"Kyllä vanhemmat tietää parhaiten!"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....???!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....???!!

Vieras
Mikä ihme tämä on?

"Kyllä vanhemmat itse tietää mikä on heidän lapselleen parhaaksi."
"Jokainen äiti on omalle lapselleen se paras äiti/hoitaja."
"Kyllä vanhempi tietää parhaiten mitä oma lapsi tarvitsee."

Niin MISSÄ maailmassa näitä mantroja hokevat ihmiset elävät?

Tottakai jokainen normaaliälyinen ja lapsensa arkeen aktiivisesti kuuluva vanhempi on lapsensa asiantuntija yksilönä, mutta ei hän ole lapsen kehityksen, kasvun, ravitsemuksellisten tarpeiden, psyyken tai muun vastaavan asiantuntija. Ja vaikka yleiset ohjeet ei sovi joka lapseen ja tilanteeseen, niin miksi joku Nicsu/Jennican äiti tietää parhaiten että juuri hänen kuukauden ikäisen lapsen psyykeelleen on nyt hirmu hyvä olla kolme yötä mummolassa että äiti saa levätä tai että kyllä ihan hyvin voi antaa maksalaatikkoa 7-kuiselle, miksei voisi. Puhumattakaan siitä, miten hyviä hoitajia kaikki vanhemmat ovat lapsilleen, riippumatta siitä mitä tietävät... kaltoinkohdellut lapsethan ovat vain ympäristön virhetulkintoja, kyllä ÄITI/ISI tietää parhaiten että selkäsaunan / komeroon lukitsemista / nälässä pitämällä kurittamista se lapsi vain tarvitsee!

Ihan tässä samassa maailmassa kuin sinäkin. Mainitsemasi asiat ovat sanontoja, eivät absoluuttisia totuuksia. Itselleni nuo sanonnat toivat välillistä lohdutusta, kun moni koitti saada minut lopettamaan yöimettämisen, jonka itse taas koin lapselle tarpeelliseksi, vaikka itse väsyinkin tolkuttomasti.

Ei noiden sanontojen taustalla liene mm.väkivallan hyväksyminen tai lapsen laiminlyöminen...

Yhteistyössä