Kyllä tuo suomen sosiaalihuolto on suoraan P*RSEESTÄ!!!Ja syvältä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja purkaus harmaana..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

purkaus harmaana..

Vieras
Mies jäi yllättäen tässä kuussa työttömäksi, ensi kuussa meidän tulot on yhteensä n. 800, jos sitäkään, lainalyhennys 670, sähkölasku 177?, jätehuolto 11? , + ruokamenot jne. Ja me ei saada toimeentulotukea edes yhdelle kuulle!!!(ens kuun lopussa alkaa mun työt) Käskivät vaan tilata ajan sosiaalitoimistoon, että saadaan sieltä tukea vaikeaan tilanteeseen!!Rahaa me tarvitaan, ei muuta.. Mietiskelin jo et mitä möis, et sais edes lainan maksettua.. Rahaa en teiltä pyydä, vaan tsemppausta, että selvitään seuraava kuukausi.Koetteleehan tämä jo parisuhdetta ja mies raukka ihan rikki. Tuntee syyllisyyttä kun on "ajanut" meidät tähän tilanteeseen. :(

Niinku ne tulot katsotaan muistaakseni kahdelta edelliseltä kuulta, et niillä pitää pärjätä.
Mut eikö miehes saa mitään lomarahoja sit ku työt kerta loppuu? Yleensähän aina lopputili on suurempi ku normitili.

Alkuperäinen kirjoittaja purkaus harmaana..:
Mies jäi yllättäen tässä kuussa työttömäksi, ensi kuussa meidän tulot on yhteensä n. 800, jos sitäkään, lainalyhennys 670, sähkölasku 177?, jätehuolto 11? , + ruokamenot jne. Ja me ei saada toimeentulotukea edes yhdelle kuulle!!!(ens kuun lopussa alkaa mun työt) Käskivät vaan tilata ajan sosiaalitoimistoon, että saadaan sieltä tukea vaikeaan tilanteeseen!!Rahaa me tarvitaan, ei muuta.. Mietiskelin jo et mitä möis, et sais edes lainan maksettua.. Rahaa en teiltä pyydä, vaan tsemppausta, että selvitään seuraava kuukausi.Koetteleehan tämä jo parisuhdetta ja mies raukka ihan rikki. Tuntee syyllisyyttä kun on "ajanut" meidät tähän tilanteeseen. :(

Toimeentulotuen myöntää juuri sosiaalivirasto! Joten varaa sinne aika!

tavaraa huuto.nettiin ym.
Voisko perheeltä lainata?

Soita uusiks sossuun ja sano ettei oo rahaa ees ruokaan lapsille,pakkohan niitte on auttaa.Sitä varten ne on!
Onkohan vielä käytössä niillä ne ruokasetelit?
seurakunta?

Meillä oli yhteiset tulot viime kuussa alle 600 e kun tuli yllättäen lomautuskuukausi, mut ei me silti menty sossuapua pyytämään. Kyllähän sitä nyt yhden kuukauden pärjää kun järjestelee asioita: säköyhtiöön soitatte että voiko siirtää eräpäivää tai maksaa osissa. Voiko lainaan ottaa lyhennysvapaan kuukauden? Mä käytin Visaa ja tässä kuussa sitten maksettiin se pois kun on taas normi palkka. Pankista käyttöluottoa parisataa?

Kas, olet törmännyt siihen, minkä esim. minä ja moni muukin jo tietää. Aina luullaan, että jos on vaikeuksia, väliaikaisia tms., toimeentulotuki kyllä tulee vastaan ja auttaa. vaan kun ei auta. Toimeentulotukea saa vain semmonen, joka on jo jollain tavalla saanut jalkansa oven rakoon ja saanut sieltä syystä tai toisesta rahallista apua. Ja sitten se asiakkuus tavallaan säilyy, sille on helppo antaa avustuksia jne.

