Kyllä tuo autolla ajaminen on sitten päätä sekoittavaa, ainakin sen opettelu, kun tuntuu, että ei ehdi sisäistää kaikkea

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

shihtzu

Vieras
No ehkä se siitä sitten tasaantuu, kun jonkinlaisen varmuuden saa ja ei ole kokoajan toinen siinä vieressä neuvomassa ja kertomassa mitä pitää muistaa.
Tänään vähän ajeltiin tuossa keskustassa ja se olikin aikamoista pyörittämistä, pää sekaisin jo siitä pyörimisestä :) Tunnin loputtua oli hieman lämmin, tää kaupunki kun ei mikään älyttömän iso ole, niin aika pienellä alueella pyörittiin.

Ensi kerralla taidetaan sitten päästä jo maantielle, pois keskustasta. Ja ensi viikolla olisi myös rataharjoittelu, jaiks.

No mä sain kyllä opettajalta kehuja, että pysyn niin rauhallisena tiukoissakin paikoissa ja kyllähän tuo ajaminen varsin hyvin sujuu, kun on kuitenkin puolet vielä jäljellä.

Heh, mie aloitin ajoharjoittelun jo 3v sitten, ja siis vasta tässä vuoden sisällä olen menossa ajokouluun (ikää 21v). Missään julkisilla alueilla tosin ei ole tullut harjoiteltua, yllättäen :D Lähinnä autioilla parkkiksilla ym.

Alkuperäinen kirjoittaja Onnelmatapaus:
Kyllä se siitä. Opettelet vaan liikennesäännöt hyvin, että painuvat selkäytimeen. Ja varovainen kun on. Tsemppiä! :)

Niin mä uskon, että se siitä alkaa sujumaan aina vaan paremmin. Liikennesäännöt on aika hyvin hallussa jo entuudestaan, tietysti joitain pieniä uusia juttuja on tullut, eniten opettelemista on itse autossa, että jalat, kädet ja pää toimivat kaikki hyvässä yhteisymmärryksessä :)
Onneksi mulla on hyvä ja rauhallinen opettaja, joka muistaa kannustaa ja kehua kun menee hyvin. Valaa uskoa silloin kun itseltä se meinaa loppua.

Ja tiedän että monia kuskeja tuolla tulen ärsyttämään ainakin aluksi, kun olen aika varovainen ajaja, mutta sehän ei minun ongelma, etenkin kun keskustassa tulen pääosin ajelemaan, niin varovaisuus on tarpeen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä se siitä. Opettelet vaan liikennesäännöt hyvin, että painuvat selkäytimeen. Ja varovainen kun on. Tsemppiä! :)

Niin mä uskon, että se siitä alkaa sujumaan aina vaan paremmin. Liikennesäännöt on aika hyvin hallussa jo entuudestaan, tietysti joitain pieniä uusia juttuja on tullut, eniten opettelemista on itse autossa, että jalat, kädet ja pää toimivat kaikki hyvässä yhteisymmärryksessä :)
Onneksi mulla on hyvä ja rauhallinen opettaja, joka muistaa kannustaa ja kehua kun menee hyvin. Valaa uskoa silloin kun itseltä se meinaa loppua.

Ja tiedän että monia kuskeja tuolla tulen ärsyttämään ainakin aluksi, kun olen aika varovainen ajaja, mutta sehän ei minun ongelma, etenkin kun keskustassa tulen pääosin ajelemaan, niin varovaisuus on tarpeen.

Tuut huomaamaan että ajat miten vaan, joku ärsyyntyy. Ja kortin saatua sitä on valmis opettelemaan aivan itse eikä kukaan oo mestari het alkuunsa. Varovasti tosiaan ja taitojen mukaan.Paljon ajamista niin se taito kohenee kokoajan.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tuut huomaamaan että ajat miten vaan, joku ärsyyntyy. Ja kortin saatua sitä on valmis opettelemaan aivan itse eikä kukaan oo mestari het alkuunsa. Varovasti tosiaan ja taitojen mukaan.Paljon ajamista niin se taito kohenee kokoajan.

Niinhän se varmaan on. Kyllähän sitä itsekin välillä jotkut ärsyttää, mutta enempi mua ärsyttää nää joiden pitää näyttää ja jotka ajavat ihan miten sattuu välittämättä liikennesäännöistä, niitä näkee koko ajan.

Ensi viikolla mulla on todellinen ajobuumi menossa, kun 3 päivänä peräjälkeen on ajotunnit ja sitten vielä 2 iltana teoriatunnit, eipä tarvi miettiä mitä alkuviikosta tekee, pelkkää autokoulua :)

Uusimmat

Yhteistyössä