Kylppärin laatoittamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sisustusta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sisustusta

Vieras
Haluaisin laatoittaa uusiksi saunan yhteydessä olevan pesuhuoneen, jossa nyt auttamattoman tunkkainen ja vanhahtava tunnelma. Haluaisin laittaa pääosin suurta valkoista laattaa ja esim. pystysuuntaisesti harmaat tai kiveä jäljittelevät leveät "raidat" ja saunaan, takaseinälle myös jostain kivijäljitelmästä osan ja siihen valot. Pesuhuoneen lattia saisi olla myös harmaa. Seinälle haluaisin perälle isohkon kehystetyn peilin (ei ole roiskeiden ulottuvissa). Sitten teräksen väriset pyyhekoukut ja jokin istuin ja hyllykkö.

Kuulostaako hyvältä / huonolta? Mitä muuttaisit?

Katsoin googlesta kuvia, mutta oikein selkeitä kuvia kokonaisuuksista ei löytynyt. Onko joku muu löytänyt paremmin?

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Kuulostaa hyvältä *oma lehmä ojassa, keväällä tehty remontti juuri kuvailemallasi tavalla, ilman peiliä*

Ihan totta?? ;). No, tuliko siitä hieno? Itsellä on jokin mielikuva jutusta, mutta en ole nähnyt kuvaa tms.

Suihkut ovat pesuhuoneen vastakkaisilla seinillä. Toisen vierestä käynti saunaan. Mietin kyllä jotain raikkaampaakin vaihtoehtoa, mutta mikähän se voisi olla, kun en halua punaista enkä suklaanruskeaa (on ihania värejä, mutta käytössä meillä jo muualla).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä on juuri kuvailemasi kaltainen kylppäri valmistunut kaksi viikkoa sitten, olen tyytyväinen. saunassa ei tosin kiviseinää :)

Oikein kiva kuulla :). Näyttääkö raikkaalta? Ovatko lattia ja seinän pystyväri samaa sävyä vai onko jompikumpi (lattia?) tummempi?

Meillä tulee olemaan lattia murrettua mustaa, seinä pääosin valkoista/vaaleaa (ei tasaväristä laattaa) seinään tulee suihkun kohdalle tälläinen leveä raita
http://www.kaakelikeskus.net/kuvapankki/kuvat/3/TN_TAU_METAL_CORTEN%20B%20REC_30x60_345553060_METALLI_LOJ.jpg

Saunan puolelle yksi seinä on tälläista laattaa
http://www.kaakelikeskus.net/kuvapankki/kuvat/3/TN_APE_PORC_DOS_PD_902PIZ_31_7x44_5_343553144_HARMAA_SN.jpg

Tänään alkoi laatoitus.

Lisäys:
Me saatiin paikallisesta kaakeliliikkeestä suunnitteluapua. Eli annettiin mitat ja he tekivät koneella 3d mallin kylppäristä, jonka sitten varustivat muutamalla eri kaakelivaihtoehdolla. Maksoi 50?, joka sitten hyvitettiin kaakeleita ostaessa.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
meillä on juuri kuvailemasi kaltainen kylppäri valmistunut kaksi viikkoa sitten, olen tyytyväinen. saunassa ei tosin kiviseinää :)

Oikein kiva kuulla :). Näyttääkö raikkaalta? Ovatko lattia ja seinän pystyväri samaa sävyä vai onko jompikumpi (lattia?) tummempi?

näyttää raikkaalta. tietty kun ite sanon :D
pystyraita seinällä on samaa väriä kuin lattia, mutta sauma on seinässä valkoinen ja lattiassa harmaa kuten laattakin. laatoittaja sanoi, ettei onnistunut harmaana seinässä vaikka ensin pitikin onnistua. joku ongelma siinä oli. mutta hyvä se on noinkin, eikä raita ainakaan hyppää silmille seinältä. meillä on kahden suihkun takana raidat ja kromilistaa aaltoilevana. wc-istuin on toisella seinällä, sen eteen on vielä tekeillä harmaasta lasitiilestä valkoisella saumalla pieni seinä eteen. saunan ovi on harmaa myös.