Sosiaalitoimisto voisi ollakin yksi keino, eli keskustelet tilanteesta sosiaaliohjaajan tai mikä lie kanssa ja hän ottaa yhteyttä toimeentulotukea määrääviin henkilöihin ja siten saatte hiukan avustusta.. ??

Toinen vaihtoehto on ottaa yhteyttä seurakunnan diakoniatyöntekijöihin ja kysyä, voivatko he auttaa ja miten.

Ja sitten vaan yhteyttä pankkiin, jossa sovitte että tässä kuussä lainanlyhennys jää välistä.

Meillä oli sama homma kolme vuotta sitten. Mies ei saanu päivärahaa ulos kun entinen työntantaja pimitti työtodistusta. Päivärahan tulo venyi ja venyi ja mulla tulot kh-tuki ja lapsilis yhdestä lapsesta. Asumistukea ei saatu kun ei ollut pvraha päätöstä ja sossusta ei saatu kun sossu laski et meille ON TULOSSA rahaa jossain vaiheessa. Saatiin vuokraan apua seurakunnasta, maksoivat puolet vuokrasta. Mun vanhemmat toi tullessaan ruokaa ja lainasivat rahan toiseen vuokrapuolikkaaseen. Loppuja maksuja hilattiin vaan siihen kunnes saatiin rahaa.

Kyllä niilläon mahdollisuus harkinnanvaraiseen sosiaalitukeen. Eli sinne vaan rohkeesti asia selvittämään. Ja jos tosiaan on niin ettei apuja tule, niin sitten diakonille kertomaan ongelmista. Käsittääkseni sieltä voi saada apuja, jos sossu ei anna.
Kyllä te yhden kuukauden pärjäätte, ihan varmasti, kun ette vaan ala toisianne miehen kanssa syyttelemään, vaan tukeudutte toisiinne.

Pankista saa varmaan sovittua lyhennysvapaan kuukauden ja samoin sähkölaskun eräpäivää saa rukattua. Ja eikö sun mies tosiaan saa lomarahoja? Koska viimisen palkan saa?

Alkuperäinen kirjoittaja Kuulapyssy:
Niinku ne tulot katsotaan muistaakseni kahdelta edelliseltä kuulta, et niillä pitää pärjätä.
Mut eikö miehes saa mitään lomarahoja sit ku työt kerta loppuu? Yleensähän aina lopputili on suurempi ku normitili.

Näin mäkin oon ymmärtänyt. Ja tosiaan kattovat ainakin yhden kuukauden taaksepäinkin tuloja, esim.jos on lomarahoja saanut lähiaikoina, niin turha kuvitellakaan saavansa useampaan kuukauteen toimeentulotukea, kun jakavat ne lomarahat hamaan tulevaisuuteen saakka, vaikka olisi tosiasiassa kulutettu jo loman aikana :/

Eikö noilla tuloilla todellakaan saa minkäänlaista avustusta?? Aika outoa... Onhan heillä kaavansa, jolla laske avustuksen saajat. Meillä kans hetkellisesti notkahti tulot, mentiin kaikkien mahdollisten papereiden kanssa hakemaan toimeentulotukea. Ja saatiin muutama satanen. Ei paljoa, mutta sen verran kuitenkin, että voita leivän päälle saatiin. Kaippa teidän sitten enskuussa täytyy mennä, jotta jotakin saatte. Voimia ja jaksamista!!

Alkuperäinen kirjoittaja purkaus harmaana..:

Näitä tarinoita saamme kuulla tulevan talven aikana yhä enemmän ja enemmän...

Käskivät vaan tilata ajan sosiaalitoimistoon, että saadaan sieltä tukea vaikeaan tilanteeseen!!Rahaa me tarvitaan

Mistä olet tukea kysynyt, jos on pyydetty sossuun ottamaan yhteyttä? Varaa sinne aika, niin voitte saada rahallista tukea!

