Tuntuu pahalta kun on tällainen mummo lapsilla :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eräs kurja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meil anoppi on samanlainen. Ja vetää herneet nenään jos sille sanoo että voisi tasapuolisesti ottaa muitakin luokseen yökylään kuin vaan yhtä. (5 lapsenlasta josta yksi on silmäterä)

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
Todella inhottava tilanne!

Meillä kyseessä miehen äiti..Meillä uusperhe, jossa asuu myös miehen lapsi. Anoppi paapoo omaa lapsenlastaan niissä määrin, että viimeksi kun mun pojalla oli synttärit, myös toiselle tuotiin lahjoja. On ostanut kyllä minunkin lapselleni, kiitos siitä..

Mutta sitten raskausasiaan..Miehen ex-vaimon kanssa kun puheväleissä ollaan, niin kertoi että anoppi häntä aikoinaan odotusaikana kuskasi ostamassa vauvanvaatetta, ja toi tavaraa jne..Eipä nyt. Nyt hän erimielisyyksien takia pisti välit poikki, ja tuhahti että tuleva lapsi ja minun poikani eivät ole "hänen asioitaan" eli siis ei kiinnosta. Mietin kovasti että miten selitän lapselleni ja tulevalle lapselle että miksi vain yksi pääsee mummolaan, ja hän taas kerran viikossa vähintään. Tekee niin pahaa, miten aikuinen ihminen voi pienelle lapselle olla noin julma? Alkuun otti kylään , ja nyt sitten ei enää..

Ja lapsen kuullen meilläkin tuli minulle räksyttämään, ja tuhahti sen ettei meidän perhe ole hänen asiansa..5 vuotias oli ihan ihmeissään kun yritti jotain sanoa mummille, mutta tää nainen ei edes katsonut lapseen päin :'(

luulisi että AIKUISET ihmiset osaisi lasten nähden/kuullen miettiä mitä suustaan päästelevät!

Meillä oli ihan sama juttu, ja miehen tyttö jopa asui meillä ja mun piti sitä hoitaa kuin omiani, mutta miehen äiti ei huomioinut mun lapsiani. No sit erottiinkin, mutta eri syystä.
Eikö sun mies pidä teidän puolianne????

Niin asuu meilläkin mkiehen lapsi, ja hoidan kotona, niinkuin pomaanikin. Mies on tossukka kun äitinsä on kyseessä :snotty:

Vähän samalta tuntuu lukea jouluisian kaks plus palstaa, kun kehutaan joululahjoja ja itse ei pysty rahattomana ostamaan mitään. Asiaa korostaa myös oma syntymäpäiväni joulukuussa, jolloin en tietenkään saa mistään mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja siis häh:

Meillä kyseessä miehen äiti..Meillä uusperhe, jossa asuu myös miehen lapsi. Anoppi paapoo omaa lapsenlastaan niissä määrin, että viimeksi kun mun pojalla oli synttärit, myös toiselle tuotiin lahjoja. On ostanut kyllä minunkin lapselleni, kiitos siitä..

Mutta sitten raskausasiaan..Miehen ex-vaimon kanssa kun puheväleissä ollaan, niin kertoi että anoppi häntä aikoinaan odotusaikana kuskasi ostamassa vauvanvaatetta, ja toi tavaraa jne..Eipä nyt. Nyt hän erimielisyyksien takia pisti välit poikki, ja tuhahti että tuleva lapsi ja minun poikani eivät ole "hänen asioitaan" eli siis ei kiinnosta. Mietin kovasti että miten selitän lapselleni ja tulevalle lapselle että miksi vain yksi pääsee mummolaan, ja hän taas kerran viikossa vähintään. Tekee niin pahaa, miten aikuinen ihminen voi pienelle lapselle olla noin julma? Alkuun otti kylään , ja nyt sitten ei enää..

Ja lapsen kuullen meilläkin tuli minulle räksyttämään, ja tuhahti sen ettei meidän perhe ole hänen asiansa..5 vuotias oli ihan ihmeissään kun yritti jotain sanoa mummille, mutta tää nainen ei edes katsonut lapseen päin :'(

luulisi että AIKUISET ihmiset osaisi lasten nähden/kuullen miettiä mitä suustaan päästelevät!

siis häh. kai sun lapsella on omat isovanhemmat? miksi sen miehen äidin pitäisi sun lasta pitää kuin omanaan? siis saa pitää, mutta kyllä se aika paljon vaatii ihmiseltä, että pystyy toisen lasta pitää samalla tavalla, eikä tarvitsekaan.sillä miehen lapsella on vaan 2 mummoa , ja sunkin lapsella 2. miksi hänen pitäisi saada kolmas siitä puolisosi äidistä?

on omat mummot, ei oo siitä kyse. Asuu kylläkin 400 km päässä. Mun mielestä vaan on väärin, että aikuinen ihminen ei kykene olemaan varamummina pienelle ihmiselle, mä kuitenkin olen ÄITINÄ tuolle lapselle, joka ei omani ole. Toisekseen meille on tulossa HÄNEN biologinen lapsenlapsensa, mutta se ei häntä myöskään kiinnosta.

toisekseen ymmärrän ihan hyvin, että uusi anoppi ei halua ollayhteydessä ollenkaan, kun tunnt odottavan häneltä kaikenlaista materiaa

:laugh: kuule materiaa en kaipaa,pitäskö sun opetella ymmärtämään lukemaasi.. tasapuolisuus lapsia kohtaan ei lähde ostelusta.. Ja tuohon varmaan vetoat, kun ei ole nyt odotusaikana ostellut meille mitään? Ei ole nyt siitä materiasta kyse, vaan kiinnostuksen ja innostuksen tasosta.

