Kyllä taas perhekerhon mammat vit**aa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olin siellä siis lasteni kanssa. 11kk lapseni leikki eläimellä ja sellanen vajaa 3v lapsi tuli ottamaan sitä poikani kädestä. Kielsin sitten tätä toista lasta, sanoin ihan nätisti, että et saa ottaa kädestä ja näytin, että tuossa on laatikollinen eläimiä sieltä varmaan löytyy toinen.

No tämä muksu sai hirveän raivarin ja säntäsi äitinsä luokse huutamaan. Äidin mielestä se sit oli mun vika ja antoi ymmärtää, että poikani olisi pitänyt se lehmä luovuttaa.

Kyllä mä sanon, että jos on ainut lapsi niin pitääkö sille kaikki siellä kotonakin periksi antaa.

No kyllä meidänkin tyttö on ainut lapsi enkä ikinä anna hänelle kaikkea periksi juuri sen takia että oppii leikkimään myös muiden lasten kanssa ja pienestä pitäen on opeteltu että toisen lapsen kädestä ei leluja viedä ja muutenkin perus käytöstavat jotka mielestäni uupuu liian monelta :(

Niimpähän se on että siellä missä on koolla lapsia+vanhempia niin luonteita, tapoja jne löytyy myös joka lähtöön. Meillä edellisessä kerhossa oli aikamoista monen lapsen käytös ja omani yksi niistä pienistä joille tehtiin kiusaa jatkuvasti useinkaan vanhemman puuttumatta. Vaihdettiin kerhoa ja paljon mukavampi nyt. Toki on lasten kesken sellasta toimintaa mitä on oikastava, muttei eläintarhameininkiä.

Ton takii mä en käykkään perhekerhoissa, mä en kestä niit TÄYDELLISII äitejä, jotka ei nää omissa kultamussukoissaan mitään vikaa koskaan "ei meidän lapset, vaan naapurin kakarat" periaatteella. YÄK

Minua ärsyttää myös sellaiset vanhemmat joiden lapset tulevat repimään muiden lasten leluja kädestä eikä sano juuri mitään mutta oitis kun joku lapsi on ottamassa heidän lapsiltaan leluja niin heti ruvetaan kieltämään niin sinisilmäisiä ja typeriä!!!!!!

Joo, ei nyt ole tarkoitus syyllistää kaikkia joilla on yksi lapsi. Noita ääliöitä kun tuntuu vaan mahtuvan joukkoon, jotka ei tajua että se oma muksu ei ole maailman napa, vaikka jokaiselle vanhemmalleen onkin se tärkein.

laivalla olin viimeksi ainokaiseni 1,5v tytön kanssa jolta isommat lapset(toiset)olivat jatkuvasti viemässä leluja kädestä ja niitten vanhemmat ei sanoneet mitään vaikka vieressä seisoivat ja kattelivat:(..onko siis hyvinkin tavallista ja hyväksyttävää että pienen taaperon/vauvan kädestä saa viedä lelut???

Alkuperäinen kirjoittaja no:
laivalla olin viimeksi ainokaiseni 1,5v tytön kanssa jolta isommat lapset(toiset)olivat jatkuvasti viemässä leluja kädestä ja niitten vanhemmat ei sanoneet mitään vaikka vieressä seisoivat ja kattelivat:(..onko siis hyvinkin tavallista ja hyväksyttävää että pienen taaperon/vauvan kädestä saa viedä lelut???

Tokihan isommat jo tajuaa, et tolta saa viedyksi, kun on noin pieni, ettei hanttiin laita ja harva taapero alkaa edes itkemään. Kunhan katsovat että taas lähti lapio kädestä. Se onkin vanhempien tehtävä puuttua, mutta niitä on vaan yllättävän paljon, joita ei kiinnosta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja no:

Tokihan isommat jo tajuaa, et tolta saa viedyksi, kun on noin pieni, ettei hanttiin laita ja harva taapero alkaa edes itkemään. Kunhan katsovat että taas lähti lapio kädestä. Se onkin vanhempien tehtävä puuttua, mutta niitä on vaan yllättävän paljon, joita ei kiinnosta.

Niimpä. Ennenkun lapsi tajuaa pahastua ja nostaa metelin...sillonkin saat itse olla lapsesi apuna kun viejän vanhempi ei puutu. Ei tosin yleisesti ottaen.

Yhteistyössä