Kyllä yksinhuoltajalla näyttää olevan vaikeaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja khyllä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aah kateus ajaa kalatkin vedestä.. Joo olet 'tavallaan yh' ja on sinullakin rankkaa, mutta et ymmärrä että toisilla voivat toisenlaiset asiat olla rankkoja. Mitä tiedät tästä päivähoidosta; hakeeko äiti töitä (niitä kun ei tuosta vain saa sormia napsauttamalla), saako lapsi sieltä seuraa, jota sisarukset toisivat? Samalla lailla siivoilua ja ruoanlaittoa se on jokaisen äidin (/isän) arki ja välillä myöskin shoppailua. Joo-o ei tarvitse nyt maksaa päivähoidosta mitään, koska tulotkin ovat minimaaliset. Mites niillä maksat kun hyvä, jos pystyy asunnon, sähkön, ruoat ynnä muut perusasiat kattamaan, ne kun täytyy yyhoonkin maksaa eikä ole sitä miestä avustamassa menoissa. Sossusta varmaan saa jonkinlaista apua, jos esimerkiksi pesukone hajoaa. Joillakin paikkakunnilla saa perhetyöntekijöitä avustamaan arjessa (myös muut kuin yh:t), jotkut saattavat kotitöitäkin tehdä. Ja on hienoa jos on mummola, jossa lapsenlapsi halutaan ottaa hoitoon silloin tällöin. Kannattaa tosiaan miettiä niitä tukijoukkoja, kun lapsia alkaa väsäämään eikä kadehtia sitä mitä muilla on.

No niin kerronko sitten miten minä yhden lapsen yh elän.. kittuuttaen (mutta äärimmäisen onnellisesti) tuilla, lapsi (2 v.) on kotosalla vielä - syksyllä menee tarhaan ja itse yritän löytää hyvän työpaikan (on ehkä pikkasen hankalampaa tehdä esim. vuorotyötä yh:na). Aikaa ei pahemmin jää itselle, kun lapsen kanssa on 24/7. On toki ihana mummola, johon lapsi halutaan lähes joka viikonloppu yöksi hoitoon ja äiti saa nukkua yön kokonaan ja rentoutua. Me ulkoillaan, retkeillään, käydään siellä ja täällä (on onneksi auto, ei toki sossun maksama) ja nautitaan elämästä eikä jakseta valittaa siitä mitä muilla on, koska itse on oman onnensa seppä. Tämä on nyt näin ja pärjätään, jatkossa toivottavasti vieläkin paremmin. Enkä tiedä minkälaista elämä on monen lapsen kanssa, mutta olettaisin että sisaruksista voisi olle myös jotain hyötyä. Niin ja siitä miehestäkin.

Aah kateus ajaa kalatkin vedestä.. Joo olet 'tavallaan yh' ja on sinullakin rankkaa, mutta et ymmärrä että toisilla voivat toisenlaiset asiat olla rankkoja. Mitä tiedät tästä päivähoidosta; hakeeko äiti töitä (niitä kun ei tuosta vain saa sormia napsauttamalla), saako lapsi sieltä seuraa, jota sisarukset toisivat? Samalla lailla siivoilua ja ruoanlaittoa se on jokaisen äidin (/isän) arki ja välillä myöskin shoppailua. Joo-o ei tarvitse nyt maksaa päivähoidosta mitään, koska tulotkin ovat minimaaliset. Mites niillä maksat kun hyvä, jos pystyy asunnon, sähkön, ruoat ynnä muut perusasiat kattamaan, ne kun täytyy yyhoonkin maksaa eikä ole sitä miestä avustamassa menoissa. Sossusta varmaan saa jonkinlaista apua, jos esimerkiksi pesukone hajoaa. Joillakin paikkakunnilla saa perhetyöntekijöitä avustamaan arjessa (myös muut kuin yh:t), jotkut saattavat kotitöitäkin tehdä. Ja on hienoa jos on mummola, jossa lapsenlapsi halutaan ottaa hoitoon silloin tällöin. Kannattaa tosiaan miettiä niitä tukijoukkoja, kun lapsia alkaa väsäämään eikä kadehtia sitä mitä muilla on.

