Kyllästynyt olemaan erilainen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla vähän sama ongelma. Välillä kyllästyttää se tuijottelu, huutelu jne. ja se että ihmiset kuvittelet ulkonäkönsä perusteella tietävänsä millainen mä olen. Mun tekisi mieli välillä kans 'alkaa' tavalliseksi mutta kun ei se ole mua! Se olisi varmasti kamalampaa. Eli en osaa sua auttaa mitenkään mutta et ainakaan ole ihan yksin :)

mutta kyse ei ole pelkästään siitä. Niiltä, jotka ovat enemmän tekemisissä kanssani, saan kuulla arvostelua esim. arkisista valinnoistani. Lähes joka päivä kuulen, että en voi olla onnellinen, minussa on jotain vikaa jne. Aikuiset ihmiset käyttäytyvät samalla tavoin kuin koulukiusaajat ala-asteella.

En halua kertoa tarkemmin, millainen olen tai käytänkö huivia tms. koska voin jo arvata, että ne ihmiset keiden haukkumiset joudun ottamaan tosielämässä vastaan, saattavat hyvin eksyä myös tänne.

Mulla vähän sama ongelma. Välillä kyllästyttää se tuijottelu, huutelu jne. ja se että ihmiset kuvittelet ulkonäkönsä perusteella tietävänsä millainen mä olen. Mun tekisi mieli välillä kans 'alkaa' tavalliseksi mutta kun ei se ole mua! Se olisi varmasti kamalampaa. Eli en osaa sua auttaa mitenkään mutta et ainakaan ole ihan yksin :)

Toivon, että ihmiset miettisivät, mitä heidän "järjen takominen tyhmän päähän" tai "käännytys normaaliksi" voi saada aikaan. Minä olin onnellinen sellaisena kuin olin, kunnes se haukkumisen määrä kasvoi niin isoksi taakaksi, että toivon olevani jotain muuta: jotain joka sulautuisi helpommin valtavirtaan.

Tuokin varmaan riippuu paljon omasta itsevarmuudesta ja omasta suhtautumisesta muihin. Yleensa jos on sinut itsensa kanssa se nakyy, jos ei muuten niin siten ettei muihin katseisiin/ kommentteihin kiinnita niin huomiota. Enemman se kertoo arvostelijoista kuin kohteesta, silla eihan tuota yleensa normi ihmiset hirveasti harrasta vaan osaavat suhtautua erilaisiin ihmisiin luontevasti, lapset tietty voi kysella mutta kuuluu asiaan eivatka he ole ilkeita, ainoastaan uteliaita jos kotikasvatus kunnossa.

Siis eihan ole olemassakaan muuta kuin "erilainen". Samanlaisia ihmisia ei ole. Vai mihin samanlaisuuteen itseasi vertaat ja minka ihmeen vuoksi?

En tiedä mihin itseäni vertaan, kai sellaiseen, joka ei herätä mitään halua alkaa arvostella ja "opastaa oikeanlaiseen elämään". Ja siksi, että olen niin väsynyt siihen tölvimiseen, kiusaamiseen jne.

Mutta tiedän kyllä että en voi tästä muuttua, joten on opittava elämään sen kanssa. Välillä en vain meinaa jaksaa, ja siitä tämä kirjoituskin lähti.

[QUOTE="aloittaja";27901298]En tiedä mihin itseäni vertaan, kai sellaiseen, joka ei herätä mitään halua alkaa arvostella ja "opastaa oikeanlaiseen elämään". Ja siksi, että olen niin väsynyt siihen tölvimiseen, kiusaamiseen jne.

Mutta tiedän kyllä että en voi tästä muuttua, joten on opittava elämään sen kanssa. Välillä en vain meinaa jaksaa, ja siitä tämä kirjoituskin lähti.[/QUOTE]

AINA joku loytaa jotain, jota voi yrittaa "korjata" toisessa ihmisessa. Eli piirteita, joita joko kadehtii tai ei halua itsessaan olevan, siksi niihin voi puuttua toisessa ihmisessa. Kaikilla "samalaisillakin" ihmisilla on joskus tunne erilaisuudesta.

Sita on mita on. :)

Tosiaan, jos "ihmiset, joiden kanssa olet enemmän tekemisissä" arvostelevat sinua, oletko nostanut kissaa pöydälle? Sanonut, ettet ole aikeissa muuttua, ja että käännytystyö on turhaa, tai jutellut avoimesti elämästäsi ja valinnoistasi, jotta vääriltä käsityksiltä vältyttäisiin?

Minäkin olen "erilainen" ja olen kai aina ollutkin. (En niinkään fyysisesti, vaan arvoiltani, valinnoiltani, elämäntavoiltani...) Kyllästyin siihen, ja aloin "samanlaiseksi". Se vasta ahdistavaa olikin. Luovuin siitä ja nyt olen sitten erilainen. Jos joku ei voi kestää sitä, niin sitten ei voi, en minä voi itseäni muuttaa. Yritin jo, ei onnistunut.

Kaikkihan me ollaan jossain porukassa erilaisia. Ei ole yhtä yhtäläistä uskontoa, elämänkatsomusta, tapaa asua, olla tai elää.
Vuokralähiössä ihminen joka ajaa Ferrarilla on erilainen. Ökyrikkaiden asuinalueella autoton on erilainen. Pohjanmaalla muslimi on erilainen. Sekasyöjien joukossa kasvissyöjä on erilainen. Tupakoitsijoiden seurassa tupakoimaton on erilainen jne.
Erilaisuus kuitenkin on voimavara ja rikkaus. Ihmisillä on kyky tulla toimeen muiden kanssa, jos vain haluaa sitä kykyä käyttää.

• Tykkää
Reactions: Data ja Morrigan

Yhteistyössä