Kynsitaiteilijat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aamuäree

Aktiivinen jäsen
10.04.2007
48 562
16
38
Etelä-Pohjanmaa
Pari kysymystä, jos sallinette! :)

Miten noita hileitä käytetään?

Päällyslakka? Top-coat- kuuluuko sen tulla ilman sitä sutiosaa...? :o

Onko kynsilakan kestävät pensselit mitä? Siis tavallinen vesiväripensseli tiimarista ei taida olla sopiva :D
Puhdistus kynsilakanpoistoaineella, eikös?

Kynsikoristelumuotit? Käyttö miten? Voiko käyttää useamman kerran?
Annetaan lakan kuivua ja länttästään seuraavalla kerralla sama koristelutarra kynnelle ja taas uusiksi?
(yhden jo tärväsin kun poistin siitä lakkaa- sulihan se :headwall: :ashamed: )

Tähän asti mä olen lakannut vaan yhdellä lakalla, mutta palstan innoittamana ajattelin nyt vähän erilaistaa tätä tottumusta!

Googleta sivuja, löytyy englanninkielisiä vaikka kuinka. Itse olen kynsiteknikko, en ammatiltani, vaan harrastukseltani ja takana vuosien kokemus kynsistä. Mutta koska pulaan geelien ja akryylien kanssa, niin koristelut menee vähän erilailla. Sellainen glitteri luonnonkynnellä on vähän haastava, jää aina röpelöksi pintaan. Oletko kokeillut ihan pientä, peintä paljettia, littanaa. Sillä saa hienoja juttuja luonnonkynnelle myös. Ensin kerros aluslakkaa ja kun se on vielä kostea, niin laittelee niiitä paljetteja. Sitten antaa kuivua ja päällyslakka päälle. Ei jää pahemmin röpelöä.

Minkälaisia muotteja tarkoitat? En ymmärtänyt.

Tarrat on hakalia, lähtee usein joku kulma nousemaan kun laittaa päällyslakan.

Hitaasti kuivuvilla lakoilla voi tehdä hinoja koristeluja itsekin, marmorointeja, sydämiä ym.

Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
:laugh:

kannattaa käydä opiskelemassa alaa ;) jos kerran ei tiedä edes top coatia ja sitä jostain on käsiinsä saanut :snotty:

No kai mä nyt tiedän että se on ihan normi päällyslakka, mutta kun siitä puuttui se helevetin suti |O
Ajattelin että josko joku merkki myy niitä sillain, kun ammattikynsienlaittajilla on ihan eri metodit ja vermeet.

Ja tilasin kyllä ihan muottien käyttöohjeitakin, enkä niitä sosiaan sitten saanut.

Muutenkin tökki koko perskuleen tilaus tuolta sun&safarilta ja asiakaspalvelu oli hivenen jälkeenjäänyttä muutenkin, niin ei paljoa enää huvita reklamaatioita tehdä kun jo kk odotin tuotakin pakettia :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Ainaerinimimerkki:
Googleta sivuja, löytyy englanninkielisiä vaikka kuinka. Itse olen kynsiteknikko, en ammatiltani, vaan harrastukseltani ja takana vuosien kokemus kynsistä. Mutta koska pulaan geelien ja akryylien kanssa, niin koristelut menee vähän erilailla. Sellainen glitteri luonnonkynnellä on vähän haastava, jää aina röpelöksi pintaan. Oletko kokeillut ihan pientä, peintä paljettia, littanaa. Sillä saa hienoja juttuja luonnonkynnelle myös. Ensin kerros aluslakkaa ja kun se on vielä kostea, niin laittelee niiitä paljetteja. Sitten antaa kuivua ja päällyslakka päälle. Ei jää pahemmin röpelöä.

Minkälaisia muotteja tarkoitat? En ymmärtänyt.

Tarrat on hakalia, lähtee usein joku kulma nousemaan kun laittaa päällyslakan.

Semmoinen tarra tuohon kynnelle, sabluuna siis.
Aikani kun nettia plarasin niin voi kuulemma puhdistaa kynsilakanpoistoaineella, mutta mun muottini kyllä suli |O

Hitaasti kuivuvilla lakoilla voi tehdä hinoja koristeluja itsekin, marmorointeja, sydämiä ym.

Ja niin siis tuo top coat mitä ihmettelin, niin kysyin siksi että mikä mikä, kun sain sen korvaukseksi paketin hienoisesta (!) viivästymisestä...
Ei ollut kyseistä lakkaa edes myynnissä tuolla firmalla, niin ajattelin että jos on joku ammattijuttu.

:snotty:

Käynpä katsomassa tuolla sivulla, minkälaisisa sabluunoista on kyse. Ehkä osaan sitten neuvoa. Mä käytän Konadin leimasimia. Niitä voi kuluttajatkin ostaa, eikä ne ole hankalia käyttää, vaativat vaan omat lakat, ei onnistu tavallisella kynsilakalla oikein hyvin.

