Kyllä on vähän pettynyt olo, poliisiasiaa

01.08.2009
639
0
16
Oltiin kävelyllä minä, koira ja muksu vaunuissa kun semmonen norjanharmaa hyökkäsi meidän kimppuun!!!!!!!!!!!!! Se oli TAAS vapaana ja seisoi keskellä tietä ja sieltä se tuli. Eka yritti mein parsonin päälle, mutta nappasin sen syliini. Mutta se perkeleen pirulainen näykkäs mua sääreen!! |O

Soitin sitten appiukolle että tulee jeesaan kun en päässyt eteen- tai taaksepäin kun se hullu yritti koko ajan päälle! Appiukko tuli (asuu tän koiran omistajien kanssa samassa korttelissa) ja otti koiran multa syliinsä ja mä lähin työntään vaunuja.. Kerran se koira yritti appiukkoni päälle, mutta appi karjas sille takasin ja koira vähän säikähti!! (Ihana mies! :laugh: )

Päästiin siitä sitten kotio niin soitin välittömästi poliisille tästä ja he lupasivat lähettää partion tuleen.... Menin sitten sillä välin näyttää terkkarin ensiapuun jalkaani ja sain jäykkäkouristusrokotteen ja 2 tikkiä.. :|

Pahinta tässä on musta se, että ensinnäkin ne poliisit - siis KAKSI MIESTÄ JA NAVIGAATTORI- ei muka löytänyt sitä helvetin taloa missä ne koiran omistajat asuu!!!!!!! Soitti mulle ja kysy ajo-ohjeita vaikka olin ne jo aiemmin puhelimessa antanut! :o

Ja sitten kun ne oli sinne talolle päässy, niin vajaa 10 min. kun maija ajo meidän talon ohi, eli pois sieltä! 10 min??? Vaan??? Mitä siinä ajassa kerkee tekeen?? Mulla elää toive päässä että ne meni sinne ja ampu sen koiran siihen pihaan ja lähti pois. :| Enkä mä usko että ne otti sitä koiraa mukaansa sillä ne lähti kylälle päin, tuskin ne olis kyttäysajolle lähteny jos niillä olis raivohullu koira takana...

Ja se koira on ennenkin purrut, sellaista vanhempaa naista joka meni pyörällä ohi, siitä ei vaan tehty poliisiasiaa. Mä kyl kerroin sen niille nyt. Plus että se koira haukkuu ulkona parin metrin narussa KOKO päivän 7 päivää viikossa! Tästä on kyl tehty valituksia poliisille. Niin ja ne omistajat oli kattellu ikkunasta kun se koira hyökkäs!!! Eikä tullu pihalle auttaan!!!

Mä kyl odotin helikoptereita, poliisikoiria ja 30 kiväärimiestä seisoon sinne pihaan.. :whistle:

Mä ammun sen rakin ite jos tarttee... B)

Jonkun pitäis napata se kiinni löytykoirana, omistajat vois sitten halutessaan lunastaa sen löytöeläintalolta tai sitten eivät...
Tai ilmoitus eläinsuojeluun että on siellä aina, lyhyessä narussa.

Olen koittanut myös läheisten huonosti hoidettujen ja usein vapaana juoksevien koirien suhteen soitella poliisille ja eläintensuojeluun. Jos isäntäväki tekee näennäisesti jotain (esim. korjaa aidan), ei poliisilla taida olla paljoa oikeuksia. Tee ainakin virallinen rikosilmoitus kun olet käynyt näyttämässä sitä jalkaasi, silloin on pakko vähän perusteellisemmin poliisin hoitaa tilanne.
Voihan olla, ettei ketään ollut kotona, kun poliisi oli nyt niin pikainen. Eihän ne sitä koiraa voi käydä siellä ampumassa noin vain, jos sitä odotit.

Miksei ole sellaista rikosta kun yleisenturvallisuuden vaarantaminen, niin kun on liikenteen vaarantaminen. Jos pitää koiraa ja ei siitä vastaa pitäs saada automatik joku 500e sakko ja x määrästä sakkoja eläintenpitokileto ja nirrinurin purevalta eläimeltä 1 kerran jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Miksei ole sellaista rikosta kun yleisenturvallisuuden vaarantaminen, niin kun on liikenteen vaarantaminen. Jos pitää koiraa ja ei siitä vastaa pitäs saada automatik joku 500e sakko ja x määrästä sakkoja eläintenpitokileto ja nirrinurin purevalta eläimeltä 1 kerran jälkeen.

SAMAA MIELTÄ! :flower:

Jos ne sai varotuksen tai sakon tästä nyt vaan, niin kuinkahan monta tarvitaan siihen, että se koira oikeesti saadaan hengettömäksi?? Tietääkö kukaan? :/ :attn:

Toistan itseäni: tee rikosilmoitus ja liitä terveyskeskukselta todistus mukaan. Itse kun soitin, niin poliisi ainakin kysyi, että teetkö rikosilmoituksen vai "vain ilmoituksen". Ei noilla sanoilla, mut tarkoitus oli siis eri. Niihin varmaan suhtaudutaan eri tavoin kun rikosilmoituksesta lienee pakko kirjoittaa joku raportti.
Mutta totta on, että poliisilla on liikaa muita töitä, eläinten kanssa ei taida aika riittää.

Alkuperäinen kirjoittaja sannulii:
Alkuperäinen kirjoittaja The lost moon of Poosh:
Alkuperäinen kirjoittaja sa:
Alkuperäinen kirjoittaja sannulii:
luuletko että poliiseilla ei ole muuta tekemistä kun jahdata sun naapurin koiraa?

ei pahalla

Kukas sun aamumuroihin on kusassut? :O

Mun muroihin ei ole kukaan pissinyt ja silti olin tulossa samaa sanomaan :D

ei oo pissitty ei :whistle:

JOS SE OLIS OLLU SÄ JOTA OLIS PURTU NIIN MITÄ OLISIT TEHNY???? Kohauttanu olkias ja jatkanut matkaasi? :o

Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Toistan itseäni: tee rikosilmoitus ja liitä terveyskeskukselta todistus mukaan. Itse kun soitin, niin poliisi ainakin kysyi, että teetkö rikosilmoituksen vai "vain ilmoituksen". Ei noilla sanoilla, mut tarkoitus oli siis eri. Niihin varmaan suhtaudutaan eri tavoin kun rikosilmoituksesta lienee pakko kirjoittaa joku raportti.
Mutta totta on, että poliisilla on liikaa muita töitä, eläinten kanssa ei taida aika riittää.

Mä teinkin oikean rikosilmoituksen. Juuri täytin netissä, kun ne poliisit niin sanoi.

Eläinten suhteen laki on ihan perseestä. Eihän noita eläintenpitokieltojakaan jaella kovin helposti, ei edes niille ,joiden navettaan kuolee ammoniakkiin ja nälkään sadat siat/lehmät/lampaat... Mut asian vierestä. Tarkoitan vain, että jonkun irtokoiran suhteen on poliisi melko voimaton. Mut jos menet ja ammut sen kyseisen irtokoiran, niin sitten laki ei enää sinun suhteesi olekaan niin voimaton.

Ota ens kerralla jotain kättä pidempää mukaan kun lähdet lenkille.
Mua kauhistuttaa, kun meidän lenkin varrella on rotikka mikä hyökkää ihan hulluna aitaa vasten kun kävellään ohi. Mun tuurilla se tulee sieltä läpi jonain kauniina päivänä.

Yhteistyössä