Kyllä on vähän pettynyt olo, poliisiasiaa

Alkuperäinen kirjoittaja :/ :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Koirien omistajan en hyväksy ollenkaan ko. koiran käytöstä. Mutta olen sitä mieltä, että omistaja on vastuussa. Koiraa ei ole koulutettu, kun se noin käyttäytyy. Itsekin lähtisin ajamaan asiaa, että koira saisi uuden kodin, jossa on osaavat ja koneneet ihmiset koiraa ohjaamaan ja kasvattamaan. Oikealla koulutuksella tuostakin koirasta saisi vielä hyvän koiran.

Jep. Harva ihminen vain on valmis ottamaan aggressiivisesti käyttäytyvää iäkästä koiraa :/

Näin se on. Toisaalta ei tiedetä onko koira perusluonteeltaan aggressiivinen (esim omistajien kanssa tuskin). Mutta vanhan kiukkuisen koiran paras paikka taitaa olla maan alla. Vaan ei ole meillä oikeutta mennä niitä johtopäätöksiä tekemään kun ei tiedetä asiasta oikeastaan mitään.

Koirien omistajan en hyväksy ollenkaan ko. koiran käytöstä. Mutta olen sitä mieltä, että omistaja on vastuussa. Koiraa ei ole koulutettu, kun se noin käyttäytyy. Itsekin lähtisin ajamaan asiaa, että koira saisi uuden kodin, jossa on osaavat ja koneneet ihmiset koiraa ohjaamaan ja kasvattamaan. Oikealla koulutuksella tuostakin koirasta saisi vielä hyvän koiran.

Jep. Harva ihminen vain on valmis ottamaan aggressiivisesti käyttäytyvää iäkästä koiraa :/

Niin:/ Harvalla on oikeasti tietämystä ja rahkeita kouluttaa agressiivista koiraa. Siinä työtä. Mutta ei mahdoton homma. Pitäis olla aika luja hermoinen ja tahtoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:

Näin se on. Toisaalta ei tiedetä onko koira perusluonteeltaan aggressiivinen (esim omistajien kanssa tuskin). Mutta vanhan kiukkuisen koiran paras paikka taitaa olla maan alla. Vaan ei ole meillä oikeutta mennä niitä johtopäätöksiä tekemään kun ei tiedetä asiasta oikeastaan mitään.
Totta, parempi maan alla, kuin taitamattomissa käsissä.

Joo ja näyttäkää mulle se palstamamma joka potkii tuollaisen ison koiran kuoliaaksi, hei ihan tosissaan. Älytön ja idiootti kommentti, joka ei kai ansaitsisi näin paljon tilaa, mutta hulluhan pitää olla, jos tollasia juttuja heittelee.

:wave: Kyllä minä potkisin, en tiedä kuolisiko, mutta potkisin. Varsinkin jos lapseni päälle olisi hyökännyt. Pystyn kyllä koiran myös ampumaan, niin olen tehnytkin. :| Ja silti rakastan koiria. :xmas:

Soitan nyt tuolle meidän kunnaneläinlääkärille. Hän on ainakin hyvä työssään ja tiedän, että ottaa asiani tosissaan. Häneltä saan ainakin neuvoja jos ei muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja Misskitty:

Soitan nyt tuolle meidän kunnaneläinlääkärille. Hän on ainakin hyvä työssään ja tiedän, että ottaa asiani tosissaan. Häneltä saan ainakin neuvoja jos ei muuta.

Hyvä. Saatte varmasti apua ongelmaan. Ei koira saa terrorisoida koko korttelia.

Mulla on kolme koiraa, silti potkisin päähän irtokoiraa joka purisi minua/lastani/koiriani. Ihme lässytystä ettei koiraa tarvitsisi lopettaa, tottahelvetissä tarttee! Ei siitä enää koiraa tule, seuraavalla kerralla hyökkäyksen kohteena voikin olla juuri sinä ja lapsesi.

Oltiin kävelyllä minä, koira ja muksu vaunuissa kun semmonen norjanharmaa hyökkäsi meidän kimppuun!!!!!!!!!!!!! Se oli TAAS vapaana ja seisoi keskellä tietä ja sieltä se tuli. Eka yritti mein parsonin päälle, mutta nappasin sen syliini. Mutta se perkeleen pirulainen näykkäs mua sääreen!! |O

Soitin sitten appiukolle että tulee jeesaan kun en päässyt eteen- tai taaksepäin kun se hullu yritti koko ajan päälle! Appiukko tuli (asuu tän koiran omistajien kanssa samassa korttelissa) ja otti koiran multa syliinsä ja mä lähin työntään vaunuja.. Kerran se koira yritti appiukkoni päälle, mutta appi karjas sille takasin ja koira vähän säikähti!! (Ihana mies! :laugh: )

Päästiin siitä sitten kotio niin soitin välittömästi poliisille tästä ja he lupasivat lähettää partion tuleen.... Menin sitten sillä välin näyttää terkkarin ensiapuun jalkaani ja sain jäykkäkouristusrokotteen ja 2 tikkiä.. :|

