Kylläpä oli harvinaisen töykeä myyjä taas!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Tänään Ikeassa eläkeikäinen isäni alkoi valittaa huonoa, pyörryttävää oloa. Kertoi että sydämen kohdalle sattuu, hän meni ihan kalpeaksi ja tuli kylmä hiki. Lähes samantien hänelle tuli oksettava olo, ja sanoi että kohta taitaa oksentaa.

Olimme ensimmäisessä kerroksessa hissien kohdalla, myymälän puolella, kun tuo huono olo tuli. Vessa olisi ollut lukollisen oven takana tuloaulassa, meistä noin 10-15 m, mutta ovesta ei saa asiakkaat kulkea, asiakkaat pääsevät vessoille vain kassojen kautta kiertämällä koko myymälän. Ja lauantaisessa ruuhkassa emme olisi sinne ehtineet ajoissa, varsinkaan kun meistä kumpikaan ei ole ennen Ikeassa käynyt, eikä siis tiennyt missä päin toista kerrosta vessat sijaitsevat.

Ohitse kulki myyjä, jolle kerroin että isäni voi huonosti, kerroin tilanteen ja kysyin voiko hän laskea meidät vessaan siitä aulan ovesta josta hän itse tuli. Myyjä tokaisi, että vessa löytyy toisesta kerroksesta, ja jatkoi matkaansa. Ei pysähtynyt kysymään isäni vointia tms. , vaikka isäni nojasi kaiteeseen kaksinkerroin naama vihreänä ja käsi suun edessä.

Huono olo meni onneksi ohi kun isäni istui jnk. aikaa, ja joi lasin vettä. Kehotin häntä käymään heti maanantaina lääkärissä, koska sydämestä otti, ennen ei ole tuollaisia oireita ollut.

Mutta kerrassaan huonoa palvelua minusta myyjältä!! Vaikka kuinka kiire on, olisi voinut edes laskea isäni vessaan lyhintä reittiä, tai ainakin kysellä hänen vointiaan tms.:-( Taisi tuo myyjänainen olla kyllä totaalisen väärällä alalla.

Ehdottomasti valitettava esimiehelle samantien. Myyjien on sitä paitsi osattava toimia ensiaputilanteissa ja tuokin olis voinut olla sellainen sairaskohtaus, joka edellyttää pikaista ammattiapua.

:attn: tee valitus sinne ikeaan..täällä asialle tuskin voi mitään..kerran kyselin töissä kohteliaasti asiakkaan vointia,kun näytti huono-vointiselta..sain vastauksen ;vittuako se sulle kuuluu :whistle:

Minusta sinun kannattaisi ottaa yhteyttä siihen Ikeaan (paikan tavaratalojohtajaan), jossa kävit ja kertoa mitä tapahtui. Jospa kouluttaisivat sitten myyjiään.Vastuutonta myyjältä edes olla vilkaisematta tilannetta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehdottomasti valitettava esimiehelle samantien. Myyjien on sitä paitsi osattava toimia ensiaputilanteissa ja tuokin olis voinut olla sellainen sairaskohtaus, joka edellyttää pikaista ammattiapua.

muuta ei tarvitse,kun osata soittaa apua..

jos mä olisin ollut sä niin olisin itse soittanut ambulanssin paikalla ja ne olisi tsekanneet isäsi. Varmasti osaavat nuo ensiapuhommat paremmin kuin ikean myyjä. Turha vinkuu jos et itse osaa vaatia toimintaa muuten kuin vähän supisemalla pahasta olosta. joka päivä kaupoissa voi pahoin monet ihmiset ei kai mÿyjät voi jokaisen tilannetta alkaa erikseen stetoskoopeilla kuuntelemaan. Sorry ei irtoo säälipisteitä muuta kuin toivottus, että toivottavasti isäsi voi jo paremmin!

