kyllä tytöt osaa olla ilkeitä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gluteus maximus

Vieras
naapurin tyttö ja poikani (kumpikin 4,5v ) ovat aina leikkineet yhdessä pihalla ja ovat todella hyviä kavereita. Nyt menivät samaan päiväkotiryhmään ja tyttö oli sitten eilen sanonut pojalleni, että en minä leiki täällä sinun kanssasi vaan kotona vaan :( poika oli ihan ihmeissään ja vielä kotonakin puhui asiasta. Sanoin, että jos ei leiki päiväkodissa kanssasi niin ei sinunkaan tarvitse leikkiä kotipihassa hänen kanssaan. Vihaan tuollaista!

Jaa, mulle teki naapurinpoika noin kun menin ekaluokalle. Aina oltiin leikitty yhdessä, mutta koulussa ei sitten voinut kun muut olis kiusannu. Ja mitä mä sitten tein välitunneilla kun en osannu olla tyttöporukoissa enkä voinut mennä pelaamaan poikien kanssa jalkapalloa. Olin lähes yksin siihen asti kunnes aloin taas kiinnostaa poikia.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
se on lapsellinen..et leiki hänen kanssa kotipihassa...heh onko se aika kuusta?

ei poikani tarvitse olla mikään varakaveri! odottivat niin kovasti että pääsevät samaan ryhmään päiväkotiin ja heti ensimmäisenä päivänä tyttö sanoo noin!

Ihan normaalia tuonikäisiltä, oli sitten tyttö tai poika. Useimmiten vanhemmat ottavat asian paljon raskaammin kuin lapset...

Onneksi pk:ssa riittää valinnanvaraa leikkikaverien suhteen :), ja ei kai poikasi ole tähänkään mennessä tarvinnut ko. tytön kanssa pihassa leikkiä jos ei oo halunnut?
(vai tarkoititko sitä, että et enää anna poikasi leikkiä tytön kanssa pihassa?)

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Jaa, mulle teki naapurinpoika noin kun menin ekaluokalle. Aina oltiin leikitty yhdessä, mutta koulussa ei sitten voinut kun muut olis kiusannu. Ja mitä mä sitten tein välitunneilla kun en osannu olla tyttöporukoissa enkä voinut mennä pelaamaan poikien kanssa jalkapalloa. Olin lähes yksin siihen asti kunnes aloin taas kiinnostaa poikia.

niinpä. Meidänkin poika on leikkinyt ihan vauvasta asti tämän tytön kanssa. heillä on kuukausi ikäeroa. Nyt sitten ei kelpaakaan tytölle hoidossa kaveriksi. Kyllä se poikaa ihmetyttää tosi paljon. Ymmärrän häntä ja meillä tästä asiasta keskustellaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mami:
ja tahtoo tutustua muihinkin uusiin kamuihin kuin vain sun poikaasi.....

tottakai ja onhan nämä kaksi olleet päiväkodissa jo monta vuotta. Nyt vaan yhdistettiin ryhmät ja pääsivät samaan ryhmään. Odottivat tätä kovasti.

Mäkin näin eilen junassa sellasen n. 5v tytön, joka vaikutti tosi ärsyttävältä.. olivat 4 hengen porukassa (lapsia siis 4) ja tämä yritti syrjiä yhtä toista tyttöä koko ajan. Mutta kaipa se kuuluu tytöillä johonkin tiettyyn ikään?

Meilläkin pihapiirissä tytöt (eskari-ikäisiä ) ovat todella ilkeitä. Yksi naapurin tyttö on valittu silmätikuksi, jota pakoon on kiva juosta ja hänelle tehdään muutakin jäynää. Tämä silloin kun tytöt ovat porukalla. Jos joku sattuu yksin olemaan pihalla niin johan x käy kaverista.

Jotenkin kauhulla odotan, kun meidän tyttö kasvaa. Kyllähän nämä isommat ovat hänellekin ilkeilleet, mutta toisaalta ymmärrän, että he eivät aina halua pienempiä sotkemaan kaikkia leikkejä.

Mutta tytöt osaavat tämän leikin jo pienestä. Ei meidän pihan pojat näin toimi.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
se on lapsellinen..et leiki hänen kanssa kotipihassa...heh onko se aika kuusta?

ei poikani tarvitse olla mikään varakaveri! odottivat niin kovasti että pääsevät samaan ryhmään päiväkotiin ja heti ensimmäisenä päivänä tyttö sanoo noin!

yhyy..nyt se karu maailma avautuu..olisko hyvä oppia ettei kaikki ole ruusunpunaista?

Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Mäkin näin eilen junassa sellasen n. 5v tytön, joka vaikutti tosi ärsyttävältä.. olivat 4 hengen porukassa (lapsia siis 4) ja tämä yritti syrjiä yhtä toista tyttöä koko ajan. Mutta kaipa se kuuluu tytöillä johonkin tiettyyn ikään?

Minulla on tyttökin ja tasan tarkkaan ei saa käyttäytyä noin!

niinpä. Meidänkin poika on leikkinyt ihan vauvasta asti tämän tytön kanssa. heillä on kuukausi ikäeroa. Nyt sitten ei kelpaakaan tytölle hoidossa kaveriksi. Kyllä se poikaa ihmetyttää tosi paljon. Ymmärrän häntä ja meillä tästä asiasta keskustellaan.

VOI LUOJA, oletko sä koskaan, koskaan, kuunnellut lapsia?????
Usko, tuo on NORMAALIA, eikä siitä tarvitse saada kohtausta aikaiseksi, eikä asiaa tarvitse jankuttaa päiväkausia.

Ihan samalla tavalla sun pojalles ei saata "kelvata" joku kaveriksi. Ovat lapsia, lapset joskus tuollaisia.

Eikä lapset tarkoita aina sitä mitä sanovat. Lapset ovat lapsia,se pitää muistaa.

Voi olla,että tyttö halusi vaan päästä päiväkodissa tyttöjen porukoihinkin. Tuskin tyttö tarkoitti,ettei ikinä leiki poikasi kanssa päiväkodissa. Ensi viikolla voi olla ihan toinen tilanne. Älä pistä kavereiden välejä poikki näin pienestä.

Alkuperäinen kirjoittaja cera:

Usko, tuo on NORMAALIA, eikä siitä tarvitse saada kohtausta aikaiseksi, eikä asiaa tarvitse jankuttaa päiväkausia.

Ihan samalla tavalla sun pojalles ei saata "kelvata" joku kaveriksi. Ovat lapsia, lapset joskus tuollaisia.

mutta huomaa kyse on täydellisestä palstamamman lapsesta..eihän mitään tuollaista voi tapahtua.

Minulla on tyttökin ja tasan tarkkaan ei saa käyttäytyä noin!

Mistä tiedät, miten hän pk:ssa käyttäytyy?

Minä en hyväksyisi kuvatun kaltaista käytöstä tytöltäni, mutten hetkeäkään epäile etteikö hän harrastaisi päiväkodissa samaa "tänään mä leikin Eevan kaa, joten mä en voi leikkii nyt sun kaa"- juttua kuten kaikki muutkin sen ikäiset.

Alkuperäinen kirjoittaja cera:

voi luoja ! en ole jankuttanut päiväkausia. toki normaalia on olla ilkeä....en kyllä ihmettele yhtään mistä koulukiusaaminen saa alkunsa jos kaikki on NORMAALIA!toki kuuluu ikään, mutta ilkeä ei saa olla, vaikka olisi minkä ikäinen!

Yhteistyössä