No niin kerronko sitten miten minä yhden lapsen yh elän.. kittuuttaen (mutta äärimmäisen onnellisesti) tuilla, lapsi (2 v.) on kotosalla vielä - syksyllä menee tarhaan ja itse yritän löytää hyvän työpaikan (on ehkä pikkasen hankalampaa tehdä esim. vuorotyötä yh:na). Aikaa ei pahemmin jää itselle, kun lapsen kanssa on 24/7. On toki ihana mummola, johon lapsi halutaan lähes joka viikonloppu yöksi hoitoon ja äiti saa nukkua yön kokonaan ja rentoutua. Me ulkoillaan, retkeillään, käydään siellä ja täällä (on onneksi auto, ei toki sossun maksama) ja nautitaan elämästä eikä jakseta valittaa siitä mitä muilla on, koska itse on oman onnensa seppä. Tämä on nyt näin ja pärjätään, jatkossa toivottavasti vieläkin paremmin. Enkä tiedä minkälaista elämä on monen lapsen kanssa, mutta olettaisin että sisaruksista voisi olle myös jotain hyötyä. Niin ja siitä miehestäkin.

Eli sinusta siis on OK, että yh laittaa lapsen kokopvähoitoon ja itse makaa kotona?

[QUOTE="...";23898245]vielä pahempaa nämä "muka-yksinhuoltajat". mies eri osoitteessa ja kaikki yh:n tuet otetaan vastaan.[/QUOTE]

Mä olen tälläinen mukayh nykyisin.Asun miehen luona ja mulla on oma vuokra-asunto johon saan yh.n asumistuen.
On oltu yhdessä neljättä vuotta,molemmilla lapsia,miehellä asuu keskimmäinen lapsensa.
Kortteerattu yhdessä enempi vähempi parisen vuotta.
On koettu että murkkuikäiset lapset,toisella tytöt,toisella pojat on aika hankala yhtälö alkaa sovittaa väkisin saman katon alle.
Mun asunnossa tuli vuodenvaihteen tienoilla vesivahinko ja jouduimme muuttamaan miehen luokse evakkoon kun remppa kesti 3kk.Sinä aikana sopeuduttiin murkkuinemme hyvin.
Päätettiin että muutetaan yhteen.
Nyt menossa muuttopuuhat mutta siis syntiä on tehty kun on rauhassa koitettu että miten lauma toisiinsa sopeutuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23898277:
Scarlettiinhan kannattaa aina yrittää upottaa ihan kaikki, vai mitä? Mitäs jos välillä upottelisit vaikka muhun? Tässä ollaan, ihan valmiina ottamaan vastaan seuraavat 10 000 vittuilua :) Anna tulla :)

Scarlettiin, kaikki? Ilmeisesti sitten osui ja upposikin, koska en ole kyseisen henkilön kirjoituksia täältä ennen lueskellut, ei ainakaan mieleen jäänyt :D satunnainen palstailija olen :D

Yh:na pahinta on, ettei oikeasti ole ketään, joka jakaisi vastuun.

Näennäisestihän vastuun voi työntää vaikka päivähoitopaikalle tai mummolaan tai viikonloppuiskälle. Mutta todellsuudessa olen yksin se, joka huolehtii, päättää ja panee toimeksi.

Mitä silloin kun haluaisin jutella päätöksistä jonkun kanssa? Olkoon vaikka lapsen uusi toppahaalari. Iskä ei niin paljon ole vastuussa (olenhan yh), eivätkä isovanhemmat tietenkään. Yksin olet ihan kaikesta vastuussa, ei ole ketään, jonka kanssa neuvotella asiasta ja pohtia.

Että ootte te parisuhteessa olevat perheelliset oikeasti paljon paremmassa asemassa kuin me yh:t. Jos jotain käy, teitä on toinen vielä huolehtimassa.

Mulle jos jotain käy, olen lopulta vain minä yksin huolehtimassa lapsesta.

En kait sitä väittänyt? Vaan sanoin, että mitä tiedät tuosta tilanteesta. Itse en laittaisi, mutta en soimi niitä jotka laittavat. Löytyy niitä muistakin kuin yh:ista. Jos se on vanhempien mielestä parempi ratkaisu, niin sitten niin.

Kyllä tiedän mistä puhun. Ja asia on juuri noin kuin kirjoitin.
Minun mielestäni tässä tapauksessa ei todellakaan pakollista tarvetta olisi hoitopaikalle!
Ja sitä ihmettelen kun tällaista annetaan tapahtua, verorahoilla tietty! Minun mielipide on se, että se on väärin.
Ja kysyinkin sitä että onko ääritapaus vai ihan yleistä yksinhuoltajilla.

[QUOTE="heh";23898334]Scarlettiin, kaikki? Ilmeisesti sitten osui ja upposikin, koska en ole kyseisen henkilön kirjoituksia täältä ennen lueskellut, ei ainakaan mieleen jäänyt :D satunnainen palstailija olen :D[/QUOTE]

Miksi täällä ei saa kertoa mielipidettään ja puolustautua kertomalla oman tilanteessa kun joku heti suoraan hyökkää? Onko joillekin noin kova paikka, että kaikki yh:t ei olekaan sitä mitä ap kuvitteli? Tai sä kuvittelit?