Alkuperäinen kirjoittaja soita ambulanssi:
jos mä olisin ollut sä niin olisin itse soittanut ambulanssin paikalla ja ne olisi tsekanneet isäsi. Varmasti osaavat nuo ensiapuhommat paremmin kuin ikean myyjä. Turha vinkuu jos et itse osaa vaatia toimintaa muuten kuin vähän supisemalla pahasta olosta. joka päivä kaupoissa voi pahoin monet ihmiset ei kai mÿyjät voi jokaisen tilannetta alkaa erikseen stetoskoopeilla kuuntelemaan. Sorry ei irtoo säälipisteitä muuta kuin toivottus, että toivottavasti isäsi voi jo paremmin!

En pyytänyt myyjältä muuta apua kuin että olisi laskenut isäni viereisestä ovesta sen takana olevaan vessaan, koska hän sanoi että saattaa oksentaa. Tilanne meni kuitenkin ohi ihan parissa minuutissa. Olisin ilman muuta soittanut ambulanssin jos isäni olo olisi huonontunut.

En tosiaankaan mitään "säälipisteitä" täältä hae, kerroinpahan vaan miten kävi.

Ja Ikeaan olen soittanut jo.

Siis tarkennan tässä nyt vielä, etten soittanut ambulanssia siksi, koska isäni olo parani ihan sillä että hän pääsi istumaan. Rintakipu käväisi ja lähti pois samantien. Myyjältä en olisi tarvinnut muuta apua kuin että hän olisi laskenut isäni lukollisesta henkilökunnan ovesta vessaan oksentamaan, koska isäni sanoi että saattaa oksentaa.

No jos isäsi olisi oksentanut, kun ei päässyt vessaan, Ikean henkilökunnan päänsärkyhän se lopulta olisi ollut. Eihän teillä olisi ollut siivousvälineitä.

Näinpä. Mutta kun vessa olisi tosiaan ollut lukollisen oven takana 10-15 m päässä, myyjän ei olisi tarvinnut kuin laskea tuosta ovesta. Jos olisi pelännyt että karkaamme ostosten kanssa, minä olisin pojan kanssa voinut jäädä ostosten kanssa myymälän puolelle odottelemaan.

No, saapa nähdä mitä vastaavat. Ja todella hyvä ettei käynyt pahemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja onneksi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
olo parani ihan sillä että hän pääsi istumaan. Rintakipu käväisi ja lähti pois samantien.

todennäköisesti kyse ei ollut ollenkaan sydänperäisestä rintakivusta,se ei olisi noin helposti kadonnut.

Ei ollutkaan, ja hyvä niin. Tietty kuitenkin säikähdin, kun isäni valitti rintakipua, meni ihan kalpeaksi tms.

Myyjillä on ehdoton kielto päästää ketään ulkopuolista sellaisiin tiloihin mihin tarvitaan avainta/koodia. Päivittäin yritetään vessahädän/huonon olon verukkeella päästä urkkimaan sosiaalitiloja/konttoria mahdollisten anastuksien/ryöstöjen toivossa.
Myyjiltä (joissain myymälöissä) vaaditaan hätä-ensiapu passia ja turvallisuuskorttia. Ainakin meillä. Joten jos on oikea hätä niin apu kyllä löytyy. Ja jos ei tiedä miten toimia niin HETI soitto 112, sieltä kyllä neuvovat mitä tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Myyjillä on ehdoton kielto päästää ketään ulkopuolista sellaisiin tiloihin mihin tarvitaan avainta/koodia. Päivittäin yritetään vessahädän/huonon olon verukkeella päästä urkkimaan sosiaalitiloja/konttoria mahdollisten anastuksien/ryöstöjen toivossa.
Myyjiltä (joissain myymälöissä) vaaditaan hätä-ensiapu passia ja turvallisuuskorttia. Ainakin meillä. Joten jos on oikea hätä niin apu kyllä löytyy. Ja jos ei tiedä miten toimia niin HETI soitto 112, sieltä kyllä neuvovat mitä tehdä.

Joka tapauksessa myyjän olis pitäny pysähtyä ja tehdä asialle jotain.

Ja toki ohjata huonokuntoinen asiakas esim. wc-tiloihin tai lepämään!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:

muuta ei tarvitse,kun osata soittaa apua..