Jos lainanlyhennys on sauntolainaa, on mun mielestä oikein ettei yhteiskunta kustanna omaisuuden kasvua. Pankkiin soitto että jää väliin tällä kertaa ja muut laskut järjestellään soittamalla.

Olen itse tehnyt näin kun olin yh ja kävin töissä, mut samalla viikolla hajos pyykkikone ja auto (joka oli välttämätön töissä käymiseen). Pankki ymmärsi ja suoraveloitus peruttiin siltä kk.

Alkuperäinen kirjoittaja toisaalta ja toisaalta:
Jos lainanlyhennys on sauntolainaa, on mun mielestä oikein ettei yhteiskunta kustanna omaisuuden kasvua. Pankkiin soitto että jää väliin tällä kertaa ja muut laskut järjestellään soittamalla.

Olen itse tehnyt näin kun olin yh ja kävin töissä, mut samalla viikolla hajos pyykkikone ja auto (joka oli välttämätön töissä käymiseen). Pankki ymmärsi ja suoraveloitus peruttiin siltä kk.

Eikö toimeentulotukea laskettaessa huomioida asuntolainan korot?

Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Mitä tarkoittaa yllättäen, siis tässä tilanteessa? Oliko siis koeajalla?

Mies oli varamiespalvelussa, eli voivat sanoa juuri ennen vuoron loppua, että ei tarvii enää tulla. Ja tässä tapauksessa viimeinen palkkakaan ei ole isompi, sillä lomarahat maksetaan palkkojen yhteydessä. ja tässä kuussakin tulee siis vaan puolen kuun palkka, joten juuri ja juuri saadaan nyt maksettua laina. Tällä hetkellä me maksetaan lainasta suurimmaksi osaksi vaan korkoja.. P
Miten onko kukaan saanu seurakunnasta avustusta?
Onneksi meillä on lihaa ja leipää pakkasessa, että saa lapselle ruokaa ja myös puuroa kaapit täynnä. =) Ois vaan kiva saada noi laskutkin maksettua, ettei jää sitten roikkumaan..:/

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Käskivät vaan tilata ajan sosiaalitoimistoon, että saadaan sieltä tukea vaikeaan tilanteeseen!!Rahaa me tarvitaan

Mistä olet tukea kysynyt, jos on pyydetty sossuun ottamaan yhteyttä? Varaa sinne aika, niin voitte saada rahallista tukea!

Oi, oli tullu virhe tohon. Eli siis soitin sosiaalitoimistoon henkilölle joka hoitaa toimeentulotukiasioita ja hän käski varata ajan sosiaaliVIRASTOON. Mitä lie sitten tarkoittaa.. Jos joku viisaampi tietäis??

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Mitä tarkoittaa yllättäen, siis tässä tilanteessa? Oliko siis koeajalla?

Mies oli varamiespalvelussa, eli voivat sanoa juuri ennen vuoron loppua, että ei tarvii enää tulla. Ja tässä tapauksessa viimeinen palkkakaan ei ole isompi, sillä lomarahat maksetaan palkkojen yhteydessä. ja tässä kuussakin tulee siis vaan puolen kuun palkka, joten juuri ja juuri saadaan nyt maksettua laina. Tällä hetkellä me maksetaan lainasta suurimmaksi osaksi vaan korkoja.. P
Miten onko kukaan saanu seurakunnasta avustusta?
Onneksi meillä on lihaa ja leipää pakkasessa, että saa lapselle ruokaa ja myös puuroa kaapit täynnä. =) Ois vaan kiva saada noi laskutkin maksettua, ettei jää sitten roikkumaan..:/

Voisko pankkiin soittaa että jätätte kokonaan väliin tässä kuussa, myös korot? Näin mä tein silloin (se yh) niin ne rahat jeesais muuten tilannetta. Onneksi on pakastin, tilanne on tuttu! *hali & jaksamista*

Yhteistyössä