Kyllä tuli eilen todettua että jotkut vanhemmat on kohtuuttomia... Tai sitten en itse ymmärrä tätä kuviota ollenkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Esikoinen oli eilen kaverinsa kanssa ulkona.

Tämä kaveri oli unohtanut puhelimensa kotiin, mutta mun poika ei sitä tiennyt.

Mun pojan puhelin soi ja vastasi rumasti siihen puhelimeen kun luuli että tämä kaverisa soittaa siitä vähän matkan päästä.

-se olikin tämä kaverin äiti ja mun poika oli pyytänyt anteeksi sitä mitä oli vastannut
-mun poika tuli itkien kotiin ja kerto mitä tapahtu -> katui selvästi tekoaan.

Tämä äiti antoi pojan kaverille tästä hyvästä viikon kotiarestia ihan vaan sen takia, että mun poika meni törppöilee.
Eniten ihmettelen miksi omaa poikaansa rankaisee eihän se mitään tehnyt? Vai onko mulla tässä joku ajatus katkos etten ymmärrä tätä ollenkaan?

Olen jutellut kyllä oman poikani kanssa ja varmasti muistaa ettei toista kertaa niin vastaa puhelimeen vaikka kuka soittas. Sen verran paha olo oli koko illan.

Josko ei halua lapsensa seurustelevan niin rääväsuisen kaverin kanssa. Ehkäpä se kotiaresti tuli siihen hätään ja sen jälkeen katsotaan millä se heidän kaveruus lopetetaan.

Niinpä sama tuli mieleen. Ymmärrän kyllä sen että haluaa hieman ohjailla lapsen kaverivalintoja, kenen seurassa liikkuu... Olisi ehkä hyvä jos saisit hieman loivennettua nyt tullutta näkemystä poikasi käytökseen, anteeksipyynnöllä ja että lasta kaduttaa, eikä ole tapana tollainen.

Jospa kotiaresti tuli osaksi siitä että puhelin ei ollut mukana.Oma poika on saanut arestia sen takia että toistuvasti puhelin kotona tai akku tyhjänä. On tosi tympeetä soitella kkavereille ja "arpoa" missä poika luuraa.
Kaverin töppäilyistä en arestia antaisi mutta juteltaisiin kyllä siitä miten puhelimeen vastataan ja siitä että moinen kielenkäyttö ei ole meillä sallittua.

Voihan tässä kuviossa olla jotain muutakin taustalla. Me ollaan jossain vaiheessa otettu koululaisen kanssa "kovat keinot" käyttöön kun useaan kertaan ei koskaan saatu häntä kiinni kännykästään. Ei pitänyt sitä mukanaan tai ei kuullut että soitettiin.. Oli aika työlästä selvitellä kaverin vanhemman numeroa, jota ei ollut vielä edes tavannut saati osoitetta ilman nimeä. Olin aika äkäinen lapselleni siitä, ettei häntä saanut kiinni moneen tuntiin... Jospa tässä teidän tapauksessa se aresti ei kuitenkaan ollut vain sinun lapsesi syytä.

Mä kyllä luulen, että aresti on tullut siitä, että puhelin on jäänyt (kenties toistuvasti) kotiin, eikä siitä että kaveri vastaa typerästi puhelimeen.

Samaa minäkin ajattelin. Meillä ainakin esikoinen jättää tahallaan puhelimen kotiin, kun ei halua että saan soitettua hänelle. Sitten on helppo sanoa, että en mä muistanut sitä parturiaikaa/hammaslääkäriä yms.

Mun ISÄLLE kävi kans joskus aikanaan vähän samanmoinen moka. Pikkuveljeni oli teini-ikäinen ja oli unohtanut puhelimensa isämme luokse. Puhelin sitten sattui soimaan ja näytöllä luki siskomme nimi. Meidän perheessä on aina ollut vähän omituinen huumori, joten isä vastas puhelimeen sit "Paskaakos tänne soittelet?". Hetken oli hiljaista ja puhelimen toisesta päästä kuuluu hento pieni säikähtäynyt teinityttö kyselemään pikkuveljeni perään. Hieman oli isiä hävettänyt! :D Eipä vastaillut enää toisten puhelimeen..

• Tykkää
Reactions: Dongxi
[QUOTE="mä";25628998]Jospa kotiaresti tuli osaksi siitä että puhelin ei ollut mukana.Oma poika on saanut arestia sen takia että toistuvasti puhelin kotona tai akku tyhjänä. On tosi tympeetä soitella kkavereille ja "arpoa" missä poika luuraa.
Kaverin töppäilyistä en arestia antaisi mutta juteltaisiin kyllä siitä miten puhelimeen vastataan ja siitä että moinen kielenkäyttö ei ole meillä sallittua.[/QUOTE]niin kyllähän ne lapset kannattaa toki opettaa jo pienestä siihen, että kännykkä on jumala, joka pitää aina olla saapusilla. eikö olis helpompi sopia lapsen kanssa tarkat kotiintuloajat ja se missä milloinkin on ja että siellä on silloin oltava ja muualle ei lähdetä

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25629122:
niin kyllähän ne lapset kannattaa toki opettaa jo pienestä siihen, että kännykkä on jumala, joka pitää aina olla saapusilla. eikö olis helpompi sopia lapsen kanssa tarkat kotiintuloajat ja se missä milloinkin on ja että siellä on silloin oltava ja muualle ei lähdetä

Totta, mutta riippuu vähän lapsen iästä. Mun ekaluokkalainen ei vielä tunne kelloa niin hyvin, että voisi luottaa tähän keinoon, saatikka että muistaisi katsoa kelloa kesken leikkien. Känny on toistaiseksi paras keino saada lapsi ajoissa kotiin.

