Kyllästyyköhän erikoistapettiin nopeasti?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joperuonansuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Joperuonansuu

Vieras
Inhoan siis kokovalkoisia seiniä. Oon ajatellut, että laittaisin kaikki seinä valkoisella ja joka huoneesta taptoisin aina yhden seinän jollakin kivalla erikoistapetilla, missä olisi väriä? En ole tauluihmisiä ollenkaan, niin seinä pelastaisi myös mut taulupulmilta.
Eihän se ole ongelma joskus sitten tapetoida aina yhtä seinää uudelleen, mutta ei nyt ainakaan 5-vuoteen jaksaisi.
Se seinähän sitten vaikuttaa myös muuhun sisustukseen ja sanelee huoneen värejä. Ei sitten niin äkkiä muutetakkaan ilmettä tekstiileillä jne.
 
No, tapetista en osaa sanoa, mutta... mulla oli kämppä kanssa sellainen valkoinen-vaaleanruskea ja kyllästyin siihen totaalisesti. Nyt täällä on todellakin väriä. On viininpunainen seinä ja sininen seinä jne. (ei tosin samassa huoneessa :) ) En ole kyllästynyt ja on ollut jo useamman vuoden. Miksi sitä kyllästyisi väreihin tms. nopeammin kuin valkoiseen? Ja jos tykkää jostain kovasti, eikö ole hyvä, että on edes vähän aikaa sellainen, josta tosiaan tykkää kuin että on koko ajan sellainen ihan ok, ettei vaan kyllästy... Mikäs järki siinä on?
 
Nii. se on vähän kakspiippuinen juttu.

Tapeteista en osaa sanoa, mutta sisustuksesta kuitenkin...

Itse ihmettelin aina miksi ihmiset ostaa sohvansa valkoisena tai beigenä tai mustana tai siis paremminkin neutraalina. Ajattelin repäistä ja hankin LILAN vuodesohvan. Siis väriläiskän, ihanan, valloittavan. Olin iloinen.

Ensimmäisen vuoden. Kunnes kyllästyin.

Nyt sitten tuo väriläiskä hallitsee sitä värimaailmaa. En voi laittaa joulunpunaisia verhoja (en välttämättä haluaisikaan, mutta itseä häiritsee etten VOI!) Koko hemmetin olkkarin sisustus pitää miettiä tuon sohvan ympärille - käykö tuo tyyny tai kuvio tai matto.

Puuh.Ensi kerralla olen tylsä ja ostan sohvani vaikka sitten mustana. Piristän ja vaihtelen väritystä helpommin tekstiileillä

Long story short: Tapetissa kai sama homma. Se on hyvin hallitseva. Mun vinkkini sinulle: mieti väri/kuvio TARKKAAN.
 
Laita sellaisia värejä, mistä olet aina pitänyt. Älä mene mukaan muotivillityksiin. Jos olet esim. aina pitänyt vaikkapa violetista ja vaaleanpunaisesta ja harmaasta, koita vaita seinä jonkun noiden mukaan. Vaikka kaupassa olisikin "ylimagee" turkoosi painotteinen tapetti, niin siihen sä kyllästyt.
 
Joskus kyllästyy ja joskus ei. Itse muistan kyllästyneeni varsin neutraaliin vaaleansiniseen sydäntapettiin joka somisti lapsuudenkodin huonetta 10 vuotta.. vieläkin inhoan yhdistelmää enkä muutenkaan kestä sinistä väriä. Äiti oli sisustanut huoneen tekstiilejä myöden sinisen sävyihin :D Nyt omassa kodissamme meillä on ollut kirkuvan keltainen keittiö, lintutapettinen olohuone ja hernekeitonvihreä kera pronssisten koristemaalausten värinen makuuhuone ja musta punainen kylppäri. Eikä vielä olla kyllästytty, värimaailman kanssa ollaan elelty 8 vuotta.
 

Yhteistyössä