Kypsä äidiksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voodoo doll
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja HoNdATyTTö:
ja 3lapsen äitinä voin sanoa että paljon myös asenne

Tottakai. Mä nautin täysillä kotiäitiydestä.

Mutta ymmärrän senkin että ap:lla on kolme pientä lasta, vanhinkin on vasta reilu 4v. Silloin voi väsyä aika tavalla ja joskus voi olla päiviä jolloin voimat loppuu.

Harmittaa kun täällä hyökätään toisen kimppuun heti. Eikö äiti koskaan saa valittaa? (Ja tämä ei pelkästään sulle vaan jokaiselle joka täällä toitottaa että sitä se on, älä valita.)

Alkuperäinen kirjoittaja voodoo doll:
:/ Vai sellaiseen lopputulokseen päädyitte.

Toinen osapuoli päätyi eikä mulla luonnollisestikaan ole oikeutta alkaa yksin vauvaa tekemään. Hyväksyn tilanteen kyllä, mies perusteli sen niin ettei mulla voi olla siihen mitään sanomista.
Kertoilen tarkemmin joskus. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
:/ Vai sellaiseen lopputulokseen päädyitte.

Toinen osapuoli päätyi eikä mulla luonnollisestikaan ole oikeutta alkaa yksin vauvaa tekemään. Hyväksyn tilanteen kyllä, mies perusteli sen niin ettei mulla voi olla siihen mitään sanomista.
Kertoilen tarkemmin joskus. :)

Tuulkaa vaikka kylään kertoilemaan =) Tuolla kaapissa nuo pikkuautotkin odottaa noutajaa.
Mutta ikävä kuitenkin että sellaseen ratkaisuun mies päätyi. Toistaalta never say never.... ;) Kokemusta aiheesta löytyy :whistle:

mä voin väittää et tää kotona olo on lomaa =) ihanasti aikaa tehdä kaikkea..ehkä se onm myös asenne kysymys miten päivästä selviää..tästä nyt työtä saa millään :/

Lasten työllistävän vaikutuksen määrään vaikuttaa myös lasten ikä...

Veikkaan että sulla on siel vauva päivisin kotona ja isommat koulussa ja tarhassa?
Kieltämättä tiettyä asennetta vaatii hoitaa 3 alle kouluikäistä kotona ilman mitään viikonloppuryyppyvapaita. Mutta en mä kyllä alkais tätä iisiksi hommaksi väittämään oli asenne mikä tahansa :snotty:

ihan yksi on koulussa loput kotona..3v ja lisäks puol vuotias..pari isoa koiraa seuranaan...vai viikonloppuryyppyvapaita oliskin :whistle:
mut eihän kotiäiti saa sanoa että on helppoa heti tullaan urputtaa mutta kun meillä on näin.....hiton vaikeeta
ainaista helvetin narinaa kotiäidit valittaa on tiskii on pyykkii elämä kaatuu paskavaippavuoreen...perusjuttuja miksi válittaa :headwall:
tästäkin kohta jollain hernepallo nenussa

Valittaa saa vaikka olisi kotiäitina, tai vaikka olisi töissä. ei toisen valintoja voi tulla kukaan oikeastaan pilkkaaman vaan sillä, että itsepähän valitsit. silloinhan kukaan ei sais valittaa mistään.

mä voin väittää et tää kotona olo on lomaa =) ihanasti aikaa tehdä kaikkea..ehkä se onm myös asenne kysymys miten päivästä selviää..tästä nyt työtä saa millään :/

Lasten työllistävän vaikutuksen määrään vaikuttaa myös lasten ikä...

Veikkaan että sulla on siel vauva päivisin kotona ja isommat koulussa ja tarhassa?
Kieltämättä tiettyä asennetta vaatii hoitaa 3 alle kouluikäistä kotona ilman mitään viikonloppuryyppyvapaita. Mutta en mä kyllä alkais tätä iisiksi hommaksi väittämään oli asenne mikä tahansa :snotty:

ihan yksi on koulussa loput kotona..3v ja lisäks puol vuotias..pari isoa koiraa seuranaan...vai viikonloppuryyppyvapaita oliskin :whistle:
mut eihän kotiäiti saa sanoa että on helppoa heti tullaan urputtaa mutta kun meillä on näin.....hiton vaikeeta
ainaista helvetin narinaa kotiäidit valittaa on tiskii on pyykkii elämä kaatuu paskavaippavuoreen...perusjuttuja miksi válittaa :headwall:
tästäkin kohta jollain hernepallo nenussa

Jasso.
No sori jos urputin huonoa päivää. Onneksi löytyy tollasia peruspositiivisia ihmisiä kuten sinä :snotty:

Tuulkaa vaikka kylään kertoilemaan =) Tuolla kaapissa nuo pikkuautotkin odottaa noutajaa.
Mutta ikävä kuitenkin että sellaseen ratkaisuun mies päätyi. Toistaalta never say never.... ;) Kokemusta aiheesta löytyy :whistle:

Voitais kyllä tulla. =) Ei meillä taida mitään kummempaa ollakaan, ensi viikolla on vain ti ja to poitsun kerho.

