Kyllä se on saamari kumma kun yks öykkäri rauhottuu niin toinen alottaa...! (kiusaamisesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Panthera leo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sinun saakelin öykkäri kakarasi ja sinä saakelin öykkäri kiusaaja ette edes hävetä osaa.

ap:varas ja murhamies sun kakaras, hyi helkkari, tuollaisesta siasta mitään tule, varmasti käynyt rikkomassa tavaraa täälltä meidän pihallta, käyn huutamassa hänelle suorat sanat, vaikka en mitään ole nähnytkään. Kyllä suoraan vankilaan pitää passittaa, ei tuosta mitään tule kuitenkaan käytös täysi nolla.

(Jos tuollainen kohtelu on 24/7, noilla somalilapsilla, en ihmettele, että he eivät käyttäydy ihanasti muita kohtaan.)

tuo on kyllä totta että tänä päivänä vanhempia ei enää kunnioiteta samalla tavalla kuin ennen, ei omia eikä vieraita..en ois ikinä uskaltanu alkaa itse lapsena vänkyttämään vastaan jollekin vieraalle aikuiselle tai haistattelemaan esim. opettajalle! kyllä sitä mentiin nöyränä pyytämään anteeksi jos oli tullut jotain tyhmää tehtyä.
Olihan niitä häiriköitä jo silloin, mutta jotenkin tuntuu että nykyisin vielä enemmän..

juu. se on normaalia että lapset kokeilee rajoja mutta nykyään kaikki tuntuu olevan sallittua. vanhemmat pääsee niin paljon helpommal ku ei travii kohdata näitä ongelmia. ja sit kun näkee niitä se muutama minuutti iltapalaa syödessä niin ei ne millään tajuu että niitten kullanupuista on tullu monstereita. surullista mutta totta. :(

tuo on kyllä totta että tänä päivänä vanhempia ei enää kunnioiteta samalla tavalla kuin ennen, ei omia eikä vieraita..en ois ikinä uskaltanu alkaa itse lapsena vänkyttämään vastaan jollekin vieraalle aikuiselle tai haistattelemaan esim. opettajalle! kyllä sitä mentiin nöyränä pyytämään anteeksi jos oli tullut jotain tyhmää tehtyä.
Olihan niitä häiriköitä jo silloin, mutta jotenkin tuntuu että nykyisin vielä enemmän..

no joo, jos aikuinen menee huutelemaan toisten kakaroille, vaikka ei ole nähnyt mitään. En ihmettele.

Alkuperäinen kirjoittaja HERHILÄINEN:
No huhuh :o onpas meininkiä. Kyllä nuo jotkut lapset vaan on ihan hirveitä, ei minkäänlaisia käytöstapoja. |O

Meillä oli välillä kanssa ihan hirveetä kun poikaa kiusattiin jatkuvasti, ja minä olin jopa paikalla niin hyvä etteivät päälle tule :/ Poika harjotteli sillon ilman apupyöriä ajoo, yks penska sitten ajo suoraan päin pyörällä :kieh: poika lenti ojaan. ihan pihaankin tulivat huutelemaan mitä sattuu, varsinkin pojan puheesta(dyspraksia), sitten pyörillä karkuun ja taas takas. Minä sitten kerran juoksin tän pahemman kakaran kii ja annoin tulla tekstiä. Hän sitten vanhemmilleen sanonu että minä kävin käsiks, mikä ei edes pitäny paikkaansa.
Kyllä ne paljon kerkes tehä kaikkee hirveetä mutta tää pahin muutti pois niin loppu muidenkin kiusaamiset.

Nämä pojat n. 10v. ja meidän poika 4v.

Tosi ikävä juttu teilläkin. :hug: Tässä mein pihoilla alko tämmönen meininki, ku tuo yks perhe muutti tohon vierustaloon... Sitä poikaa joka tässä ennen kiusas vähän kaikkia, ei oo nyt näkynytkään. Mä luulen, että se poika on ottanu hänetkin hampaisiinsa. :/

no joo, jos aikuinen menee huutelemaan toisten kakaroille, vaikka ei ole nähnyt mitään. En ihmettele.

Hetkonen. Mä mitään huudellu vaan kävelin ihan normisti pojan kanssa siitä ohi, kun alko se "mämitäänootehny" ja "haistavittuakka".

