kynsien pureskelu ja nenän kaivaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja teija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

teija

Vieras
hei!meillä on 4-vuotias tyttö joka syö kunsiään ja kaivaa nenää niin pahasti että välillä veri lentää!
olisko jollain jotain hyvää neuvoa miten pahasta tavasta pääsisi eroon?nuorimmainen on jo alkanut ottaa siskostaan mallia :(

Meillä poika 2v aloitti kynsien syönnin tossa kesäkuun alussa, aluksi sivelin raakaa valkosipulia kynsii, mutta ei apua ja sitten siirryin tohon stop&grow vaikkei sitä alle 3-vuotiaille suositella, mutta sekään ei tehonut, kynnet menivät suuhun entiseen tahtii. nyt vaan kyttäilen ettei ne mee suuhun ja varoittelen että tulee pipi. Toivottavasti loppuu se syönti joku päivä , kun kynnet tai mikä niistä on jäljellä ovat hirveä näköiset

meillä kans kumpiki 3 ja 4vuotiaat tylleröt pureskelee kynsiä muös varpaiden kynsiä ja kaivaa nenää... ei kans auta mikään... oon nyt aatelu et en kiinnitä kauheesti huomiota, kyllä se sit ku kasvavat jää varmasti pois...monella lapsella varmaan on sellanen tapa... ja oon joskus lukenu jostaki et se ois jotaki alkukantasta juttua kun ihmiset on kaikki silleen tehny, myös aikuiset...

Meilläkin poika alkoi pureskelemaan kynsiään 2,5 vuotiaana ja välillä pureskilikin tosi pahasti. Sormet oli verillä ja todella kipeät.. Eikä auttanut vaikka mitä sanoi ja teki! Chiliäkin jo suunnittelin laittavani pojan sormenpäihin, mutta en siitten toteuttanutkaan sitä aietta jottei se menisi vahingossa silmiin..
Poika on nyt 5 v. eikä pureskelu ole enää niin pahaa..vaikka edelleenkään ei kynsiä tarvitse leikata.. :) Luulen että se ajan kanssa jää pois kokonaan.

Täytyy muuten olla jotain alkukantasta juttua, niinku äsken tosta luin. ..Mutta tietysti jos ykski kynsi on ees vähän pidempi, niin se tulee automattisesti lyhennettyä, ja hampailla. Meidän 1 v oli sormi suussa kans, niin leikkasin heti kynnet, ei tarvinnu syödä enää. Mut isommilla oon ollu laiskempi lyhenteleen kynsiä, molemmat syö kynsiään. Ovat kyllä vähän salassa oppineet syömään, mut kynsiä sormista ei enää juuri leikellä.