mä en pidä susista ja mun mielestä oli ihan oikein hävittää ne "melkein" kokonaan suomesta silloin vuonna nappi ja kivi..
mä en kestäis löytää koiraani noin...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Meillä ei taida olla historialliselta ajalta juurikaan tietoa, miten sudet suhtautuvat ihmisiin, jos niitä ei metsästetä tai muuten pelotella. En näe syytä miksi päätön ei olisi tässä asiassa oikeassa.
Ja olen sentään oikea arkkivihreä. En vain ymmärrä, miksi sudet pitää ehdoin tahdoin totuttaa siihen, että ihmisten kulmilla voi pelotta kulkea. Eiköhän sellainen käytösmuutos ole omiaan myös muuttamaan susien elämäntapaa laajemminkin.
Eikös nyt olla sitä mieltä, että suden domestikaatio koiraksi ei välttämättä ole ollut pitkäkään prosessi, vaikka susi niin paljon eroaakin koirasta. Ehkei susi ole ihan niin vaistoautomaatti kuitenkaan kuin romanttinen luontoihminen haluaa uskoa. Vai millä nämä koiranulkoiluttajaa seuraavat sudet pitää selittää? Ihastuiko se susi siihen hurttaan vai?
Alkuperäinen kirjoittaja tulitikkutyttö;25465322:mä en pidä susista ja mun mielestä oli ihan oikein hävittää ne "melkein" kokonaan suomesta silloin vuonna nappi ja kivi..mä en kestäis löytää koiraani noin...![]()
Ja pointti oli?
Ja pointti oli?
Alkuperäinen kirjoittaja ajatelkaanäin;25465327:susitahan ne koiratkin on "tehty"
mun mielestä on taas todella idioottimaista ajatella tuolla tavoin kuin tulitikkutyttö.. Aletaanko sitten hävittämään ihmisiä tältä maapallolta kun ihmiset aiheuttavat ilmastonmuutokset yms muut paskat. Eläimet (kuten susi tässä tapauksessa[kuva] ) suojelevat reviiriään ja/tai perhettään, yrittävät hankkia ruokaa tai vain pelkästään puolustautuvat hyökkäykseltä. Ette tekään varmaan jää vaan paikoille seisomaan aivan hiljaa jos joku hyökkää teidän kimppuun kadulla.
että suolapyssyt kaikille. Pelotellaan hukka kauemmas, jos se tunkee näkösälle. Ne yksilöt nirhitään, jotka ei käyttäydy luontaisesti eli häivy.
Alkuperäinen kirjoittaja tulitikkutytölle;25465325:No ei sitten kannata päästää sitä koiraa juoksentelemaan vapaana. toistaiseksi ei ole edes narunpäästä koiraa popsittu.
Pointti oli se että suden elinalue EI OLE ihmisasutusalue! Eikä sutta pidä totuttaa siihen..opetellaan lukemaan ja sisäistämään luettu![]()
No en mä sitä naapuria ainakaan syömään alaJa perhettäni, läheisiäni mä tässä suojelisinkin. Sudet pois asuinalueilta joko hyvällä tai sitten pahalla!
Alkuperäinen kirjoittaja tulitikkutyttö;25465336:toistaiseksi tosiaan..
Voittajakennelin koirat nyt kuuluukin mieluummin susien suuhun. Kasvattaa nimittäin luonnevikaisia ajokoiria ja vielä kehuskelee sillä.Alkuperäinen kirjoittaja tulitikkutyttö;25465322:mä en pidä susista ja mun mielestä oli ihan oikein hävittää ne "melkein" kokonaan suomesta silloin vuonna nappi ja kivi..mä en kestäis löytää koiraani noin...![]()
Alkuperäinen kirjoittaja tulitikkutyttö;25465347:mä asun alueella missä liikkuu susia ja on aina liikkunut joten en olis ihan varma tostakaan...
perusteleppa vähän paremmin tuo! ja tottahan tuo on että ihminenkin suojelee reviriään, tässä tapauksessa sudelta.Alkuperäinen kirjoittaja ajatelkaanäin;25465327:susitahan ne koiratkin on "tehty"
mun mielestä on taas todella idioottimaista ajatella tuolla tavoin kuin tulitikkutyttö.. Aletaanko sitten hävittämään ihmisiä tältä maapallolta kun ihmiset aiheuttavat ilmastonmuutokset yms muut paskat. Eläimet (kuten susi tässä tapauksessa[kuva] ) suojelevat reviiriään ja/tai perhettään, yrittävät hankkia ruokaa tai vain pelkästään puolustautuvat hyökkäykseltä. Ette tekään varmaan jää vaan paikoille seisomaan aivan hiljaa jos joku hyökkää teidän kimppuun kadulla.
tämä ei ole mun omakeksimää juttua vaan pohjoisamerikassa tehtyä tutkimusta.Meillä ei taida olla historialliselta ajalta juurikaan tietoa, miten sudet suhtautuvat ihmisiin, jos niitä ei metsästetä tai muuten pelotella. En näe syytä miksi päätön ei olisi tässä asiassa oikeassa.
Ja olen sentään oikea arkkivihreä. En vain ymmärrä, miksi sudet pitää ehdoin tahdoin totuttaa siihen, että ihmisten kulmilla voi pelotta kulkea. Eiköhän sellainen käytösmuutos ole omiaan myös muuttamaan susien elämäntapaa laajemminkin.
Eikös nyt olla sitä mieltä, että suden domestikaatio koiraksi ei välttämättä ole ollut pitkäkään prosessi, vaikka susi niin paljon eroaakin koirasta. Ehkei susi ole ihan niin vaistoautomaatti kuitenkaan kuin romanttinen luontoihminen haluaa uskoa. Vai millä nämä koiranulkoiluttajaa seuraavat sudet pitää selittää? Ihastuiko se susi siihen hurttaan vai?
Alkuperäinen kirjoittaja ajatelkaanäin;25465327:Eläimet (kuten susi tässä tapauksessa[kuva] ) suojelevat reviiriään ja/tai perhettään, yrittävät hankkia ruokaa tai vain pelkästään puolustautuvat hyökkäykseltä.
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;25465358:otappas selvää asioista.