Tuo miehen ratkaisu on kyllä sellainen että jos eräs tilanne paranee niin se voi hyvinkin muuttaa mieltään. :whistle: Kyse kun ei ole siitä ettei se haluaisi vauvaa vaan siitä että ei jaksaisi. Haluaisi kyllä, nytkin. :D

Voitais kyllä tulla. =) Ei meillä taida mitään kummempaa ollakaan, ensi viikolla on vain ti ja to poitsun kerho.

Tuo miehen ratkaisu on kyllä sellainen että jos eräs tilanne paranee niin se voi hyvinkin muuttaa mieltään. :whistle: Kyse kun ei ole siitä ettei se haluaisi vauvaa vaan siitä että ei jaksaisi. Haluaisi kyllä, nytkin. :D

No toivottavasti tilanne paranee =)
Meille sopii ens viikolla hyvin. Ei pitäis olla mitään menoja ja ollaan vaihteeks terveitäkin :snotty:
Mut nyt menen nukuttaa tuon nuorimmaisen. Mies vie isommat pulkkamäkeen =)

Olen ollut aikoinaan kotiäiti. Minullakin oli noita päiviä.. Muistan yhden joulunalusajankin vajaa kaksivuotiaan kanssa. Mies oli poissa (kuinkas muutenkaan), pakkasta ihan viturasti, suunnitelmissa tehdä joulusiivousta ja käydä lahjaostoksilla ja viedä matot pesulaan. Auton ovet oli jäätyny kiinni, en saanu kuin takaluukun fiatista auki ja laitoin siitä sit kaksivuotiaan turvaistuimeen ja ryömin itse perässä, myös ne matot laitoin autoon, hoidin kaikki ostokset samoin tuolla takaluukkuperiaatteella, reissussa vierähti niin, että lapsi nukkui päiväunensakin autossa. Siivosin kotiin tultuani, ikkunoiden pesua ja verhojen vaihtoa myöden ja illalla kaaduin raatona nukkumaan. Sellaista se oli mun kotiäitielämä. Mutta en minä suinkaan yhtään helpommalla ole päässyt töihin mentyäni. Vuorotyötä olen tehnyt siitä asti kun menin töihin. Aina on lapsenvahtitarvetta kun minä olen vuorotöissä ja mies työmatkoilla. Aina on jotain juttua lapsella mihin tarttee kurapukua, pikkupakettia, saappaita, uikkareita, sisäpelikenkiä jne joita koittaa rajallisella aikataulullaan hoitaa. Siihen päälle lapsen harrastukset. Kotona odottaa vapaapäivinä aina kotityöt, pyykkivuoret, tiskivuoret, imurointi ja lattioiden pesu. Lisäksi kaikkea takaiskua voi tapahtua siltikin vaikka töissä on, esim. viime vuonna ennen joulua anopin toimesta savuvahinko. Ja illalla kaadun edelleen sänkyyn raatona.. tai no joskus vaihtoehtoisesti aamulla jos olen ollut yön töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
tekee tuon kaiken vielä töiden LISÄKSI...

kun kaikki ovat pois kotolta päivisin sitä sotkuu ei synny samalla tavalla. :whistle: :laugh: :saint:

Syntyyköhän sitä sotkua kuitenkaan ihan kahdeksan tunnin työpäivän edestä.... hmmm.... pääseeköhän se työssä käyvä äiti siis vähemmällä... Itse olen ollut myös kotiäitinä, ja voin sanoa että kyllä se helpompaa elämää kotona ollla ja siivoilla, kuin olla täyttä päivää TYÖSSÄ. Ihana asia on että lapset hoidetaan mahdollisimman pitkään kotona, oman lapsen hyvä hoito on maaliman tärkeintä työtä, siinä kaikki varmaan ovat samaa mieltä kanssani. Uskallan kuitenkin väittää että kotiäiti pääsee yleisesti helpommalla. (edellyttäen että on terveet lapset ym. asiat kunnossa). Tämä kotiäitien harjoittama vähättely työssäkäyvien äitien 'taakkaa' kohtaa on jotenkin niin outoa. Vai mitä mieltä on HS?

No toivottavasti tilanne paranee =)
Meille sopii ens viikolla hyvin. Ei pitäis olla mitään menoja ja ollaan vaihteeks terveitäkin :snotty:
Mut nyt menen nukuttaa tuon nuorimmaisen. Mies vie isommat pulkkamäkeen =)

te voisitte tänne päin sitten tulla kanssa :whistle:

Yhteistyössä