Kylläpä taas on "kiva" kun on niin osallistuva mummo (sou not )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhis joo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turhis joo

Vieras
Nii että sillee. Peeveli kun harmittaa. Yleensä ei harmita ja yleensä en edes ikinä kysy kun tiedän äitini, mutta nyt erehdyin kysymään et voisko pari tuntia kattoo noita tenavia ni ei kyllä onnistu ei. Ja sillä on aina sama homma, kysy koska vaan niin sillä on menoa just sinä päivänä :/ Ei omat lapsen lapset kiinnosta ei. Soitti viime viikolla ja sano että voi kun on niin ikävä lapsia joo niin varmaan on :kieh:

tiedän tunteen, mutta toisaalta, eihän se mummojen tehtäviin enään nykypäivänä kuulu, ennen lasta kasvatti koko suku, nykyään teet sen yksin tai kaksin.

Alkuperäinen kirjoittaja väsähtäneitä tulee joka paikasta:
tiedän tunteen, mutta toisaalta, eihän se mummojen tehtäviin enään nykypäivänä kuulu, ennen lasta kasvatti koko suku, nykyään teet sen yksin tai kaksin.

Ei toki kuulu ei ja kirjoitinkin tuossa että yleensä koskaan en edes kysy. Mutta jotkut isovanhemmat ihan haluaa viettää aikaa lasten lasten kanssa :) tai so I've heard

Minäkin yhden ainoan kerran pyysin että anoppi katsoisi minun koliikkivauvaani, että voisin käydä pikaiseen uimassa. Ei suostunu. Enpä ole sen jälkeen enää apua häneltä pyytäny. :(

Minusta isovanhemmilla on edes joku pikkuriikkinen vastuu oltava lastenlasten hoidossa, jos eivät nyt ihan fyysisesti/henkisesti sairaita ole. Siis silloin tällöin antaa pientä hoitoapua.
Aion itse muistaa tämän ja toteuttaa sitä sitten joskus vuosikymmenien päästä. Olisin huolestunut oamsta lapsestani jos olisi pikkulasten kanssa aivan uuvahtamassa ja takuulla haluaisin eden pikkuisen auttaa.

Tosi kurjaa että sulla on noin! Voimia!

Alkuperäinen kirjoittaja muori:
Minusta isovanhemmilla on edes joku pikkuriikkinen vastuu oltava lastenlasten hoidossa, jos eivät nyt ihan fyysisesti/henkisesti sairaita ole. Siis silloin tällöin antaa pientä hoitoapua.
Aion itse muistaa tämän ja toteuttaa sitä sitten joskus vuosikymmenien päästä. Olisin huolestunut oamsta lapsestani jos olisi pikkulasten kanssa aivan uuvahtamassa ja takuulla haluaisin eden pikkuisen auttaa.

Tosi kurjaa että sulla on noin! Voimia!

Kiitti :)
Joo yleensä tää asia ei vaivaa minua koska on tuollanen niin on. Vuosia sitet kun oli vasta esikko joka ei enää hoitoa tarvi ni ketutti rankasti tuo. Sitte psyykkasin itseäni että tollanen se on ei minkään mahda. Mut tänää oli jotenki taas tosi kurja mieli :(

Itse olen päättänyt toimia ihan toisin jos ja kun minusta joskus mummo tulee :) ja jos ja kun mulle niitä hoitoon annetaan :)

Tiedän tunteen. Meillä ei anoppia ole koskaan kiinnostanut olla lapsenlapsiensa kanssa. Hänellä on vain nämä meidän lapset lapsenlapsina mutta ikinä ei ole pyytänyt saada hoitaa lapsia ja kun muutaman kerran olen erehtynyt kysymään häneltä apua niin ei ole käynyt. Kerran jo lupautui mutta perui kuitenkin viime tipassa. En pyydä enää. Anoppi on siis työttömänä ja oikein hyväkuntoinen, asuu tuossa muutaman kilometrin päässä eli voisi kuvitella, että apu on lähellä mutta mutta... Kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta.

Meillä taas ihan toisin päin, on ns."3 mummolaa "ja kaikkialle halutaan lapsi hoitoon, ja minä kyl kiitän sydämmestäni heitä tästä asiasta. Tulee niin surku kun näitä lukee:(

Alkuperäinen kirjoittaja vilma:
Meillä taas ihan toisin päin, on ns."3 mummolaa "ja kaikkialle halutaan lapsi hoitoon, ja minä kyl kiitän sydämmestäni heitä tästä asiasta. Tulee niin surku kun näitä lukee:(

Juu kateellisena sitä katselee sellasia mummoja joita tuolle meidän kerhossaki käy :D Jotkut ihan aidosti haluaa viettää aikaa omiensa kanssa.

Yhteistyössä