Pahinta tässä on musta se, että ensinnäkin ne poliisit - siis KAKSI MIESTÄ JA NAVIGAATTORI- ei muka löytänyt sitä helvetin taloa missä ne koiran omistajat asuu!!!!!!! Soitti mulle ja kysy ajo-ohjeita vaikka olin ne jo aiemmin puhelimessa antanut! :o

Ja sitten kun ne oli sinne talolle päässy, niin vajaa 10 min. kun maija ajo meidän talon ohi, eli pois sieltä! 10 min??? Vaan??? Mitä siinä ajassa kerkee tekeen?? Mulla elää toive päässä että ne meni sinne ja ampu sen koiran siihen pihaan ja lähti pois. :| Enkä mä usko että ne otti sitä koiraa mukaansa sillä ne lähti kylälle päin, tuskin ne olis kyttäysajolle lähteny jos niillä olis raivohullu koira takana...

Ja se koira on ennenkin purrut, sellaista vanhempaa naista joka meni pyörällä ohi, siitä ei vaan tehty poliisiasiaa. Mä kyl kerroin sen niille nyt. Plus että se koira haukkuu ulkona parin metrin narussa KOKO päivän 7 päivää viikossa! Tästä on kyl tehty valituksia poliisille. Niin ja ne omistajat oli kattellu ikkunasta kun se koira hyökkäs!!! Eikä tullu pihalle auttaan!!!

Mä kyl odotin helikoptereita, poliisikoiria ja 30 kiväärimiestä seisoon sinne pihaan.. :whistle:

Mä ammun sen rakin ite jos tarttee... B)

Naapurin lapset juoksentelee päin ihmisiä, muhunkin törmänneet monesti ja niin, että olen lentänyt selälleni ja loukannut häntäluuni. Ei niitä kukaan saa kuriin. Ilmoitan poliisille kohta.

Tai hoitelen itte jos tarttee.

Joo ja näyttäkää mulle se palstamamma joka potkii tuollaisen ison koiran kuoliaaksi, hei ihan tosissaan. Älytön ja idiootti kommentti, joka ei kai ansaitsisi näin paljon tilaa, mutta hulluhan pitää olla, jos tollasia juttuja heittelee.

Voi voi jälleen näitä jotka lisäilee vähän omia juttuihin. Sanoinko että potkisin koiran KUOLIAAKSI, hei ihan tosissaan? Ja ihan takuulla puolustaisin itseäni ja lasta rajusti. Hullu on, joka ei puolustaisi vaan antaisi koiran purra itseään ja lastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Venlakoo:
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Minkä takia koira pitää tappaa? Eiköhän vika ole muuaala, omistajissa..

Meinaat sä et ne omistajat pitäs lynkata ja koira sais jatkaa touhujaan :laugh:

Ohtaan tommosta rakkia |O

Saako naapurin kakaroitakin "pistää ohtaan" jos ne terrosrisoi. Teillä ei kenelläkään ole mitään käsitystä ja arvostusta luontokappaleita ja luontoa kohtaan. Pöpiä porukkaa, joka ymmärtää aina kaiken tahallaan väärin eikä osaa lukea. Sori vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja tottakai:

Saako naapurin kakaroitakin "pistää ohtaan" jos ne terrosrisoi. Teillä ei kenelläkään ole mitään käsitystä ja arvostusta luontokappaleita ja luontoa kohtaan. Pöpiä porukkaa, joka ymmärtää aina kaiken tahallaan väärin eikä osaa lukea. Sori vaan.

pentukoira joka käyttäytyy huonosti on mahdollista kouluttaa "hyväksi" kuten ihminenkin. mutta vanha ja aggressiivinen koira ,kuten tässä tapauksessa, on ainoo järkevä valinta se kuula kalloon. ja niin pitäis olla se keino ihmisillekin jotka ovat vaan läpeensä pahoja ( ja joissain maissa onkin tuo mahdollisuus.. ) .

mutta noin niinku vähän Off Topic, musta on ihmisen päässä vikaa jos suoraan rinnastaa ihmislapsen ja koiran. tai ylipäänsä ihmisen ja eläimen tällä tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja tottakai:

pentukoira joka käyttäytyy huonosti on mahdollista kouluttaa "hyväksi" kuten ihminenkin. mutta vanha ja aggressiivinen koira ,kuten tässä tapauksessa, on ainoo järkevä valinta se kuula kalloon. ja niin pitäis olla se keino ihmisillekin jotka ovat vaan läpeensä pahoja ( ja joissain maissa onkin tuo mahdollisuus.. ) .

mutta noin niinku vähän Off Topic, musta on ihmisen päässä vikaa jos suoraan rinnastaa ihmislapsen ja koiran. tai ylipäänsä ihmisen ja eläimen tällä tavalla.

Tietämättömät laumaeläimet tuomitsevat yleensä erilaisen katsontakanna heti "viaksi päässä". Riippuu katsontakannasta voiko rinnastaa, jonkun etiikan mukaan voi. Ei sillä, että se olisi se, mitä täällä toteutetaan.

Ei siitä enää kunnollista saa ja kyllä vika on omistajissa!

