Kyllästynyt kotiäiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitikö katkera
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitikö katkera

Vieras
Minä olen niin kyllästynyt tähän joka aamuiseen puuron tuputtamiseen, itkuun ja kiukutteluun. Mies halusi lasta enemmän kuin minä silloin vajaa kolme vuotta sitten ja sitten otti ja jätti perhe-elämän, tyytyen viikonloppuisyyteen(joka 2. vkl). Tosi reilusti tehty. Olenkin ollut kotiäitinä vajaa kolme vuotta ja saas nähdä jatkuuko vielä seuraavat 3 kun ei töitäkään ole tiedossa. Nyt kyllä olen niin täynnä tätä elämää, että tekisi mieli vaihtaa osia ja alkaa itse etä-äidiksi. Tosi ärsyttävää kun ei edes ruokaa osaa syödä vaan sekin pitää aina tuputtaa ja tuputtaa. Olen niin pirun kyllästynyt....

Keksi jotain kiva! Hae tosiaan hoitopaikka, jolloin lapsikin saa muuta virikettä ja itse saat vähän omaa aikaa. Ja tuosta ruuan tuputtamisesta: älä tuputa. Jos ei syö, niin ei syö. Ehkä sitten seuraavalla ruualla maistuu. Jos ei silloinkaan maistu, niin ehkä seuraavalla. Kyllä se nälkä joskus tulee. Kunhan et sitten anna mitään välipaloja nälkäiselle lapselle vaan odottaa siihen seuraavaan ruokaan asti. Saatko lapsen isältä tukea lapsen kasvatukseen, onko teillä yhteiset säännöt ja voiko lapsi olla joskus "ylimääräisesti" isän luona, jos sinua väsyttää?

Älä tuputa. Laita lautaselle ihan vähän niin ei tarvitse heittää pois. On sitten lounaalla tai viimeistään illalla nälkä.
Äläkä jää neljän seinän sisälle vaan tee päivistäsi aktiivisia ja hieman erilaisia niin mieliala kohenee ja lapsikin tod.näk. paremmalla tuulella.

anna lapsi isille ja lähde itse edes viikonloppu lomalle! pidät vain hauskaa esim tyttöporukassa!
Tsemppiä sinne!!

ja tosiaan, voiko lapsesi olla kerhossa tms. Hae paikkaa niin saat itsekin hengähtää hieman!

Hei olisit miettinyt ennenkuin aloit edes lasta tekemään jaksatko sitä kotiäidin elämää.

Eihän sitä "aina jaksa" mut lapset on niin pieniä vähän aikaa ettei se kyl elinkautinen sentään ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Piste ja loppu:
Hei olisit miettinyt ennenkuin aloit edes lasta tekemään jaksatko sitä kotiäidin elämää.

Eihän sitä "aina jaksa" mut lapset on niin pieniä vähän aikaa ettei se kyl elinkautinen sentään ole.

Onhan se elinkautinen :)

Kyllä sitä mietinkin. Lähtökohdat olivat vain vähän erilaiset kuin mitä nyt. Ei tullut mieleen, että mies haluaakin olla vain etäisä...

on sitä kotiäidin elämää mahdotonta kuvitella etukäteen jos ei ole hajuakaan mitä se tulee olemaan jossain tapauksissa.sama kun synnytyskivut,et voi kuvitella miltä ne tuntuu ennen kuin itse koet ne,ja jokainen kokee asiat eri tavalla.

Täydet sympatiat, muistan miten joskus itsekkin hypin seinille noiden ainaisten ruuan tuputtamisten takia. Nykyään osaan onneksi jo ottaa rennosti ja jos poika ei syö niin olkoon syömättä.
Kireän pipon löystymiseen auttoi mulla ainakin se, että lopetin kotiäitinä olon. Ei ole minun juttuni, sanokaa mitä sanotte.

Alkuperäinen kirjoittaja Mama the strange:
Täydet sympatiat, muistan miten joskus itsekkin hypin seinille noiden ainaisten ruuan tuputtamisten takia. Nykyään osaan onneksi jo ottaa rennosti ja jos poika ei syö niin olkoon syömättä.
Kireän pipon löystymiseen auttoi mulla ainakin se, että lopetin kotiäitinä olon. Ei ole minun juttuni, sanokaa mitä sanotte.

Kiitos. Minäkin olen aikeissa lopettaa tämä ura kun vain uusi ura avautuisi jostain päin. Mietin vain, että miten sitten syönti kun päivähoidossa on, onkohan yhtä hankalaa ja eihän siellä enää 3 vuotiasta syötetä saati odotella tuntia että josko saisi jotain leikieltään suuhunsa laitettua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Onhan se elinkautinen :)

Tarkoitinkin että kun lapset ovat pieniä. Joo ja sit alakaa muunlaiset murheet mut ei ne nyt jaloissa pyöri koko elinikää. Jonain päivänä ne uskokaa tai älkää oppivat itse syömään.....edes jotakin.

Mie taas jaksan (ja eikä oo pinna kireellä) helpommin kahdestaan pojan kaa kun tiedän että se oon mie joka joutuu oleen läsnä. Ukko ku on kotona niin ärsyttää suoraan sanottuna ku se olettaa et mie teen kaiken....Mut jokaisella jotakin....

Yhteistyössä