Juuu, en lähtenyt kommentoimaan juuri tämän myyjän käytöstä. Hänen olisi pitänyt kysyä tarkemmin vointia ja tarjoutua soittamaan apua (jos sitä olisi tarvittu). Mutta ei edelleenkään olisi saanut päästää ketään sellaisesta paikasta mistä asiakkaat eivät saa kulkea. Mieluummin siivoamme sotkut! Tai siivooja siivoaa, jos on!

No jos isäsi olisi oksentanut, kun ei päässyt vessaan, Ikean henkilökunnan päänsärkyhän se lopulta olisi ollut. Eihän teillä olisi ollut siivousvälineitä.

Näinpä. Mutta kun vessa olisi tosiaan ollut lukollisen oven takana 10-15 m päässä, myyjän ei olisi tarvinnut kuin laskea tuosta ovesta. Jos olisi pelännyt että karkaamme ostosten kanssa, minä olisin pojan kanssa voinut jäädä ostosten kanssa myymälän puolelle odottelemaan.

Ikävä tilanne, mutta henkilökunnan tiloihin ei tuolla syyllä voi asiakkaita päästää, kuulostaa kovasti siltä että purat nyt hätääntymisesi myyjään. Kuten sanoit itsekin että huono olo meni nopeasti ohi ja esim tämä myyjä on saattanut osata ulkopuolisena arvioida tilanteen paremmin kuin hätääntynyt omainen. Ja sen mahdollisen oksennuksenkin olisi varmasti joku muu siivonnut.

Ikävä tilanne, mutta henkilökunnan tiloihin ei tuolla syyllä voi asiakkaita päästää, kuulostaa kovasti siltä että purat nyt hätääntymisesi myyjään. Kuten sanoit itsekin että huono olo meni nopeasti ohi ja esim tämä myyjä on saattanut osata ulkopuolisena arvioida tilanteen paremmin kuin hätääntynyt omainen. Ja sen mahdollisen oksennuksenkin olisi varmasti joku muu siivonnut.

Mä olen ihan varma et kuka tahansa teistä jos oli vastaava tilanne ollu kohdalla niin ja myyjä olis käyttäytyny tuolla tavalla niin olisitta rakoineet ihan samallalailla. JOS hän ei edes vaivautunu pysähtyyn ja sanoon asiallisesti että en voi päästää teitä sinne ja miksi ei voi.

Mä olen ihan varma et kuka tahansa teistä jos oli vastaava tilanne ollu kohdalla niin ja myyjä olis käyttäytyny tuolla tavalla niin olisitta rakoineet ihan samallalailla. JOS hän ei edes vaivautunu pysähtyyn ja sanoon asiallisesti että en voi päästää teitä sinne ja miksi ei voi.

Siis kyse ei ollut henkilökunnan tiloista. Ikeassa on ekassa kerroksessa eteisaulassa vessat. Mutta jos olet jo myymälän puolella, niin sinne ei pääse kuin kassan kautta, kävelemällä myymälän läpi muutama sata metriä. Lukitusta ovesta, josta myyjä tuli, olisi päässyt aulan vessoihin, ne olivat muutaman metrin päässä! Hän olisi voinut siis laskea tästä ovesta isäni lähimpään vessaan, eikä jättää meitä ominpäin etsimään vessaa eri kerroksesta tokaisemalla että toisesta kerroksesta löytyy. Enkä minä silloin voinut tietää ettei isäni oksenna kuitenkaan, eikä myyjäkään. Isälläni oli tullut oksennus suuhun asti. Ja pyörryttävä olo meni ohi siis ihan istahtamalla.

Anyway, myymälä on hyvittänyt asian, ja myyjä saanut palautetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Milla:

Niinkuin tuossa jo kirjoitin, kyse ei ollut henkilökunnan tiloista, vaan lukollisesta ovesta joka esti pääsyn muutaman metrin päässä olevaan eteisaulaan. Lukollinen ovi on siksi ettei asiakkaat pääse poistumaan myymälästä kuin kassan kautta.(ja mahd. varastamaan) Ovessa ei ollut mitään koodia.

Yhteistyössä