Kylpylässä käyminen taaperon kanssa *tarviin apua*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma76

Vieras
Kokemuksia tarvisin...
Tilanne on tämä:

Olen menossa kylpylään pian 2-vuotiaan lapseni kanssa. Hän ei ole kuiva, eli tekee tarpeensa vaippaan.
Meillä on olemassa uimahousut ja kestouimavaippa.
Käykö tuo kestouimavaippa vai tarvisiko minun ostaa kertakäyttösiä uimavaippoja???

Mitä jos pojalle tapahtuu "kakka vahinko"?!
Naperouinnissa ollessa uinnit keskeytetään ja loppu päivän uinnit perutaan, allas tyhjennetään jne jne...

Mikä käytäntö kylpylöillä on tästä?! Mitäs jos tapahtuu vahinko? Joudummeko korvaamaan jotain!?!??

Olisin kovin kiitollinen, jos joku osaisi auttaa!!

Me käytettiin ihan vaan tavallisia uimahousuja uimahallissakin... Eikä meillä kyllä taapero edes kakkaile missään "ihmisten ilmoilla".

Mä oon aina ihmetellyt noita uimavaippoja, siis eihän se pissa voi pysyä siellä vaipassa.. :O

Sinuna ostaisin kertakäyttöisiä uimavaippoja.

Jos tulee vahinko veteen niin tietenkin se putsataan ja mitä siitä maksaako se teille jotain tai ei.
Ajattele niitä muita kylpylävieraita. Jotkut voivat olla siellä vaikka viikonlopun tai sen päivän ja lapset ja aikuiset ovat odottaneet sitä.

Ei se paljoa naurata jos joku vaipaton lapsukainen pilaa koko sakin päivän.

Me ollaan oltu kertakäyttöuimavaipalla aina kylpylässä, tyttö nyt 1,5v. En ole saanut asiasta mitään tietoa tai ohjeistusta...mut ei kukaan oo mitään ikinä sanonu. Kyllä kai se vaippa peet kestää, jos menee sit heti vaihtamaan vahingon sattuessa. Ei ole onneksi koskaan niin vielä tapahtunut...Ja tää vastaus ei varmaan auttanu sua yhtään ;)...

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Me käytettiin ihan vaan tavallisia uimahousuja uimahallissakin... Eikä meillä kyllä taapero edes kakkaile missään "ihmisten ilmoilla".

Mä oon aina ihmetellyt noita uimavaippoja, siis eihän se pissa voi pysyä siellä vaipassa.. :O

ei pissa pysykkään vaipassa ne uimavaipat on yleensä vaan kakkavahinkoja varten.

Löysä kakka ei pysy uimavaipassa sen kummemmin kuin pelkissä uikkareissa. Vaippafirmojen rahastuskeino! Meillä ei ole ollut mitään vaippahässäköitä, eikä ole myöskään tullut akkavahinkoa. Kyl lapsen naamasta näkee jos alkaaa kakkaa vääntämään. Kysy kylpylästä mikä siel on käytäntö.

pissi ei haittaa mutta jos kakka vahinko ( =kakka mulskahtaa altaaseen)käy niin koko allas joudutaan tyhjentämään ja desinfioimaan.eli lahkeellinen uikkari käy että jos kakka tulee niin pois altaasta ja vessaan.pökäle jää housuun.
eli huomaamatonta toimintaa niin kukaan ei kiinnitä huomiota.
itse en suosi pojallani mitään uimavaippoja,koska en näe siihen mitään syytä.

Alkuperäinen kirjoittaja Anne:
Sinuna ostaisin kertakäyttöisiä uimavaippoja.

Jos tulee vahinko veteen niin tietenkin se putsataan ja mitä siitä maksaako se teille jotain tai ei.
Ajattele niitä muita kylpylävieraita. Jotkut voivat olla siellä vaikka viikonlopun tai sen päivän ja lapset ja aikuiset ovat odottaneet sitä.

Ei se paljoa naurata jos joku vaipaton lapsukainen pilaa koko sakin päivän.

Oli siellä altaassa vaipalla tai ilman niin jos kakka vahinko tulee niin koko allas tyhjennetään. Mutta se on todella harvinaista että edes vauvauinnissa muutaman kuukauden ikäiset kakkaa veteen, tuskin tuo 2v sitä tekee. ihan tavis uimahousulla vaan meette

Me oltiin pojan kans pari päivää kylpylässä, kun ikää hällä oli puoltoista vee. Meille sanottiin, et uimavaippaa ei edes suositella, pelkkä uimapuku riitti siis. Näin siis Ikaalisissa.
Niin kun ammattilainen tuossa kirjottikin jo, et kyllä sen kasvoista huomaa kun alkaa kakattaan. :D

Meillä myös käytössä kestouikkarit joista pisu kyllä tulee ulos, mutta kakka varmaan pysyy sisällä. Jostain kuitenkin luin, että vedessä kakkaaminen on todella harvinaista ja kun asiaa mietin, niin niinhän se varmaan on, ei uimassa yleensä aikuistakaan ala kakattaa. Vesi aiheuttaa nosteen joka vaikuttaa suoleen ja kakka pysyy sisällä, tämä on mun teoria.

Ja kannattaa muuten käyttää potalla heti kun meette suihkuun, meillä poika pissas saunan lauteille kun oltiin kylpylässä ja seuraavalla kerralla pottaan kun älysin vessaan viedä.

Naiden kommenttien lukemisen jalkeen ei kylla tee enaa mieli menna kylpylaan. Ei itse tulisi mieleenkaan vieda ko. paikkaan viela vaipoissa olevaa, oli sitten kyse kakka- tai pissavahingonvaarasta. Uskomatonta, uskomattoman itsekasta muita kylpylavieraita kohtaan. Ja ei, ei muuta mielipidetta se, etta "vauvan pissahan on pelkkaa vetta". Uh.

Ihan turhia moiset uimavaipat. Vaikka ois uimavaippa ja vaikka kakka pysyis siellä vaipassa tai lahkeellisessa uikkarissa niin allas joudutaan joka tapauksessa tyhjentämään. Eli uikkari vaan päälle. Kakkavahingot on ääääärettömän harvinaisia.

Ja mitä tulee siihen, että jotkut menee viikonlopuksi ja lapset on odottaneet jne jne... Niin kerrottakoon, että niissä kylpylöissä on myös näitä vauvauinteja jolloin se on ihan sama, että kakkaako sinne altaasee mahdollisesti kylpylän vieraana oleva vauva/taapero vai siellä virallisessa vauvauinnissa käyvä vauva. Altaat tyhjennetään kuitenkin kakkavahingon sattuessa.

Itselläni kokemusta 6 vuoden ajalta vauvauinnista, kolmen lapsen kanssa, ei yhtään kakkavahinkoa.

Yhteistyössä