Joo lehmät lentää ennemmin kuin mä uskon, että sä et oo lukenu mun viestejä aiemmin ja aukonu mulle päätä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23898348:
Ja jos vihkipappi joutuikin siunaamaan haudan lepoon sulhasen,niin sitten ei ole edes leski. Yh kylläkin.

Kaverille kävi niin että oli viimeisillään raskaana,laskettuun aikaan kaksi viikkoa kun lapsen isä kuoli moottoripyöräonnettomuudessa.Kaveri on yh,ei ehtinyt synnyttää kun vauvan isä kuoli.

Kyllä tiedän mistä puhun. Ja asia on juuri noin kuin kirjoitin.
Minun mielestäni tässä tapauksessa ei todellakaan pakollista tarvetta olisi hoitopaikalle!
Ja sitä ihmettelen kun tällaista annetaan tapahtua, verorahoilla tietty! Minun mielipide on se, että se on väärin.
Ja kysyinkin sitä että onko ääritapaus vai ihan yleistä yksinhuoltajilla.

Kyllähän lapsia viedään kunnalliseen hoitoon vaikka joka päivä vaikka olisi kyse ydinperheestä. Ja siis ainakin toinen vanhemmista kotona.

[QUOTE="heh";23898334]Scarlettiin, kaikki? Ilmeisesti sitten osui ja upposikin, koska en ole kyseisen henkilön kirjoituksia täältä ennen lueskellut, ei ainakaan mieleen jäänyt :D satunnainen palstailija olen :D[/QUOTE]
Ehkä se sitten osui ja upposi enemmän minuun, mutta olen aika kypsä Scareletin jatkuvaan mollaamiseen. Mutta jatkossa tiedät, että jos haluat jollekin vittuilla, niin Keittis on oiva kohde siihen :) Ei muuten tule edes bannia, jos mulle vittuilee, joten jo se on aika hyvä juttu, eikö vain?

[QUOTE="akka";23898384]Kaverille kävi niin että oli viimeisillään raskaana,laskettuun aikaan kaksi viikkoa kun lapsen isä kuoli moottoripyöräonnettomuudessa.Kaveri on yh,ei ehtinyt synnyttää kun vauvan isä kuoli.[/QUOTE]

Onko lapsi sitten isätön? Saako tuossa jotenkin ajettua asian niin, että miehen isyys tulis kuitenkin esille?

Miksi täällä ei saa kertoa mielipidettään ja puolustautua kertomalla oman tilanteessa kun joku heti suoraan hyökkää? Onko joillekin noin kova paikka, että kaikki yh:t ei olekaan sitä mitä ap kuvitteli? Tai sä kuvittelit?

Joo lehmät lentää ennemmin kuin mä uskon, että sä et oo lukenu mun viestejä aiemmin ja aukonu mulle päätä.

Mä olen seurannut sun kirjoituksia kauan ja nostan hattua jaksamisellesi.Sä olet uskomattoman sinnikäs ja voimakas nainen ja tykkään siitä että sä olet silti aina positiivinen vaikka sun kohdalle on sattunut paljon vastoinkäymisiä.

[QUOTE="vieras";23898386]Ja avio-/avoliitossa elävät ei koskaan laita lapsia hoitoon uusien lapsien tieltä?[/QUOTE]

Tätä vastaan olen myös. Jos kotona on terve vanhempi, niin lapset kotihoidossa. Miksi ihmeessä pitäisi pitää muiden hoidettavana päivähoidossa?

[QUOTE="akka";23898441]Mä olen seurannut sun kirjoituksia kauan ja nostan hattua jaksamisellesi.Sä olet uskomattoman sinnikäs ja voimakas nainen ja tykkään siitä että sä olet silti aina positiivinen vaikka sun kohdalle on sattunut paljon vastoinkäymisiä.[/QUOTE]

Peesi!

[QUOTE="akka";23898384]Kaverille kävi niin että oli viimeisillään raskaana,laskettuun aikaan kaksi viikkoa kun lapsen isä kuoli moottoripyöräonnettomuudessa.Kaveri on yh,ei ehtinyt synnyttää kun vauvan isä kuoli.[/QUOTE]

Kaverillesi iso halaus :hug: Mulla oli 3 viikkoa. Kohta siitä on 25 vuotta.

Mä olen nyt täällä aivan :O :D :'D :O

En oikeasti tiedä kuka SÄ olet! Mutta ilmeisesti aika mielipiteitä jakava kun tuollaista tekstiä tulee!

Yhteistyössä