Kylppäriremontin viime aikoina tehneet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Remonttisuunnitelmia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Remonttisuunnitelmia

Vieras
Paljonko maksoi ja miten perusteellinen remppa oli kyseessä? Teetittekö kokonaan ammattilaisilla vai teittekö osan itse? Minkä kokoinen kylppäri teillä on?

Meillä on kylppäriremontti suunnitteilla ja mietin että kuinkahan suuriin summiin on syytä varautua. Ei olla mitään luksusta ajateltu vaan ihan peruskylppäri kohtuulaadukkailla kalusteilla ja laatoilla. Laatoituksen ja kalusteet hoidamme itse. Purkutöihin, vesiyritykseen ym. käytetään sitten ammattilaista.

Vuosi sitten rempattiin, n. 5-6m2 + sauna. Suurinpiirtein 10 000? meni, tehtiin kaikki uusiksi. Eli uusittiin laatoitus, kalusteet, vesieristys, saunan paneelit+villat, laitettiin lattialämmitys (sähkö), valaistus (kph+sauna), katto, ovet (sauna+kph), lisättiin pistorasioita..

Itse tehtiin purkutyöt, saunan panelointi, lattiavalu (lattialämmitys"piuhojen" päälle), listoitukset, kalusteiden kiinnitykset. Ammattilaiset teki sitten vesieristeet, laatoituksen, putkityöt, sähkötyöt.

Ihan vinkkinä, jos asutte Etelä-Suomessa, niin tilatkaa kalusteet Virosta. On laadukkaita, mutta maksaa vaan murto-osan siitä, mitä kotimaassa! Rautakaupoissa kannattaa kierrellä, niissä on laaja valikoima, mutta kalusteet on tilaustavaraa.

Me ostettiin myös lattialaatat sieltä. Noin 4e/neliö :) Vesieristeet oli samanhintaiset. Muutenkin ok-talon remppaan ollaan ostettu sieltä tarvikkeita ja työkaluja ja säästetty jo tuhansia euroja yhteensä.

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Vuosi sitten rempattiin, n. 5-6m2 + sauna. Suurinpiirtein 10 000? meni, tehtiin kaikki uusiksi. Eli uusittiin laatoitus, kalusteet, vesieristys, saunan paneelit+villat, laitettiin lattialämmitys (sähkö), valaistus (kph+sauna), katto, ovet (sauna+kph), lisättiin pistorasioita..

Itse tehtiin purkutyöt, saunan panelointi, lattiavalu (lattialämmitys"piuhojen" päälle), listoitukset, kalusteiden kiinnitykset. Ammattilaiset teki sitten vesieristeet, laatoituksen, putkityöt, sähkötyöt.

Lisään vielä, että meillä oli kohtuukalliit laatat, n. 35?/m2, halvemmallakin olis selvinnyt jos olis kelpuuttanut :D Mutta pakko oli saada juuri nuo... Kalusto oli varmaan tonnin pintaan, eli allas kahdella vetolaatikolla+korkea kaappi. Senkin olisi saanut huomattavasti halvemmalla, mutta taaskin oli pakko saada juuri tuo... :D

Myös suihkuseinä ja hanat (+tietysti putket) uusittiin. Eli kph+sauna oli betonilla. Niin ja pyykinpesukone hajosi juuri ennen remppaa, sekin jouduttiin ostamaan.

Yhteistyössä