Joo, siis tollanen sapluuna. Ei varmaan kestä tavallista kynsilakanpoistoainetta, jos se sisältää asetonia. Asetonitonta saattiaisi setää, mutta niissä on usein vähän öljyä, en tiedä miten se sitten toimii. En ole koskaan kokeillut tollasia. Asetonipitoinen kynsilakanpoistoaine on muuten paras, kun kynsilakkaa poistetaan. Siis poistaa lakan parhaiten eikä tuhraa.

Kyllä päällyslakkapulloissa kuuluisi olla se suti mukana, ainoastaan täyttöpulloista, joita ammattilaisille myydään, puuttuu se suti.

Mulla tulee kauheesti näitä näppäilyvirheitä, kun on niin pitkät kynnet :D Antakaa anteeksi.

Kerro millasi koristeita sulla on, niin voin kertoa, miten nillä voi parhaiten koristella luonnonkynttä. Voin siis yrittäää antaa vinkkejä.

:flower:

Mä ajattelin nyt vain jostain vanhasta lakkapullosta pistää sudin käyttöön :whistle:

Mutta mä ostin semmoista pienenpientä hilettä eikä siihenkään tullut mitään vinkkejä että miten sen parhaiten sais.

Ja tosiaan, mun poistoaineessa on asetonia ja se sulatti sen yhden tarramuotin jo :o
Mutta jäipä vielä 9..... :D

Ja ton marmorointihommelin tiesinkin jo :D sillä saa hyvännäköistä jälkeä kyllä.
Ja jotain kynsitimanttitarroja löytyy, mä olen ne asetellut aina useamman lakkakerroksen alle, niin ovat pysyneet hetkisen kauemmin.

Onkos sulla tietoa ja kokemusta siitä koristelukynästä jolla saa piirreltyä kynsiin?
Se mua himottais kanssa ostaa.

Mutta kattelen kyllä jonkin toisen firman.... :/

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:

kannattaa käydä opiskelemassa alaa ;) jos kerran ei tiedä edes top coatia ja sitä jostain on käsiinsä saanut :snotty:

Jestas, miten kivasti vastattu |O

Noo, en mä nyt enää jaksa loukkaantua. Tosin mä tahtoisin nähdä kun nannaihana pistää päällyslakkaa pelkällä ontolla tikulla kynsiinsä :laugh:
Ei siihen taida mikään opiskelu auttaa?

Hyviä koristelukyniä on ArtClubin-kynät. Niitä saa joistakin kosmetikkaliikkeistä, ei marketeista ja yhdestä nettikaupasta, joka kylläkin mainostaa itseään epäreiluin keinoin yhdellä palstalla ja siksi en osta sieltä mitään. Mutta sieltä iitä saa. Laadultaan hyviä, tarpeeksi pigmenttiä. Niiden glitterikynätkin on tosi käteviä. Muitakin merkkejä on, oisko ollu sellanen ku stripe it? Sellanen nettikauppa kun wienerinstitut, ne myy niitä Dependin minilakkoja, jotka on hyviä lakkoja ja kivoja, kun on pikkupulloissa.

Glitteri on hankalaa saada luonnonkynteen, mutta tällaista voisit kokeilla, esim glitterikärki:
- Levitä aluslakka (siis ihan oikea aluslakka, koska se on sopivan tahmeaa) kärkeen siististi.
- Dippaa kynsi glitteriin, puhalla ylijäämät pois
- Anna kuivua
- laita väritön lakka koko kynnelle
- Anna kuivua
- laita päällyslakka
- Anna kuivua

Jos haluaa värillisen kynnen, niin sitten:
- laita aluslakka
- anna kuivua
- värillinen lakka
-anna kuivua
- ja tästä eteenpäin kuten äskeinen, mutta sen yhden kirkkaan lakkakerooksen voi jättää sieltä pois.

Kaikkein tärkeintä on se, että ANTAA KUIVUA jokaisen kerroksen välissä. Jos lakkaan omia luonnonkynsiäni, niin laitan aluslakan ja värilakan illalla ja jatkan sitten aamulla esim. valkoisen kärjen maalaamisella ja päällyslakalla. Muuten menee metsään.

Vai onko täällä joku, jolla ei ole koskaan mennt lakkaukset ruttuun?

Opilla on kyvä pikakuivattaja, aika kallis Suomesta ostettuna, mutta riittää kauan. Ei korvaa "luonollista" kuivumista, mutta auttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:

Noo, en mä nyt enää jaksa loukkaantua. Tosin mä tahtoisin nähdä kun nannaihana pistää päällyslakkaa pelkällä ontolla tikulla kynsiinsä :laugh:

Ei edes kannata loukkaantua, mutta aikuisia kun kaikki (vissiin) kuitenkin ollaan, niin voisi jotain rajaa olla. Asiallisestikin voisi (ja pitäisi) vastata.

Nooh, mä en mistään kynsiasioista mitn tiedä, joten :wave: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:

sorry, mut oon opiskellut alaa ;)

Yhteistyössä