Tuota juuri tarkoitan, kun sinun lapsesi on täysin normaali, ja minun lapseni myös, ja moni sellainenkin on, joka on oikeasti myöhässä jossain tietyssä jutussa. Jokainen on yksilönsä. Noissa pk:n henkilökunnan yksilöissä sen sijaan on vikaa, taitavat olla vaan leipiintyneitä tai laiskoja tai jotain...

[QUOTE="tiiu";26912848]Hyvä :) On todellakin epäammattimaista alkaa huomauttelemaan asioista heti ensimmäisellä hoitoviikolla,eihän tuossa ajassa edes ehdi tutustua lapseen.

Tuo vaihe on todella tärkeä vanhempien ja hoitajien luottamuksellisen yhteistyön pohjan luomiselle,tässä tapauksessa on menty aivan päin honkia. Vaikka heillä olisi hoidossa lapsi jolla selvästi olisi jotain (oikeita) ongelmia ei niitä tule ottaa puheeksi ensimmäisten hoitopäivien aikana elleivät vanhemmat itse kysy heidän mielipidettään.

Tsemppiä,toivotaan että löydätte vielä yhteisen sävelen![/QUOTE]

Samaa mieltä olen!! Yritin kyllä suhtautua asiallisesti, mutta kun juurikin ekojen päivien aikana pitäisi syntyä yhteistyö, niin ei kauhean lupaavalta näytä, kun tuo heidän tapansa rakentaa sitä on kaikkea muuta kuin rakentava.

Älä murehdi, kyseenalaista hoitajan ammattitaito!

Meidän 4veet ei piirrä vielä pääjalkaisia eikä ole yökuivia ja lastentarhaopettajan mielestä ei hätää, Alkoivat puhumaankin vasta vuosi sitten!

Kyllä se ehtii, ja pk:ssa on aikaa oppia puhe ja muut sellaiset!

[QUOTE="a p";26912864]Tuota juuri tarkoitan, kun sinun lapsesi on täysin normaali, ja minun lapseni myös, ja moni sellainenkin on, joka on oikeasti myöhässä jossain tietyssä jutussa. Jokainen on yksilönsä. Noissa pk:n henkilökunnan yksilöissä sen sijaan on vikaa, taitavat olla vaan leipiintyneitä tai laiskoja tai jotain...[/QUOTE]

Kuulostaa kyllä tosi oudolta. :/
Mutta toivottavasti asia selviää juttelemalla, ihme että edes TARVITSEE jutella aiheesta. :/

[QUOTE="tiiu";26912848]Hyvä :) On todellakin epäammattimaista alkaa huomauttelemaan asioista heti ensimmäisellä hoitoviikolla,eihän tuossa ajassa edes ehdi tutustua lapseen.

Tsemppiä,toivotaan että löydätte vielä yhteisen sävelen![/QUOTE]

On erittäin epäammattimaista huomautella noin pinenlle lapselle tuollaisista asioista, joita ei tarvitse edes vielä hallita...

Yhteistyössä