kyllä toi poika on sit sulonen :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piprane ema
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piprane ema

Aktiivinen jäsen
02.08.2006
9 124
1
36
Täytti maanantaina 3 vuotta ja ollaan taisteltu vaippa-asian kanssa kotona... tarhassa on vaippa ollut kuiva jo pidempään ja käynyt vessassa ihan reippaasti, mutta kotona ei millään.

Toki aina välillä käynyt vessassa kotonakin, mutta vain silloin ku hänelle sopii... eilen sitten innostui asiasta ihan itse ja kävi niin kakalla kuin pissallakin pöntöllä ja halusi vaipan pois ja pikkarit jalkaan :)
Mentiin veljeni synttäreillekin eilen ja matkaa tulee 25km suuntaansa eikä halunnut vaippaa päälle sillekkään reissulle vaan sanoi, että kyllä siellä voi olla pikkareilla :D

Reissu meni hyvin eikä vaippaa laitettu kuin vasta yöksi. Tänä aamunakin otti itse vaipan pois ja sanoi, että haluaa pikkarit :) Nyt mä vaan toivon, että ei enää haluakaan vaippaa päivällä...

Voi kun meilläkin menis tuo vaippahomma noin helpolla..niin, onnittelut teille ja toivotaan ettei vaippoja enää tarvita:)

Meillä on saatu tapella pidemmän aikaa jo, enemmän tai vähemmän ja jossain vaiheessa olikin jo hyvällä mallilla pottailu ja aamuisin kuiva vaippa yms., mutta sitten syntyi tuo pikkusisko ja homma otti takapakkia:(
Nyt taas ootellaan, milloin tyttö tajuaa..tuntuu välillä koko vessa olevan yks kauhun paikka.

Alkuperäinen kirjoittaja Mumpsi:
Voi kun meilläkin menis tuo vaippahomma noin helpolla..niin, onnittelut teille ja toivotaan ettei vaippoja enää tarvita:)

Meillä on saatu tapella pidemmän aikaa jo, enemmän tai vähemmän ja jossain vaiheessa olikin jo hyvällä mallilla pottailu ja aamuisin kuiva vaippa yms., mutta sitten syntyi tuo pikkusisko ja homma otti takapakkia:(
Nyt taas ootellaan, milloin tyttö tajuaa..tuntuu välillä koko vessa olevan yks kauhun paikka.

joo en mä tiedä mikä tuolla pojalla on ollu niin vaikeeta käydä kotona vessassa... ihan siis vaan uhmaillut asiaa vastaan, mutta ilmeisesti nyt kun on muutaman kerran saanu isomman hädän tehtyä pönttöön niin huomasi ettei se niin kamalaa olekkaan :)

Esikoinen oli aikoinaan reilut 2v kun oppi kuivaksi, mutta takapakkia tuli reilun 3v iässä ilman mitään sen ihmeempää syytä..

kohta 3vee poika ei sitten millään halua potalle eikä pöntölle. Välillä jos hyvä päivä on niin istuu hetken ilman tulosta. En ole sitten alkanut asiaan sitten sen enempi puuttunu..kyllä kait tuo jossain vaiheessa asiat pottaan tai pönttöön tekee..
Onko muita?

Alkuperäinen kirjoittaja meidän:
kohta 3vee poika ei sitten millään halua potalle eikä pöntölle. Välillä jos hyvä päivä on niin istuu hetken ilman tulosta. En ole sitten alkanut asiaan sitten sen enempi puuttunu..kyllä kait tuo jossain vaiheessa asiat pottaan tai pönttöön tekee..
Onko muita?

No minusta kans tuntuu, että poika meni itse kun ei kukaan asiasta puhunu enää / tuputtanu sitä vessassa käyntiä. Tuon ikäinen osaa olla niin uhmakas, että mikään mitä sanotaan ei oo oikein tai kivaa...

Alkuperäinen kirjoittaja meidän:
Onko muita?

Meijän kohta 3v. ei kans etenkään pakottamalla mene vessaan..tosin sinne jos menee niin yleensä ainakin pissat tulee. Joskus ollaan ehditty kiikuttaa sinne kun on alkanut kakkaa tekemään ja sitten kehuttu kun on pönttöön tehnyt, mutta ei vaikutusta. Luotan kans siihen että se jossain vaiheessa oppii..

mun poika 2,5v oppi ihan samalla tavalla pari kuukautta sitten,sitä ennen ei pottailut kiinnostanut yhtään.me otettiin yövaippakin pois samalla ja hyvin on menny vahinkoja ei ole tullu koko aikana kun 2 päiväs aikaan,yöllä ei yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja ädä:
mun poika 2,5v oppi ihan samalla tavalla pari kuukautta sitten,sitä ennen ei pottailut kiinnostanut yhtään.me otettiin yövaippakin pois samalla ja hyvin on menny vahinkoja ei ole tullu koko aikana kun 2 päiväs aikaan,yöllä ei yhtään.

Käytittekö yöllä pissalla vai ihan noin vaan pysyy kuivana ?

Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
Alkuperäinen kirjoittaja ädä:

Käytittekö yöllä pissalla vai ihan noin vaan pysyy kuivana ?

ei käytetä yöllä pissalla,en ole ketään lapsistani kyllä käyttänyt ja tytär oli yökuiva 2 v ja vanhempi poika myöskin 2,5 veenä

Yhteistyössä