Kyllä vaan hammaslääkärin vaihto auttaa siihenkin pelkoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UmppiKenkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

UmppiKenkka

Jäsen
25.11.2008
98
0
6
Oli aivan kuin eri tyttö eilen hammaslääkärin tuolilla istumassa, eskari-ikäisellä neitillä ollut niin kauhea hammaslääkäri pelko edellisestä lääkäristä johtuen ettei ole saanut hammaslääkärin ovesta edes sisälle asti...niin vaan eilen tuli sitten hammas kipeäksi ja oli pakko urheasti sinne mennä ja kyllä jäikin hyvä fiilis tytöllle kun oli aivan eri tädit hoitamassa, edellinen yritti pakottamalla ja uhkailemalla ( sano mm. että hampaat putoaa jne. ) hoitaa tytön hampaita...

Jotkut ne osaa asiansa :whistle: :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Janina83:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Ei mulla vaan ole auttanut lääkärin vaihto.

Sun pitää varmaan koittaa sit näitä tätejä mistä puhuin :whistle: :D

Niin varmaan pitäisi :D en ole uskaltanut käydä varmaan viiteen vuoteen...

Mulla on itsellä ihan sama vika, käyn vain ja ainoastaan silloin kun on aivan viimesin pakko!!!! :headwall:

Sikäli typerää, että aina pahempia ja kivuliaampia hoitoja joutuu sitten tekemään, kun ei käy vuosikausiin hoidattamassa :headwall:
Ollaan sovittu miehen kanssa että hän hoitaa pojan hammaslääkärireissut tulevaisuudessa, etten vaan tartuta omia pelkojani poikaan.

Mikä tässäkin on, kun mulla myös kauhea hammaslääkäripelko. Eikä se johdu poraamisesta, koska se ei mulla ole koskaan sattunut pahemmin. Pelko on enemmän semmosta pelkoa syyllistämisestä, kun oon hoitanut hampaitani niin huonosti. Eikä ne yleensä edes syyllistä!

Niin auttaa ja onneksi senkin voi valita. :) Mä sanoin itsekin viimeksi reippaasti ovelta, et kammoksun tätä paikkaa ja oli sen verta osaava hammaslääkäri, että otti sen tosissaan eikä nauranut pihalle.

Minäkin kävin pari viikkoa sitten hammaslääkärissä USEAN vuoden tauon jälkeen, eikä onneksi löytynyt kuin yksi pieni reikä! Tänään mennään sitä paikkaamaan, ensimmäinen porauskerta koko elinaikana!!! Jännittää toki, mutta entisenä sairaanloisena hammaslääkäri kammoisena auttoi ikä ja erittäin mukava lääkäri! Mutta sanokaas, meinasin antaa porata ilman puudutusta koska puuduttaminen on kamalaa, siis pistäminen ja reikä on vain pieni. Onko se poraaminen ihan hirveää ja tekeekö kovin kipeää!?

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Minäkin kävin pari viikkoa sitten hammaslääkärissä USEAN vuoden tauon jälkeen, eikä onneksi löytynyt kuin yksi pieni reikä! Tänään mennään sitä paikkaamaan, ensimmäinen porauskerta koko elinaikana!!! Jännittää toki, mutta entisenä sairaanloisena hammaslääkäri kammoisena auttoi ikä ja erittäin mukava lääkäri! Mutta sanokaas, meinasin antaa porata ilman puudutusta koska puuduttaminen on kamalaa, siis pistäminen ja reikä on vain pieni. Onko se poraaminen ihan hirveää ja tekeekö kovin kipeää!?

On kamalaa, suosittele puudutusta vaikka senkin laittaminenkaan ei kivalta tunnu mutta se puudutuspiikki on pienin kipu...ainakin mulla...ei pelotteluna :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Meemis:
Mikä tässäkin on, kun mulla myös kauhea hammaslääkäripelko. Eikä se johdu poraamisesta, koska se ei mulla ole koskaan sattunut pahemmin. Pelko on enemmän semmosta pelkoa syyllistämisestä, kun oon hoitanut hampaitani niin huonosti. Eikä ne yleensä edes syyllistä!

Mun pelkoni johtuu enemmänki siitä että jos en saa nielaistua just sillä sekunnilla niin iskee paniikkikohtaus !!!Tosi sairasta, tiiän :D

Uusimmat

Yhteistyössä