Käys kurkkimassa Innon sivuilla. Siellä on sellainen "arvostele mun kämppä"-osio, jossa on myös saunoja ja kylppäreitä.

Tuo on kyllä nykyään hirmu yleinen tyyli laittaa kylppäri. Siis tosi monet tekee just samanlaisen, esim. mullakin 2 tuttua tekivät tuollaisen rempatessaan. Mutta jos ei haekaan mitään erityisen persoonallisia ratkaisuja, niin hyvähän tuo silloin on. Ja nuo kylppärit jotka mä oon nähnyt on kyllä kivat.

Yks juttu iski silmään: kirjoitit että teillä on muualla jo nuo toiset värit käytössä ja siksi haluat eri väriä. Miksi? Mä tykkään ainakin just siitä että meillä on kaikissa huoneissa samoja värejä ja ajattelin ehdottomasti toistaa niitä myös tulevassa kylppärissämmekin :).

pystyraita seinällä on samaa väriä kuin lattia, mutta sauma on seinässä valkoinen ja lattiassa harmaa kuten laattakin. laatoittaja sanoi, ettei onnistunut harmaana seinässä vaikka ensin pitikin onnistua. joku ongelma siinä oli. mutta hyvä se on noinkin, eikä raita ainakaan hyppää silmille seinältä. meillä on kahden suihkun takana raidat ja kromilistaa aaltoilevana. wc-istuin on toisella seinällä, sen eteen on vielä tekeillä harmaasta lasitiilestä valkoisella saumalla pieni seinä eteen. saunan ovi on harmaa myös.

Meillä on valmiiksi savunharmaa saunan ovi. Puinen oven "kahva" täytyy vaihtaa. Sauma on kyllä tärkeä (ollaan muutenkin rempattu ja tämä havaittu :)). Itse ajattelin, että lattia ja leveät raidat suihkujen takana voisivat olla samaa sävyä, mutta lattia tummempi. Ja saunan kiviosuus tosiaan ehkä aidon näköistä kiveä tai kivijäljitelmää (ei tietysti saa kuumentua liikaa?)

Meillä on valmiiksi savunharmaa saunan ovi. Puinen oven "kahva" täytyy vaihtaa. Sauma on kyllä tärkeä (ollaan muutenkin rempattu ja tämä havaittu :)). Itse ajattelin, että lattia ja leveät raidat suihkujen takana voisivat olla samaa sävyä, mutta lattia tummempi. Ja saunan kiviosuus tosiaan ehkä aidon näköistä kiveä tai kivijäljitelmää (ei tietysti saa kuumentua liikaa?)

kuulostaa erittäin hyvältä. ei muuta kuin hihat heilumaan :D

ja musta taas kuulostaa kivalta, että kylppäri ois eri väriä kuin muualla punanen ja ruskea, tuo se jotenkin ryhtiä. ja ne värithän käy kaikki yhteen :) siis kun joku oli sitä mieltä, ettei harmaa kävis kun muualla on jo eri värejä.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Käys kurkkimassa Innon sivuilla. Siellä on sellainen "arvostele mun kämppä"-osio, jossa on myös saunoja ja kylppäreitä.

Tuo on kyllä nykyään hirmu yleinen tyyli laittaa kylppäri. Siis tosi monet tekee just samanlaisen, esim. mullakin 2 tuttua tekivät tuollaisen rempatessaan. Mutta jos ei haekaan mitään erityisen persoonallisia ratkaisuja, niin hyvähän tuo silloin on. Ja nuo kylppärit jotka mä oon nähnyt on kyllä kivat.

Yks juttu iski silmään: kirjoitit että teillä on muualla jo nuo toiset värit käytössä ja siksi haluat eri väriä. Miksi? Mä tykkään ainakin just siitä että meillä on kaikissa huoneissa samoja värejä ja ajattelin ehdottomasti toistaa niitä myös tulevassa kylppärissämmekin :).