Alkuperäinen kirjoittaja itkettää köyhyys:
Vähän samalta tuntuu lukea jouluisian kaks plus palstaa, kun kehutaan joululahjoja ja itse ei pysty rahattomana ostamaan mitään. Asiaa korostaa myös oma syntymäpäiväni joulukuussa, jolloin en tietenkään saa mistään mitään.

No mä en saa synttärilahjoja koskaan, en ole vaillakaan. Joululahjojen osto/niihin säästäminen aloitetaan jo hyvissä ajoin ja aina ollaan saatu ostettua kivoja ja mieleisiä(kalliitakin) lahjoja.Ja todellakaan ei rahassa kylvetä, meitä on viisi ja rahat mitä kuussa tulee on yhteensä n. 1700e, ja siitä menee laskuihin, vuokraan, ruokaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja M :
Miksi ihmeessä? Etkö halua olla tekemisissä poikasi lasten kanssa? Entäs vävyt?
En ole kasvattanut pojastani mitään nyhvelöä. Joten eiköhän tuo aikanaan kykene tuomaan lapsensa mummia tapaamaan, jos haluaa. Vaikka sitten toiselle puolelle maapalloa. Jos ottaa vaimon, joka ei siihen suostu, omapa on pojan asia.

Vävyt? Ne on aika helppoja tapauksia :) :) Just viikolla sellasen tapasin :heart:

Kauhean rasistinen ennakkoasenne :/

Alkuperäinen kirjoittaja siis häh:

siis häh. kai sun lapsella on omat isovanhemmat? miksi sen miehen äidin pitäisi sun lasta pitää kuin omanaan? siis saa pitää, mutta kyllä se aika paljon vaatii ihmiseltä, että pystyy toisen lasta pitää samalla tavalla, eikä tarvitsekaan.sillä miehen lapsella on vaan 2 mummoa , ja sunkin lapsella 2. miksi hänen pitäisi saada kolmas siitä puolisosi äidistä?

on omat mummot, ei oo siitä kyse. Asuu kylläkin 400 km päässä. Mun mielestä vaan on väärin, että aikuinen ihminen ei kykene olemaan varamummina pienelle ihmiselle, mä kuitenkin olen ÄITINÄ tuolle lapselle, joka ei omani ole. Toisekseen meille on tulossa HÄNEN biologinen lapsenlapsensa, mutta se ei häntä myöskään kiinnosta.

ei muuten kiinnostaisi minuakaan, jos olisit onkinut selville miten paljon on ostellut edellisen perheen esikoiselle tavaraa ja se kiinnostus pitäisi ilmetä siinä, paljonko ostelee teille tavaraa. ällöttävää. kai sulla on vauvatavaraa jos sulla lapsi on.

miksi miehesi vaimo ei hoida omaa lastaan? (säälittää kun lapsi on noin rahanahneessa perheessä)

Tuttu tunne, samanlaista vähän meilläkin. Oma äitini ei juuri muista mitenkään minun lapsiani, mutta sitten taas siskoni lapset onkin asia erikseen. Heillä käydään koko ajan kylässä, lapsia viedään millon minnekin, muistetaan millon milläkin lahjalla ym, hoidetaan ja otetaan yökylään. Meidän kohdalla tosiaan aivan eri, todella harvoin meillä käydään kylässä (vaikka siis asutaan lähekkäin siskon kanssa) juuri koskaan ei tulla lapsenvahdiks saatika oteta yökylään ja lasten synttäripäivätkin ovat vain päiviä muiden joukoissa, niihin ei kuulemma ele mikään pakko tulla tai mitenkään muistaa.
Ei noi lapsetkaan mitään ääliöitä ole, tajuavat jo asioita, että kiva on heillekin sitten tuollainen. Mutta se on se p...a äijä ja siskon luonne mikä varmaan saa asiat noin meneen, äijä on juoppo joka ei koskaan ole lasten kanssa saatika kotona muutenkaan, sisko taas suuttuu pahasti heti, jos ei asiat mene niinkuin hän haluaa tai joku ota lapsia hoitoon juuri silloin kun hän sanoo. Että tämmöstä, mutta sukuaan kun ei voi valita niin kai ne täytyy kestää.

Mulla väkivaltainen anoppi. Pakko on ollut pysyä kauempana. Onneksi lapset ovat niin isoja, että menee selityksellä: "Mummo on jo hieman höppänä, kun vanhat ihmiset usein ovat." Meillä ei puhuta juuri mummosta, hän pitää yhteyttä ja mies kuuntelee puhelimessa lätinää, mutta meidän perheemme rauhaa se ämmä ei enää koskaan häiritse. Mummotta pärjää varsin hyvin.

Miksiköhän minulle tulee näitä lukiessani sellainen olo että ymmärrän Keittiksen suhtautumisen näihin miniä-asioihin (siis sen että parasta karata ajoissa riittävän kauas)? :/

Onhan näitä oikeasti väärin toimivia mummoja, en sitä kiellä, mutta joskus tuntuu todella että teet niin tai näin niin aina se jonkun (miniän?) mielestä on väärinpäin. Jos ihan lähtökohtaisesti ajatellen haluaa jollain lailla ilahduttaa jotain lapsistaan/lapsenlapsistaan tarjoamalla vaikka hoitoapua tai hankkimalla tälle jotain mitä tämä kaipaa niin saman tien saa puolet suvusta niskaansa. Jos taas sitä varoen jättää tasapuolisesti auttamatta ketään niin sittenhän sitä vasta varsinainen mummi onkin!

muoks. taidan sittenkin olla onnellisessa asemassa kun en usko -näiden olemassa olevien lasten perusteella- joutuvani tuollaisiin ongelmiin tulevan miniän kanssa. :D