Kymmeniä isoja imusolmukkeita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärsyttävää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Ärsyttävää

Vieras
Mikähän minua vaivaa? Työpaikalla on sisäilmaongemia.

Minulla useita selvästi tuntuvia, liikkuvia 1cm-2cm kokoisia imusolmukkeita selvästi tunnettavissa: sääriluun vieressä, kylkiluiden päällä. Kainalossa on pienempiä, välillä kipeitä patteja. Tällä alueella ikävän tuntuinen muhkura pitkulainen, ei liiku.

Rintalasta, niska.. Kaulassa kilpparin vieressä myös ainakin yksi turvonnut imusolmuke. Samoin molemmat leukakulman imusolmukkeet on isohkoja.

Nielurisat isohkot. Epäilen että minulla on näkyvä sylkikivi kielen vieressä oikealla.

Kaulan ultra minulla on tulossa. Kuuluukohan siihen myös soliskuoppien ultraus.. Toisessa on yksi pienehö, pyöreä imusolmuke.
Harmittaa kun lääkäri ei tunnustellut kuin kaulan, eikä noita soliskuoppia

Alkuperäinen kirjoittaja Ärsyttävää;28447464:
Mikähän minua vaivaa? Työpaikalla on sisäilmaongemia.

Minulla useita selvästi tuntuvia, liikkuvia 1cm-2cm kokoisia imusolmukkeita selvästi tunnettavissa: sääriluun vieressä, kylkiluiden päällä. Kainalossa on pienempiä, välillä kipeitä patteja. Tällä alueella ikävän tuntuinen muhkura pitkulainen, ei liiku.

Rintalasta, niska.. Kaulassa kilpparin vieressä myös ainakin yksi turvonnut imusolmuke. Samoin molemmat leukakulman imusolmukkeet on isohkoja.

Nielurisat isohkot. Epäilen että minulla on näkyvä sylkikivi kielen vieressä oikealla.

Kaulan ultra minulla on tulossa. Kuuluukohan siihen myös soliskuoppien ultraus.. Toisessa on yksi pienehö, pyöreä imusolmuke.
Harmittaa kun lääkäri ei tunnustellut kuin kaulan, eikä noita soliskuoppia
sulla on imusolmukesyöpä.

Täytyyköhän vielä käydä työterveyslääkärillä että saisi soliskuopan ultran samaan syssyyn kun kaulakin ultrataan.

Imusolmukesyöpä on kyllä omassa mielessä käynyt myös. Aika näyttää.

Toisaalta minulla on nielurisoissa kroonista vaivaa ja sylkikivi. Mutta kun noita imusolmukkeita on paljon tunnettavissa. Jaloissa asti.

No pitäähän tuo todellakin tutkia ja nopeasti!! Yleensä on vaan tietyissä paikoissa tunnettavissa imusolmukkeet ihmisestä riippuen eikä siinä ole mitään epänrmaalia, mutta jos alkaa tulemaan lisää niitä mitä tuntee, niin pitää hakeutua lääkäriin. Älä puristele niitä, koska terveetkin imusolmukkeet esim. kainaloissa ärtyvät siitä.

Toivottavasti olen tekosairas! En tiedä pitääkö olla huolissaan vai ei. Imusolmukkeet kun ilmeisesti turpoilevat vaikka mistä syystä.

Lääkärillä olen käynyt ja kaulan ultraan menossakin. Ultrat ovat kaupungille ostopalveluita ja maksusitoomuksessa lukee kaulan ultra. Mietin että mitä se edes käsittää, mutta kai on pakko soitella lääkäriin taas huomenna

Mitään jatkotutkimuksia ei ilmeisesti tarvita. Kaulalla oli 2,5 cm imusolmukkeita useita. Kilpirauhasen koko normaalin ylärajoilla. Ultraaja ei löytänyt pattia soliskuopasta. Äärimmäisen vastahakoisesti edes sinne päin laitteellaan sohi.

Nyt se kyljen patti tuntuu kasvaneen ja kylkiluiden alue on sen ympäriltä kipeä. Maanantaina vissiin taas soiteteltava lääkäriaikaa.

Se on tuossa oikealla alhaalla, suht edessä ja n. Pienen peukalon kokoinen.

Mulla osa "imusolmukkeista" olikin ihan silkkaa rasvakudosta mm. sääressä, solisluun päällä... ja kipeytyivät vain siksi että luulosairaana niitä koko ajan tunnustelin.

No tuota kyljen pattia ei voi kosketella kun se on niin kipeä alue. Viime viikolla tukevammat urheiluliivit tuntuivat epämukavilta tuolla puolella kylkeä.

Olen kyllä huolestunut aiheesta, mutta onko ns. Päivystysasia?

Näinpä. Kykenin käymään lenkillä ja siivoamaan. Tästä kipeydyin kyllä enemmän. Illalla nousi lämpöä. Välillä ajattelen, että minulla on syöpä ja välillä olen varma, että allergia/home/alkava flunssa /sappikivet tekevät oireet.

Tuntuu tyhmältä ottaa yhteyttä mihinkään jos tämä ei olekaan mitään. Ymmärrän kyllä ajatuksen hölmöyden.

Sääressä oleva patti ei kyllä imusolmuke ole, sillä alueella niitä ei vain ole. Mahdollisesti lipooma (hyvänlaatuinen rasvakasvain) tms. Ja todellakin, rasvalobulukset (ihan normaalia rasvakudosta) voivat olla tunnustellessa pattimaisen oloisia, etenkin jos ei ole langanlaiha. Kyllä patit kannattaa aina kertaalleen tutkia esim. ultralla. 2,5 cm kokoiset imusolmukkeet eivät ole ihan tavanomaisia, yleensä yli 2 cm kokoisia pidetään poikkeavina. Infektioiden mahdollisuus tulee tutkia ja jos ei mitään löydy niin kontrollista sopia. Kontrolli voi olla kliininen eli lääkäri vain tunnustelee patit vastaanotolla tai esim. uusi ultra. Varaa aika ja näytä kaikki patit jotka olet huomannut... T. Lekuri ä-lomalla

Kiitos lekurille :)

Säären patit pehmeät ja myötäävät ovat aivan sääriluun vieressä. Voivat liittyä vaikka lenkkeilyyn, pari vuotta sitten minulla oli ikävä penikkatauti.

Molemmissa kyljissä on noita pehmeitä liikkuvia ja pyöreitä patteja. Olisko nämä jotain rasvakertymää tms. Mutta sitten on se kipeä ja kovahko patti ja ylempänä myös jotain ilkeän tuntuista rustoa tms.

Kylki kipeä, muuten ihan ok olo.

Lääkärissä käyty taas. Kaula ultrataan uudestaan, lisäksi kylki ja rinnat. Keuhkokuva on otettu.

Jokos olen täällä valittanut kyljen kipua. Patteja on kyljessä ainakin 4. Rasvapateilta kuulema tuntuivat.
Viime yönä heräsin siihen kun oksetti. Nyt myös makuulla olo aiheuttaa pahoinvointia. Kylki on tosiaan kipeä. Välillä pelottaa tuleeko loppuelämästä lyhyt, mutta v-mäinen.

Yhteistyössä