Kylmin talvi 100 vuotta tulossa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Milanna85

Tunnettu jäsen
14.02.2014
8 708
193
63
Nyt suositelkaa parhaimmaat vaatteet lapsille :ROFLMAO: että isommaat pääsevät edes jotenkin kouluun. Katsoin eilen Molon kun ne vaatteet yleensä ostan niin pelottaa että se voi olla kuitenkin liian huono vaihtoehto jos niin kylmä talvi tulossa. Kanada goose on paras, itsellesi hain myös, mutta kun meillä varastetaan koulussa...Hkiin huomenna taas jos siellä on joku sellainen kauppa mitä myy jotain super lämmintä mutta mukava.

Ne ovat luvanneet "kylmintä talvea" jo monta vuotta... Ei sitä koskaan tule. Ei kannata ostaa liian kuumaa takkia vaan satsata välikerroksin. Esim. Lapissa asuessani minulla oli shetlannin villasta neulottu neulepaita käytössä -40 c keleillä. Sen voi pukea -30 c jälkeen jos on vilukissa, mutta siihen asti se on liian kuuma. Normaali talvitakki riittää päälle. -20-30 c käytän ohutta angoraneuletta edelleen välikerroksena. Jos on tuulta ja myrskyä niin sitten myrskykerros vielä lisäksi.Välipaidat mahtuvat pieneen tilaan ja niitä on helppo heittää pois sisätiloissa ja laittaa takaisin ulos mennessä. Esim. repun taskuun mahtuu vaikka pari ohutta neuletta taiteltuna eikä paina paljoa. Liian paksu takki on päällä inhottava. Samoin varmaan tiedät, että jos ne kovat pakkaset nyt yllättäisivät ilmastonmuutoksen niin villasukat suoraan paljaaseen jalkaan, ei puuvillasukkaa väliin. Villasukkia voi olla useampia ja vaikka erilaisia. Pistelemättömiä langankierteitä löytyy nykyisin kiitettävästi.

No en tiedä, uutisissa kuule jatkuvasti että viimeksi noin kylmä on ollut vuonna 1913, kerrospukeutuminen on todella epämukava. Itsellä pakko melkein t-paita olla ja joku paksu takki, muuten räjähdän epämukavuudesta.
Onko sinulla herkkä iho vai mikä pitkissä hihoissa mättää? Millaisia matiaaleja olet kokeillut välikerroksina ja todennut ne jo epämukaviksi?

Ruskovillan villapaita, sen päälle college. Kyl tarkenee!

Jännä juttu, kun luin otsikon niin aloin heti miettii mahtuuko viimetalviset monot ja onko kaikille sukset valmiina :D jos tulis lunta niin pääsis hiihtää, ja tekee lumilinnoja! Viimeisimmät talvet on ollut aika surkeita, loskaa vaan

Ruskovillan villapaita, sen päälle college. Kyl tarkenee!

Jännä juttu, kun luin otsikon niin aloin heti miettii mahtuuko viimetalviset monot ja onko kaikille sukset valmiina :D jos tulis lunta niin pääsis hiihtää, ja tekee lumilinnoja! Viimeisimmät talvet on ollut aika surkeita, loskaa vaan
Ruskovillat on hyviä jos iho sietää, mulla valitettavasti ei.
Odotan myös lumisia talvia ja hiihtokelejä! Ja sitä ihanaa virkistävää ja piristävää pikkupakkasta (-15-20 c) :)

Ei ole herkkä iho, mua vaan huivit ja kaikki liian lämmit paidat ahdistaa, tykkään kun on vain vähän vaateita päällä, samoin kaikki super lämmit kengät ärsyttää, mielummin kävelen vaikka 18 koroilla kun jalassa olisi painavat kengät, mutta taas hyvän laatuinen takki, sopii mulle, kevyt turkkis tai kanada goose on mun juttu jos on liian kylmä. Lapset mulla samanlaisia, sekä kun on monta paita päällä niin aina jotain unohdu jossain.