Kun koira raatelee tai tappaa ihmisiä, kuten usein pieniä lapsia - koira ammutaan. Vaikka vika saattaa olla kasvattajassa, häntä ei silti ammuta.

Eläinten suhteen laki on ihan perseestä. Eihän noita eläintenpitokieltojakaan jaella kovin helposti, ei edes niille ,joiden navettaan kuolee ammoniakkiin ja nälkään sadat siat/lehmät/lampaat... Mut asian vierestä. Tarkoitan vain, että jonkun irtokoiran suhteen on poliisi melko voimaton. Mut jos menet ja ammut sen kyseisen irtokoiran, niin sitten laki ei enää sinun suhteesi olekaan niin voimaton.

Tätä mekin mietittiin, että jos sen koiran itse hoitais päiviltä niin miten kävis. Seuraavan kerran kun se on vapaana ja seisoo keskellä tietä niin ajan päälle, ihan surutta. Jos jää kituun niin hoitelen sen loppuun kyllä. :|

noh oikeuteen joudut. ja maksat sakot tässä tapauksessa liikenteen vaarantamisesta. ja omistaja sanoo oikeudessa että oli ihan eka kerta kun pääs vapaaksi...

Alkuperäinen kirjoittaja auts:
Eläinten suhteen laki on ihan perseestä. Eihän noita eläintenpitokieltojakaan jaella kovin helposti, ei edes niille ,joiden navettaan kuolee ammoniakkiin ja nälkään sadat siat/lehmät/lampaat... Mut asian vierestä. Tarkoitan vain, että jonkun irtokoiran suhteen on poliisi melko voimaton. Mut jos menet ja ammut sen kyseisen irtokoiran, niin sitten laki ei enää sinun suhteesi olekaan niin voimaton.

Tätä mekin mietittiin, että jos sen koiran itse hoitais päiviltä niin miten kävis. Seuraavan kerran kun se on vapaana ja seisoo keskellä tietä niin ajan päälle, ihan surutta. Jos jää kituun niin hoitelen sen loppuun kyllä. :|

noh oikeuteen joudut. ja maksat sakot tässä tapauksessa liikenteen vaarantamisesta. ja omistaja sanoo oikeudessa että oli ihan eka kerta kun pääs vapaaksi...

Paremminkin kannattaa itse vaatia korvauksia koiran omistajalta autoon mahdollisesti tulleista vahingoista. Kannattaa kyllä jonkinlaiset jarrutusjäljet hankkia ennen törmäystä...

Ilkeä tilanne tuollanen jos ei voi kotinsa lähistöllä rauhassa kulkea lapsensa ja koiransa kanssa.

Itsellä oli suht samanlainen tilanne joskus päällä. Sen vuoksi kuljin aina iso ja terävä kivi kädessä. Jos koira olisi hyökännyt, olisin lyönyt sitä päähän sillä kivellä. Tosin jos se olisi takaapäin hyökännyt, niin eipä olisi paljon auttanut asiaa...

Ilkeä tilanne tuollanen jos ei voi kotinsa lähistöllä rauhassa kulkea lapsensa ja koiransa kanssa.

Itsellä oli suht samanlainen tilanne joskus päällä. Sen vuoksi kuljin aina iso ja terävä kivi kädessä. Jos koira olisi hyökännyt, olisin lyönyt sitä päähän sillä kivellä. Tosin jos se olisi takaapäin hyökännyt, niin eipä olisi paljon auttanut asiaa...

Siis kivi oli mukana ja otin käteen aina kun kävelimme tämän talon ohi. Noh, mun kimppuun ei koskaan hyökännyt, mutta isäni kimppuun hyökkäsi. Polveen ja takareiteen tuli "kivat" jäljet.

Uskomatonta, ettei jotkut omistajat ymmärrä, mitä heidän koiransa voi saada aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Jonkun pitäis napata se kiinni löytykoirana, omistajat vois sitten halutessaan lunastaa sen löytöeläintalolta tai sitten eivät...
Tai ilmoitus eläinsuojeluun että on siellä aina, lyhyessä narussa.

Eihän se aina ole, selvästi pääsee jaloittelemaan, kun kerran vapaana on :saint:
mut oikeesti rupeet vaatimaan korvausta kivusta ja särystä, uusista housuista jne. jos ei poliisit saa muuta aikaseksi kun käydä sanomassa omistajille että pitäkää koiranne kiinni :kieh:

Koira on nyt tämän meidän kunnaneläinlääkärin luona. Viikonlopun aikana hän arvioi "onko koirasta enää mihinkään". Olen helpottunut! =) Koiralla voi vielä olla toivoa, mutta ainakaan se ei enää ole terrorisoimassa naapurustoamme!!! Eläinlääkäri haki sen pois poliisien kanssa, omistajat olivat antaneet koiran pois mielellään. Toivottavasti ne ei ota enää uutta koiraa... :|

Ja sitten se älykääpiö, joka puhu jotain lasten lahtaamisesta. :headwall: Hei oikeesti! :headwall: :headwall: :headwall:

Yhteistyössä