Kyllä petyin jouluuni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JFA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

JFA

Jäsen
07.11.2008
90
0
6
Olen itse ostanut aikuisille lahjoja tai kukkia yhteensä n. 200e arvosta. Tässä on siis mies, lasten kummit ja anoppi ja äiti.
Itse sain lahjaksi suklaarasian, pitkät kalsarit ja tytöltä saippuasetin. Tässä siis kaikki, ja tyttäreni on vielä lapsi.
Lasten lahjat ostin yksin, noin 500e, mies ei osallistunut niihin, ja miehen kanssa kyllä sovittiin ettei osteta toisillemme mitään.. ostin kuitenkin.
No, mutta nuo kelle ostin jotain, muistivat meidän lapsia, ja siksi niitä sitten lahjonkin vuodesta toiseen.
Olisi silti ollut kiva saada itsekin joku henkilökohtainen ja kiva paketti.

No ensi jouluna sanot miehelle että haluat jonkin kivan lahjan ja jos teillä erilliset kukkarot niin miehesi luonnollisesti osallistuu kaikkiin lahjakustannuksiin. Ja eikös miehesi kuuluisi ostaa omalle äidilleen jotain, ei sinun?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miks ihmeessä pettyä, jos on kerran sovittu ettei aikuisille lahjoja osteta?

PEESI. Ihmeellistä, että ensin sovitaan, että lahjoja ei ostetan, sitten itse kuitenkin ostat ja nalkutat kun et itse saakkaan. Arvele pettyikö ne sinuun, joille lahjan annoit, vaikka sovitte muuta. Voit vaan kuvitella, miltä miehestäsikin on tuntunut, kun on saanut lahjan sinulta, mutta hänellä ei ollutkaan antaa takaisin. Varmasti pahalta.

Me on sovittu aikasemminkin ettei osteta, ja mies on yleensä silti ostanut. Kummeille yms. ostinkin siksi, että ne lahjat on tavallaan lapsilta, mutta KUKAAN kelle olen lahjan ostanut, ei ole tähän mennessä kiittänyt, paitsi äitini.
Sedälläni käytiin kylässä tänään, eikä kukaan kiittänyt juustotarjottimesta ja kukasta, jonka olin etukäteen vienyt, niitä ei mainittu mitenkään. Siitä tässä on paha mieli.
En tiedä, ostanko ensi jouluna enää muille kuin omille lapsille.

Alkuperäinen kirjoittaja JFA:

Me on sovittu aikasemminkin ettei osteta, ja mies on yleensä silti ostanut. Kummeille yms. ostinkin siksi, että ne lahjat on tavallaan lapsilta, mutta KUKAAN kelle olen lahjan ostanut, ei ole tähän mennessä kiittänyt, paitsi äitini.
Sedälläni käytiin kylässä tänään, eikä kukaan kiittänyt juustotarjottimesta ja kukasta, jonka olin etukäteen vienyt, niitä ei mainittu mitenkään. Siitä tässä on paha mieli.
En tiedä, ostanko ensi jouluna enää muille kuin omille lapsille.

Mutta miksi ihmeessä teet tuollaisia sopimuksia kun et niistä tykkää?

Toisaalta itselle ei ole tullut koskaan mieleenkään että minun pitäisi ostaa lahjoja lasten kummeille tai että itse olisin odottanut lahjoja omien kummilasteni vanhemmilta. Kiittää tietty aina lahjoista sopii.

Niin, en tiedä itsekään miksi tuli niin paha mieli. En nalkuta, ja miehellekin sanoin, että en odottanut mitään, koska sovittiin jne, että ostin vain, kun löytyi sopivaa ja toivottua. KIITIN SENTÄÄN, MITÄ KUKAAN MUU EI TEE, ja se mua nyt v..tuttaakin varmaan eniten. Kun annoin paketin tai kukan, jokainen sanoi tyyliin "voi että, mitään ei olis tarvinnu" tai "oho".

Siis mikä nyt harmittaa? Se (kuten avauksessa kirjoitit) ettet saanut lahjoja, vai se ettei sinun antamastasi juustotarjottimesta & kukasta kiitetty?

Jälkimmäinen v*tuttaisi minuakin, sana KIITOS kun on sellainen joka kuuluu jokaisen fiksun sanavarastoon & sen osaavat jo pikkulapsetkin sanoa.

Minäkin ymmärrän harmistuksen jos lahjoista ei kiitetä. Tietty voi olla ettei kaikki kerkeä tai musiat soittaa heti lahjat saatuaan, mutta jos kerran tavataan vielä eikä silloinkaan mitään sanota... :/

Ja semmosta sitten. Minä olisin tosi vihainen miehelleni, jos antaisi lahjan, vaikka oltaisi toisin sovittu! Minusta se on ilkeää!
Ja tuosta kiitoksen sanomisesta; tietysti kuuluu hyviin tapoihin, mutta en ikinä jaksaisi ottaa nokkiini moisesta. Pääasia, että itse muistan kiittää, kun lahjan saan.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Siis mikä nyt harmittaa? Se (kuten avauksessa kirjoitit) ettet saanut lahjoja, vai se ettei sinun antamastasi juustotarjottimesta & kukasta kiitetty?

Jälkimmäinen v*tuttaisi minuakin, sana KIITOS kun on sellainen joka kuuluu jokaisen fiksun sanavarastoon & sen osaavat jo pikkulapsetkin sanoa.

No juuri tuo, ettei edes kiitetä. Ja se, että miksi haaskaan johonkin fuckin kukka-asetelmiin ja paketeihin, jollei minuakaan muisteta mitenkään. Siis muiden kanssa en ole sopinut mistään muistamattomuudesta, kuin mieheni. Olen itsekin kummi, ja nuo juustotarjottimet, kukat tms. oli kiitosta menneestä vuodesta, kun ollaan apua saatu esim. kyyteihin ja lastenhoitoon, ja itsekin ollaan autettu väh. saman verran remonteissa ja kyydityksissä.

Alkuperäinen kirjoittaja JFA:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

No juuri tuo, ettei edes kiitetä. Ja se, että miksi haaskaan johonkin fuckin kukka-asetelmiin ja paketeihin, jollei minuakaan muisteta mitenkään. Siis muiden kanssa en ole sopinut mistään muistamattomuudesta, kuin mieheni. Olen itsekin kummi, ja nuo juustotarjottimet, kukat tms. oli kiitosta menneestä vuodesta, kun ollaan apua saatu esim. kyyteihin ja lastenhoitoon, ja itsekin ollaan autettu väh. saman verran remonteissa ja kyydityksissä.

just tätähän joulu on....

kannttaisko antaa vaan niille ja vaan sitä minkä voi hyvästä sydämestään hyvällä mielellä antaa. Kaikki muu jättää antamatta, ettei tarttis laskea ja parkua...

musta on vaan kiva viedä lahjoja. en odota edes sitä kiitosta. tykkään antaa paketteja ja muistaa ihmisiä merkkipäivinä enkä odota mitään vastalahjaa. tosin tänä vuonna kävi niin että uudessa työpaikassa sain 4 lahjaa enkä itse vienyt kenellekkään mitään... työkavereille ei oo ollu tapana paketteja viedä, ehkä ens vuonna tiedän paremmin :D

Yhteistyössä