Mun mielestä koko perheen voi pukea minimekkoon, pikkukenkiin, sortseihin ja kauluspaitaan kovimmilla pakkasilla. Ehkä joku pieni kiva turkisviitta siihen nostamaan söpöyskerrointa.
Toimii tosi hyvin lapsilla kelillä kuin kelillä ja puuhassa kuin puuhassa.

Mun mielestä koko perheen voi pukea minimekkoon, pikkukenkiin, sortseihin ja kauluspaitaan kovimmilla pakkasilla. Ehkä joku pieni kiva turkisviitta siihen nostamaan söpöyskerrointa.
Näinkö?
d279df0687613e85e93080389efa3222--knit-dresses-dresses-outfit.jpg

f2921f5b707ab018950527930c2d496b--dolly-fashion-grey-dresses.jpg

14a73b9e1304eb672b775cacd6f3dee1--baby-winter-fall-baby.jpg

Meidän pikku jessicajennica oli viime talvena puettu näin päiväkotiin:

2bfd4be7853725376b6daa6c6d731dea--little-girl-winter-outfits-baby-girl-winter-clothes.jpg

sitten päiväkodin tädit vielä kehtasivat marmattaa, että pitäisi olla joku haalari! Törkeetä!

Meidän pikku jessicajennica oli viime talvena puettu näin päiväkotiin:

2bfd4be7853725376b6daa6c6d731dea--little-girl-winter-outfits-baby-girl-winter-clothes.jpg

sitten päiväkodin tädit vielä kehtasivat marmattaa, että pitäisi olla joku haalari! Törkeetä!

Ne on just tollasia. Aina valittamassa. Mä en vaan tajua, miksi ihmeessä lasten pitäisi nököttää pihalla rumissa haalareissa jossain hangessa. Eikö ne vaan voi seistä nätisti seinän vieressä ja varoa likaamasta vaatteitaan.

JessicaJennica on varmaan hurjan onnellinen lapsi, kun sillä on noin nätit vaatteet. Ihan mielenkiinnosta kuitenkin kysyisin, että jäikö sille traumoja noista kummpareista?

Ne on just tollasia. Aina valittamassa. Mä en vaan tajua, miksi ihmeessä lasten pitäisi nököttää pihalla rumissa haalareissa jossain hangessa. Eikö ne vaan voi seistä nätisti seinän vieressä ja varoa likaamasta vaatteitaan.

JessicaJennica on varmaan hurjan onnellinen lapsi, kun sillä on noin nätit vaatteet. Ihan mielenkiinnosta kuitenkin kysyisin, että jäikö sille traumoja noista kummpareista?
Olet oikeassa! Nuo kumpparit aiheuttivat jo toisena päivänä hirveän itkupotkuraivarin ja oli siltä istumalta pakko lähteä kenkäkauppaan.

Onneksi löydettiin tämän tyyliset:
a9641ff7ec035fadeda16ece76974219--snow-boots-winter-boots.jpg

Jessicajennicalla oli siis kaikki hyvin, mutta se ei poistanut sitä päiväkotitätien jatkuvaa ininää. :mad: Lisäksi alkoivat valittaa jostain pipon puuttumisesta. Huoh.

Olet oikeassa! Nuo kumpparit aiheuttivat jo toisena päivänä hirveän itkupotkuraivarin ja oli siltä istumalta pakko lähteä kenkäkauppaan.

Onneksi löydettiin tämän tyyliset:
a9641ff7ec035fadeda16ece76974219--snow-boots-winter-boots.jpg

Jessicajennicalla oli siis kaikki hyvin, mutta se ei poistanut sitä päiväkotitätien jatkuvaa ininää. :mad: Lisäksi alkoivat valittaa jostain pipon puuttumisesta. Huoh.

Hurjan söpöt ja käytännölliset kengat juuri kävelemään oppineelle taaperolle. Aivan ihanat.

Älä välitä niistä pipo ja hanska ininöistä. Aina ne valittaa, mutta ei ne oikeasti mitään voi tehdä. Lapsellasi on oikeus olla käyttämättä niitä.

Yhteistyössä