Moi Turkilmas! Tuota itsekin vähän mietin, että onko kovin yleinen. Ja pohdin muita mahdollisia värejä. Vihreä, sininen ja lila ovat makuuni sopimattomia. Ehkä jokin muu ruskea sävy voisi tulla kyseeseen. Meillä sisustussuunnittelija suunnitteli muun sisustuksen (tuli kaunis!!! :)) ja sanoi, ettei huoneiden tarvitse olla samanvärisiä, mutta samantyylisiä ja tämäntyyppinen sopisi kokonaisuuteen. Punainen ja ruskea ovat mieluisia värejä ja niitä on muussa kokonaisuudessa paljon ja kun sauna on vähän erillään, haluaisin siitä hieman eri värisen. Katson Innon sivuja.

t. Ap alias Sipsi ;)

Rusinantte!

Erittäin kaunis :). Kiitos!!! Haluan tosin saunan takaseinän keskelle vain noin neliön verran kiviseinää (asuntomessut 2006 kuvissa näkyy). Mutta tuo materiaalin on elävän näköinen ja hieno.

Saittepa mukavan edullisesti suunnitteluapua! Sisustussuunnittelijan veloitus oli 45/h ja olimme tyytyväisiä. Voi olla, että tähänkin kysymme vielä ideoita. Mutta suunnittelijankin kanssa on apua, jos vähän tietää, mistä itse pitää.

Meidän entisessä asunnossa oli tällainen kylppäri: http://www.aijaa.com/v.php?i=2914849.jpg

Tuota kiviboordia ei laitettu enempää, koska se oli aika kallista ja kylppäri oli (ja on edelleen) tosi pieni.

Alkuperäinen kirjoittaja moi Turkilmas:

Moi Turkilmas! Tuota itsekin vähän mietin, että onko kovin yleinen. Ja pohdin muita mahdollisia värejä. Vihreä, sininen ja lila ovat makuuni sopimattomia. Ehkä jokin muu ruskea sävy voisi tulla kyseeseen. Meillä sisustussuunnittelija suunnitteli muun sisustuksen (tuli kaunis!!! :)) ja sanoi, ettei huoneiden tarvitse olla samanvärisiä, mutta samantyylisiä ja tämäntyyppinen sopisi kokonaisuuteen. Punainen ja ruskea ovat mieluisia värejä ja niitä on muussa kokonaisuudessa paljon ja kun sauna on vähän erillään, haluaisin siitä hieman eri värisen. Katson Innon sivuja.

t. Ap alias Sipsi ;)

Ai se oot sinä :D.

Mä en kyllä näe mitään pahaa siinä että kylppäri olis vähän "persoonaton". Tai siis sellainen joka monella muullakin on. Siis jos ja kun se miellyttää silmää ja on mieluinen. Samoin on kyllä takuulla turvallisempaa tehdä neutraali kylppäri jos joskus aikoo myydä asuntonsa. Ja voihan sitä elävöittää erilaisilla tekstiileillä ja muilla kivoilla jutuilla :). Kommentoisin ihan vaan sillä että JOS haluaa jotain erilaisempaa, niin sitten välttämättä tuo tyyli ja värivalinta ei oo se paras ;) .

Samoin kysymykseni "miksi erivärinen" oli ihan vaan uteliaisuusjuttu. Kun tosiaan itse haluan toistaa samoja värejä. Mietin että onko teillä kaikki huoneet eri värisiä vai mikä se syy miksi ei samoja värejä. Siihen jo vastasitkin :).

Ja tosiaan: parilla tuttavalla on tuollaiset kylppärit ja hienoja ne ovat =) . Voi kun itekin pääsis jo käsittelemään tota kylppäriä....