Pisti jotenki silmään tuo maahanmuuttaja. Minkä takia pitää erikseen sanoa että ne oli maahanmuuttajia? Ei täällä muutenkaan ulkonäöltä ketään kuvailla. Ihan kuin oisit varta vasten hakemassa kommentteja tyyliin "ainahan ne maahanmuuttajat!" "sellasiahan ne on, öykkäreitä" ja bllaablaa blaa. Multa et saa mitään sympatiaa, kun itsekin olet öykkäri.

Ihanaa, olen alkanut vieroittua palstalta, kun tajunnut kuin kamalaa täällä on aikuisten ihmisten kielenkäyttö, käytös ja se tarttuu! Olen huomannut itse alkaneeni ajatella samoin kuin täällä palstalla kirjoitetaan. Huumorikin tätä samaa pisteliästä. Tämä palsta sai minut masentumaan. Aika harvassa on ne päivät kun tänne enää jaksan vaivautua.

Alkuperäinen kirjoittaja Panthera leo:
Alkuperäinen kirjoittaja HERHILÄINEN:
No huhuh :o onpas meininkiä. Kyllä nuo jotkut lapset vaan on ihan hirveitä, ei minkäänlaisia käytöstapoja. |O

Meillä oli välillä kanssa ihan hirveetä kun poikaa kiusattiin jatkuvasti, ja minä olin jopa paikalla niin hyvä etteivät päälle tule :/ Poika harjotteli sillon ilman apupyöriä ajoo, yks penska sitten ajo suoraan päin pyörällä :kieh: poika lenti ojaan. ihan pihaankin tulivat huutelemaan mitä sattuu, varsinkin pojan puheesta(dyspraksia), sitten pyörillä karkuun ja taas takas. Minä sitten kerran juoksin tän pahemman kakaran kii ja annoin tulla tekstiä. Hän sitten vanhemmilleen sanonu että minä kävin käsiks, mikä ei edes pitäny paikkaansa.
Kyllä ne paljon kerkes tehä kaikkee hirveetä mutta tää pahin muutti pois niin loppu muidenkin kiusaamiset.

Nämä pojat n. 10v. ja meidän poika 4v.

Tosi ikävä juttu teilläkin. :hug: Tässä mein pihoilla alko tämmönen meininki, ku tuo yks perhe muutti tohon vierustaloon... Sitä poikaa joka tässä ennen kiusas vähän kaikkia, ei oo nyt näkynytkään. Mä luulen, että se poika on ottanu hänetkin hampaisiinsa. :/

Kyllä se niin hirveetä oli kun tuntu ettei itekään pysty enään mitään tekemään, vanhemmat kun sitten tottakai käy oman poikansa puoleen niin ei siitäkään hyvää seuraa. Joutu poika monet itkut itkemään, ja hirveetä kun poika kerran sano että miks olen tämmönen etten osaa mitään :'(
Onneks tää on loppunu.

Nää on niin ikäviä juttuja, ja kun ei oikeen tiedä mitä sitten tekis kun keinot loppuu. Ihmeeltä se tuntuu ettei lapsia saa enään mitenkään ojennukseen. :/

Alkuperäinen kirjoittaja xMarilynx:
Alkuperäinen kirjoittaja PeggyBundy:
Kyllä täällä "maalla"on mukavaa....eipä oo minkäänlaisia maahanmuuttajia...

parempi näköjään pysyäkin siellä.
ei kaikki maahanmuuttajat ole samanlaisia.

Ei olekaan samanlaisia. En puhunutkaan kaikista, vaan tästä yhdestä pojasta. Oli siinä ihan mukava ja asiallinenkin tumma poika.

Miksi hyökkäätte ap:n kimppuun noin? Kukaan teistä ei ollut paikalla. Kukaan teistä ei voi tietää miten olisitte itse toimineet vastaavassa tilanteessa ellette ole olleet tuollaisessa tilanteessa. Jälkikäteen on hyvä alkaa miettimään ja neuvomaan kuinka olisi pitänyt toimia, mutta kun nuo tilanteet eivät tule ennakkoilmoittamalla.

ap:kin olisi toiminut erilailla (ehkä) jos tilanne tulisi nyt eteen?

