Kyllä on vaikeeta, -puh. valinta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "samperi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"samperi"

Vieras
Minun pitäisi nyt kaikkien ystävien, lasten ja työtoverien painostuksen seurauksena hankkia ÄLYPUHELIN. Mutta mikä? Kysyy keneltä vaan, niin aina tulee eri vastaus. "Tää on hyvä, tuo on huono", ja päin vastoin. On iPhonea ja Nokiaa, Samsungia ja mitä lie. Helvetti, en vaihda uuteen. Vanha Nokialainen saa kelvata. Vai saako?

Kannattaa kysellä kokemuksia tutuilta, pyytää käsittelyyn niiden puhelimia ja kysyä kaupassakin niitä ns. tyhmiä kysymyksiä.
Itse ostin syksyllä lähinnä kirjallisten arvioiden perusteella älypuhelimen. Vaihtoehtona oli ihan perusnäppäinpuhelin, Nokian 515.
Ja lopputulemana se, että inhoan sitä kosketusnäyttöä, sitä klähmittävää ruutua. Arkikäytössä se ei ole minulle sopiva. Jos olisin pyytänyt vaikka jonkun vanhaa kosketusnäyttöpuhelinta kokeiltavaksi muutamaksi päiväksi, olisin huomannut sen käytössä.
Otin sitten uudelleen käyttöön rakkaan vanhan puhelimeni josta olin ollut valmis luopumaan. Muutaman kerran viikossa treenailen sen älypuhelimen kanssa, tottuisinko siihen sittenkin. En ole vielä valmis pistämään sitä kiertoon, mutta voi olla edessä sekin.

Samsung on ihan hyvä, mutta Galaxy S2:n jälkeen ei ole tullut mitään uutta josta kanattaisi maksaa. Itselläni on jo pari vuotta ollut Galaxy S3, mutta ostaisin Galaxy S2 Plussan, koska se on kätevän kokoinen ja hyvin muotoiltu. Hinta Suomess 250 euroa ja Amamazon.de:ssä 200 euroa.

Vanha nokialainen välttää minulla. Sopivan kokoinen. Eihän näiden uusien kanssa pärjää vaan niitä pitää kanniskella kädessä, tai jossain kssin uumenissa. Taskuun pitää puhelin mahtua. Ja se typerä ruudun hierominen. Kohta saa kävellä taulutelkkarin kokoinen aparaatti kainalossa, eikä se silloin ole mikään puhelin.

Saa Nokian kännykkä ollut aina kännykkä.
Yhdellä on älypuhelin ollut jo vuosia outoa sen puheluissa sanottu sillä on joku vanha kännykkä lainassa ja tulossa uusi älypuhelin ei se ollut odottamassa eikä lainassa paitsi sitten siltä oli baarissa laukusta joku klepto vienyt sen kännykän ja siksi sen piti saada uusi mutta se oli vasta myöhemmin. Outoa.