Kylläpä kaveri taas teki tempauksen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

---

Vieras
Asuu toisella paikkakunnalla ja tuli meille kylään viikoksi, no oli nähnyt että mulla netissä tavaraa myynnissä ja kyseli että vieläkö niitä olis saisko hän katsoa jos löytäisi itelleen tarpeellista, no löysikin paljon tarpeellista lupasin hälle myydä kaikki nuo puoleen hintaan siitä mitä olisin vieraalle myydessä pyytänyt(+muutaman ns kaupan päällisiksi) eli hänelle maksettavaa olis tullu 30e ja muuten myydessä olisin noistä 75e yht pyytänyt, no sanoi että miettii vielä että tartteeko sittenkään niitä.

No itse olin töissä silloin kun hänen päivällä piti lähteä junaan, no eikös tämä piru ollut ne kamat mukaansa ottanut mutta rahoja ei näy. No laitoin viestiä että laittais rahat tilille, niin ei unohdu niin hän totes että eiku maksaa kun seuraavaksi nähdään......... Muuten hyvä mutta nähdään ehkä kerran vuodessa ja se PERIAATE ensinnäkin ei edes sanonut että oli nuo tavarat ottanut mukaansa huomasin vasta kun rupesin niitä laatikoita penkomaan jossa ne olivat olleet kun piti kuvata näitä tavaroita kun eräs nainen oli niistä kiinnostunut. Ja sitten se että kun tietää että itse sai ne ihan pilkka hintaan niin silti ei viitsi maksaa kun venyttää vaan maksua ja todennäköisesti toivoo että unohdan sen. Mitäs hän kuvittelee tästä hyötyvänsä??

Ja ei ollut eka kerta kun jotain tämän tyylistä jollekkin teki, joskus aijemmin asuttiin samalla paikkakunnalla ja kertaalleen oltiin heillä saunomassa ja sen jälkeen kapakkaan lähdettiin istumaan iltaa, no jätin toiset vaatteet heille ajatuksena hakea ne joku päivä (baariin vaihdoin siis paremmat vaatteet) no kaikki muut sain takaisin mutta yks paita oli kadonnut ja kallis meikkivoide joita ei kuulemma ollut löytynyt mistään, jännä että hänellä nykyään samanlainen paita ja aika pian alkoi käyttää samanlaista meikkivoidetta ja sama sävykin kuin minulla oli kadonnut.

Meillä on yksi sukulainen joka käyttäytyy just noin. Pyysi esim. tuomaan laivalta hänelle tiettyä hajuvettä (kallista!), eipä ole maksua siitä kuulunut. Samoin ollaan käyty porukalla ulkona syömässä siten että yksi maksaa koko laskun ja perii sit muilta heidän osuutensa, niin tämä eukko jättää oman osuutensa aina hoitamatta. Kun seuraavan kerran nähdään, niin hän on kuin ei mitään olisi tapahtunut. V***ttaa se!

Minä laittaisin viestin että maksaa sit sen suuremman summan eikä mitään kaverialennuksia, ei tuo oikein luottamuksen arvoiselta vaikuta. Ja lisäisin viestin loppuun että ilmoitan poliisille jos maksua ei kuulu. Kyseessähän kuitenkin ihan mukava summa rahaa!

Joo ei ois munkaan kaveri. Ei todellakaan. Et välttämättä saa rahoja koskaan takaisin. Nyt vaan soitat sille ja sanot, että haluat rahat heti. Että laittaa vaan rahat tilille. Toinen vaihtoehto on, että postittaa tai tuo tavarat sulle. Ja kun saat rahat tilille tai tavarat takaisin, niin laita välit poikki ja sano, että et halua epärehellistä kaveria, kun piti paita ja meikkivoidekin varastaa.

Näin mä tekisin. Ja itse todellakin olen laittanut välit poikki epärehellisten kavereiden kanssa. En ole katunut.

Yhteistyössä