Alkuperäinen kirjoittaja ap Endless Sacrifice:lle:
Saittepa mukavan edullisesti suunnitteluapua! Sisustussuunnittelijan veloitus oli 45/h ja olimme tyytyväisiä. Voi olla, että tähänkin kysymme vielä ideoita. Mutta suunnittelijankin kanssa on apua, jos vähän tietää, mistä itse pitää.

Mä olin todella yllättynyt tosta hinnasta (periaatteessa ilmaiseksi), mutta eipä tuo nyt virallisesti ollutkaan sisustussuunnittelija. Eikä hän puuttunut mihinkään muuhun mitä kylppärissä on, ainoastaan laattoja pohdittiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Meidän entisessä asunnossa oli tällainen kylppäri: http://www.aijaa.com/v.php?i=2914849.jpg

Tuota kiviboordia ei laitettu enempää, koska se oli aika kallista ja kylppäri oli (ja on edelleen) tosi pieni.

Tuo kiviboordi olisi huomattavasti leveämpänä versiona oikein kiva vaihtoehto :). Samoin nuo isot valkoiset laatat , mutta "pystysuunnassa". Kiitos!

Alkuperäinen kirjoittaja ap Vepastolle:
Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:

Tuo kiviboordi olisi huomattavasti leveämpänä versiona oikein kiva vaihtoehto :). Samoin nuo isot valkoiset laatat , mutta "pystysuunnassa". Kiitos!

Sitähän voi laittaa monta vierekkäin, siis sitä boordia. =)

Alkuperäinen kirjoittaja moi Turkilmas:

t. Ap alias Sipsi ;)

Ai se oot sinä :D.

Mä en kyllä näe mitään pahaa siinä että kylppäri olis vähän "persoonaton". Tai siis sellainen joka monella muullakin on. Siis jos ja kun se miellyttää silmää ja on mieluinen. Samoin on kyllä takuulla turvallisempaa tehdä neutraali kylppäri jos joskus aikoo myydä asuntonsa. Ja voihan sitä elävöittää erilaisilla tekstiileillä ja muilla kivoilla jutuilla :). Kommentoisin ihan vaan sillä että JOS haluaa jotain erilaisempaa, niin sitten välttämättä tuo tyyli ja värivalinta ei oo se paras ;) .

Samoin kysymykseni "miksi erivärinen" oli ihan vaan uteliaisuusjuttu. Kun tosiaan itse haluan toistaa samoja värejä. Mietin että onko teillä kaikki huoneet eri värisiä vai mikä se syy miksi ei samoja värejä. Siihen jo vastasitkin :).

Ja tosiaan: parilla tuttavalla on tuollaiset kylppärit ja hienoja ne ovat =) . Voi kun itekin pääsis jo käsittelemään tota kylppäriä....

Meillä on nyt se tilanne, että perhe on perustettu ja talo ihana ja mieluisa eli toiveena on tietysti asua itse mahdollisimman pitkään. On myös halu tehdä persoonallinen ja samalla sellainen, joka miellyttäisi piiiitkään. Pesuhuone saisi olla pari neliötä isompikin, mutta mihinkään suuntaan laajentaminen ei onnistu eli kovin "päällekäyviä" tai "sameita" värityksiä ei mielestäni kannata laittaa eikä liian pieniä kuvioita. Yksinkertainen ja tyylikäs olisi tavoitteena, mutta hitsi kun olisi kiva keksiä jotain muita värivaihtoehtoja tuolle harmaalle raidalle... Musta olisi turhan raju? Beessi ei erotu. Entä, jos se raita olisi musta ja siinä joku tyylikäs punainen kukkakuvio? Sellaisia olen nähnyt ja ovat oikeasti raikkaan valkoisen kanssa olleet tosi kauniita myös.

Suuren suuri kiitos kaikille vastanneille. Tuli hyviä ideoita. Jos uusia ideoita tai linkkejä löytyy, laittakaahan toki :). Lähden töihin, mutta illalla katson vielä olisiko jonkun luovuus tuottanut vielä jotain. Olette loistavia! :)

Yhteistyössä