Kyllä tuo suomen sosiaalihuolto on suoraan P*RSEESTÄ!!!Ja syvältä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja purkaus harmaana..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis mä en nyt ymmärrä lainkaan? :o
Missä olet ollut, kun sinulle on kerrottu, ettette saa rahallista tukea ensi kuuksi?
Kuka käski varata ajan sosiaalitoimistosta (joka myöntää toimeentulotuet)?
Ja mistä päättelet, ettei tuo "tukea vaikeaan tilanteeseen" tarkoita rahallista apua?

Alkuperäinen kirjoittaja siis oikeesti..:
Eikö noilla tuloilla todellakaan saa minkäänlaista avustusta?? Aika outoa... Onhan heillä kaavansa, jolla laske avustuksen saajat. Meillä kans hetkellisesti notkahti tulot, mentiin kaikkien mahdollisten papereiden kanssa hakemaan toimeentulotukea. Ja saatiin muutama satanen. Ei paljoa, mutta sen verran kuitenkin, että voita leivän päälle saatiin. Kaippa teidän sitten enskuussa täytyy mennä, jotta jotakin saatte. Voimia ja jaksamista!!

Kiitos jaksujen toivotuksesta! =)

Alkuperäinen kirjoittaja sanni:
Siis mä en nyt ymmärrä lainkaan? :o
Missä olet ollut, kun sinulle on kerrottu, ettette saa rahallista tukea ensi kuuksi?
Kuka käski varata ajan sosiaalitoimistosta (joka myöntää toimeentulotuet)?
Ja mistä päättelet, ettei tuo "tukea vaikeaan tilanteeseen" tarkoita rahallista apua?

No tossa aiemmin sanoin, että soitin juuri sosiaalitoimistoon ja käskivät soittaa sosiaalivirastoon (??) Ja henkilölle, joka hoitaa näitä toimeentulotukiasioita.

Sossulla on myös mahkut maksaa harkinnanvarasita ennaltaehkäisevää tukea. Toivovat samalla että tämä satunnainen avustus pitää teidät poissa vakioasiakaslistalta ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vielä lisäys:
Sossulla on myös mahkut maksaa harkinnanvarasita ennaltaehkäisevää tukea. Toivovat samalla että tämä satunnainen avustus pitää teidät poissa vakioasiakaslistalta ;)

Miten tätä haetaan? Laitoin juuri sähköpostia sossuun, kun ei enää puhelimella saanut kiinni. Kyselin vähän neuvoja tähän tilanteeseen ja painotin juuri sitä, että tuen tarve on vain väliaikainen. =) Jospa tää asia alkais selkiytymään..=)

Minä en ymmärrä, miten elämä voi olla noin liipaisimella ja miten voi työt loppua ihan tuosta vaan ilman, että saa rahaa yhtään mistään...siis työttömyyskassa tms? Ymmärrän, että ei sieltäkään sekunnissa saa rahaa, mutta miten voi olla noin huteralla pohjalla talous. Eikö ole penniäkään säästössä tms.???

Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Minä en ymmärrä, miten elämä voi olla noin liipaisimella ja miten voi työt loppua ihan tuosta vaan ilman, että saa rahaa yhtään mistään...siis työttömyyskassa tms? Ymmärrän, että ei sieltäkään sekunnissa saa rahaa, mutta miten voi olla noin huteralla pohjalla talous. Eikö ole penniäkään säästössä tms.???

Ja siis kaikkea hyvää ja toivon, että asiat järjestyisi parhaalla mahdollisella tavalla!!

Alkuperäinen kirjoittaja vastaisuuden varalle:
kenties sellainen pieni vararahasto kannattaisi olla olemassa odottamattomia tilanteita varten...

Juu, on. saadaan sillä tän kuukauden laskut yms. maksettua, mutta ensi kuuhun se ei vaan riitä.

huoh... olisitte kiitollisia että suomessa on sellainen kuin sosiaalihuolto. ja kyllä sieltä saa rahaa jos ne kattoo että ette tule toimeen, mutta eipä sekään raha mikään hirmu iso oo.. kyllä mekin haettiin sieltä avustusta kun yllättäen tulikin 400 euron tasauslasku sähköistä. en uskonu että ne uttais, mut saattin apu. toivoimme että voisivat avustaa edes puolet, mutta maksoivat kokonaan..

Alkuperäinen kirjoittaja mim:
huoh... olisitte kiitollisia että suomessa on sellainen kuin sosiaalihuolto. ja kyllä sieltä saa rahaa jos ne kattoo että ette tule toimeen, mutta eipä sekään raha mikään hirmu iso oo.. kyllä mekin haettiin sieltä avustusta kun yllättäen tulikin 400 euron tasauslasku sähköistä. en uskonu että ne uttais, mut saattin apu. toivoimme että voisivat avustaa edes puolet, mutta maksoivat kokonaan..

No miten voi olla kiitollinen, jos apua ei saa sillon kun sitä oikeasti tarvitaan?!Ja mitä hyötyä tuosta sosiaalihuollosta on jos jättää pulaan silloin kun apua eniten tarvitsee?

Alkuperäinen kirjoittaja Kukka:

No miten voi olla kiitollinen, jos apua ei saa sillon kun sitä oikeasti tarvitaan?!Ja mitä hyötyä tuosta sosiaalihuollosta on jos jättää pulaan silloin kun apua eniten tarvitsee?

kauheita valittajia tää palsta täynnä... siis kyllä sieltä saa rahaa jos täyttää kriteerit. turha sinne on mennä vouhkaamaan, koska sit ne ei varmasti anna mitää! on olemassa esim muitakin paikkoja joista apua saa.. minunkii vuokrat aikanaan seurakuntayhtymä maksoi ku olin velkaantunu. käyttäkää järkeä, olkaa nöyriä ja maltillisia. kyllä sitä apua saa jos vaan osaa hakea.

mekään ei saatu mitään,kun kk elettiin mun tuloilla ( 2 aikuista ja lapsi ) ja palkasta melkein puolet meni vuokraan..sanottiin vaan,että voi,voi..nyt olen elänyt 2 kk tytön kanssa kaksin palkallani..vaatteitakin tyttö tarviis,mutta minkäs teet..laskut ja ruoka tärkeämmät :/

Mä en teinnytkään, että sossusta vai hakea rahaan ihan sähkölaskujenkin maksuun... Olen aina ajattellut, että se on sossu on heille, jotka ovat todella tiukilla, eikä heille, jonka talous kaatuu yhteen laskuu.. Mutta täytyykin muistaa, kun kohta pitäisi 900e. tasauslasku kolahtaa luukusta... Tosin, ei ole yllätys, kyllä sitä tietää paljon kuluttaa ja mistä maksaa...

Yhteistyössä