[QUOTE="Madre";25629142]Totta, mutta riippuu vähän lapsen iästä. Mun ekaluokkalainen ei vielä tunne kelloa niin hyvin, että voisi luottaa tähän keinoon, saatikka että muistaisi katsoa kelloa kesken leikkien. Känny on toistaiseksi paras keino saada lapsi ajoissa kotiin.[/QUOTE]meillä on aina laitettu lappu mukaan lapselle, jonka on antanut kaverin äidille. ja äiti on sitten sanonut, että milloin pitää lähteä kotiin. tai sitten puhelijmessa jo sovittu aika, kun olen kysynyt, voiko lapsi tulla leikkimään

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25629122:
niin kyllähän ne lapset kannattaa toki opettaa jo pienestä siihen, että kännykkä on jumala, joka pitää aina olla saapusilla. eikö olis helpompi sopia lapsen kanssa tarkat kotiintuloajat ja se missä milloinkin on ja että siellä on silloin oltava ja muualle ei lähdetä

Joo on kyllä sovittu kotiintuloajat mutta aina voi tulla muutoksia.
Olen yleensä kotona kun pojat tulee koulusta jolloin voimme sopia kotiintuloajat ja kenen luo mennään jne.
Silti haluan että pojalla on puhelin mukana siltä varalta että joko hänen tai minun suunnitelmat muuttuu tai tapahtuu jotain yllättävää esim. kerran ei uskaltanut lähteä kaverilta kotiin kun kerrostalon pihalla räyhäs känniläisiä ja kun menin vastaan niin siellä ne vielä räyhäs ja poliisitkin oli jo paikalla.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25629152:
meillä on aina laitettu lappu mukaan lapselle, jonka on antanut kaverin äidille. ja äiti on sitten sanonut, että milloin pitää lähteä kotiin. tai sitten puhelijmessa jo sovittu aika, kun olen kysynyt, voiko lapsi tulla leikkimään

Joo, toki silloin toimii näin kun menee jonkun luo leikkimään. Ulkona ollessa silti känny parempi, kun ei ole vanhempia valvomassa kelloa.

Mullekin tuli mieleen että tää kaveri olis tahallaan jättänyt puhelimen kotiin ja siitä rangaistus. Mutta jos pojallasi on asiasta paha mieli kannattaisi asia vielä ottaa puheeksi kaverin äidin kanssa, ettei jää vaivaamaan.

Onko tosiaan näin, että lapsi saa arestia jos känny ei ole mukana?! Herranjestas, miten ihmeessä sitä ennen on pärjätty, kun niitä kännyjä ei kertakaikkiaan ole ollut? Älkää nyt vetäkö herneitä neniinne, ihan vilpittömästi pienen vauvan äitinä tätä ihmettelen. Minä en aio opettaa lastani kännyn armoille, itseänikin ketuttaa välillä koko vehje niin paljon. Koko ajan täytyisi olla saatavilla ja tavoitettavissa. Luoton pitää pelata ilman kännyköitä ja jatkuvaa saatavilla oloa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kännyt hukkaan;25629305:
Onko tosiaan näin, että lapsi saa arestia jos känny ei ole mukana?! Herranjestas, miten ihmeessä sitä ennen on pärjätty, kun niitä kännyjä ei kertakaikkiaan ole ollut? Älkää nyt vetäkö herneitä neniinne, ihan vilpittömästi pienen vauvan äitinä tätä ihmettelen. Minä en aio opettaa lastani kännyn armoille, itseänikin ketuttaa välillä koko vehje niin paljon. Koko ajan täytyisi olla saatavilla ja tavoitettavissa. Luoton pitää pelata ilman kännyköitä ja jatkuvaa saatavilla oloa.

Ohhoh, täällä on näinkin fiksuja ihmisiä. Olen täysin samaa mieltä kanssasi, ja mulla jo muutama aiukuinenkin lapsi. Luotto on pelannut meillä myös ilman yhtäkä:)än arestia.

Soita sille äidille ja pyydä vielä anteeksi poikasi käytöstä. Sano, että sinun vikasihan se on, että lapsesi käyttäytyi kuin metsäläinen. Pyydä armoa pikkukaverille, koska rangaistus ei mielestäsi mennyt oikeaan osoitteeseen.

Yhteistyössä