Maahanmuuttaja lapsen ilmoitti varmaan siinä kun olisi ilmoittanut naapurin lapsen, lettipäinen tyttö.....eli vain erottaakseen meille kuka milloinkin kyseessä.
Näin ainakin itse ymmärsin, en ottanut kirjoitusta mitenkään rasistesena huomioon.

Ja ap, minä sinuna menisin vielä sen sotkija pojan ovelle takki kourassa. Laittaisn pojan pesemään takin ja vanhempien tietoon asia. Ei poika muuten ota opikseen.

Itse juuri olin selvittämässä oman lapseni ja kiusaajan välejä koululla. Pyysin että opettaja kutsuu sen lapsen vanhempineen koululle.
Sanoin että jos kiusaaminen ei lopu niin seuraavaksi ei enää lässytellä vaan annetaan poliisin selvitellä asiaa. Meni lapsonen pienoinen kalpeaksi ja totesi että ei enää kiusaa.
Nykyajan lapsille pitää olla tiukkana ja näyttää että aikuinen asettaa rajat ja säännöt mikä on sallittua ja mikä ei. jos omat vanhemmat ei siihen kykene niin naapuri sitten :D

no emmä ois noin hermostunut vaan koska lapsen takki ois paskanen. jos se on muksulla ollu pihatakkina, niin voi varautua että se paskaantuu/öljyyntyy/ruohon vihertyy/kastuu jne. meillä lasten vaatteet on tarkoitettu käyttöön, eikä siihen että niitä pitäs varoo.
ja jotenkin tulee mieleen, että oisko pojat olleet kiinnostuneita tuosta ihme öljyisestä härvelistä ja sitten vahingossa takki sotkeentunut.

Alkuperäinen kirjoittaja timantit:
Ja ap, minä sinuna menisin vielä sen sotkija pojan ovelle takki kourassa. Laittaisn pojan pesemään takin ja vanhempien tietoon asia. Ei poika muuten ota opikseen.

Itse juuri olin selvittämässä oman lapseni ja kiusaajan välejä koululla. Pyysin että opettaja kutsuu sen lapsen vanhempineen koululle.
Sanoin että jos kiusaaminen ei lopu niin seuraavaksi ei enää lässytellä vaan annetaan poliisin selvitellä asiaa. Meni lapsonen pienoinen kalpeaksi ja totesi että ei enää kiusaa.
Nykyajan lapsille pitää olla tiukkana ja näyttää että aikuinen asettaa rajat ja säännöt mikä on sallittua ja mikä ei. jos omat vanhemmat ei siihen kykene niin naapuri sitten :D

Olen harkinnutkin että vien sen takin sinne pesettäväksi kuitenkin. Mutta saapa nähdä, tuo on ennenkin siskonsa kanssa kiusannu muitakin pihan lapsia, jotka on sitten menneet selvittämään asiaa hein vanhemmille. Vastaus on ollut, että "ei kuulu meille, selvittäkää itse riitanne" :/

no emmä ois noin hermostunut vaan koska lapsen takki ois paskanen. jos se on muksulla ollu pihatakkina, niin voi varautua että se paskaantuu/öljyyntyy/ruohon vihertyy/kastuu jne. meillä lasten vaatteet on tarkoitettu käyttöön, eikä siihen että niitä pitäs varoo.
ja jotenkin tulee mieleen, että oisko pojat olleet kiinnostuneita tuosta ihme öljyisestä härvelistä ja sitten vahingossa takki sotkeentunut.

Ei ole "vaan pihatakki". Koulutakki, ei ollu muistanu vaihtaa pihatakkia. Tuota noin, se poika oli sotkenu jonku kepin siihen öljyyn ja jahdannu poikaa ja samalla liannu pojan takkia.

Alkuperäinen kirjoittaja Panthera leo:

Ei ole "vaan pihatakki". Koulutakki, ei ollu muistanu vaihtaa pihatakkia. Tuota noin, se poika oli sotkenu jonku kepin siihen öljyyn ja jahdannu poikaa ja samalla liannu pojan takkia.

Ja olipa kuinka ollutkin pihatakki niin ei se oikeuta ketään sotkemaan toisen vaatteita!
jos vanhemmat välinpitämättömiä niin sano että jos asiaa ei nyt saada sovittua niin otat yhteyttä kouluun. (koulut nykyään puuttuu kiusaamiseen ja antavat apuaan vaikka kiusaus sattuu kotiajalla)

Yhteistyössä